Vierkant halthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Vierkant halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:35

Hee Haha!
Ik ben een vraag, Als ik mijn verzorgpony stilzet met het rijden staat ze nooit vierkant. Als ik haar dan iets been geef loopt ze meteen verder. Het werkt ook niet om haar heel erg voorwaarts te rijden (dat zei mijn instructeur) Maar als ik haar longeer en ik laat haar halthouden staan ze áltijd netjes vierkant... iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ze ook als ik op haar zit mooi vierkant staat?

Suprice

Re: Vierkant halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:36

Misschien zit jou gewicht meer naar de ene kant als naar de andere zonder dat je het doorhebt. Aangezien ze het zelf wel doet, als ze dus in evenwicht is.. Of je geeft het ene been meer als het andere (per ongeluk).. Geen gelijk contact, het kan van alles zijn..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:42

Halthouden moet je vantevoren goed voorbereiden. Sommige paarden blijven met hetzelfde (achter)been bijvoorbeeld net iets achter. Dan moet je bij het halthouden, terwijl je het voorbereid, net iets meer druk aan die kant met je kuit uitoefenen om dat been iets bij te trekken. Zo is het mij geleerd, met een goede instructeur kan die je dat precies vertellen vanaf de zijlijn. Ja

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:47

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 05-11-22 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:49

Een paard dat goed aan het been is en goed in balans is. Met een ruiter die een goede , onafhankelijke zit heeft, gaat vrijwel altijd uit zichzelf vierkant staan.

Goed voorwaarts blijven rijden naar het halthouden toe, en ook been eraan houden tijdens deze overgang Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:42

precies.. wanneer het paard goed in balans is en netjes word voor bereid kan hij makkelijk 4 kant halt houden.. als je in een keer halt houd komt het onverwacht en moet het paard om in balans te blijven er nog net even een pas of twee bijzetten en is het 4 kante weg..

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:43

1 tip, je eigen lang maken en je gewicht in evenwicht houden!
Succes ermee!