Candy ( DJINN ov & Katja van Helmond) NRPS @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

Candy ( DJINN ov & Katja van Helmond) NRPS @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 12:48

Doei!

Afgelopen zaterdag was ik bij Elke ( Foxy80) op bezoek.
Het werd wel eens tijd dat ik haar pony Candy in levende lijve zou ontmoeten. Uiteraard had ik mn camera meegenomen.
Pony in kwestie is ondertussen 24 ( en ziet er fantastisch uit!) en heeft Arabisch bloed in zich.
Hierbij hun vorige topic :
[HAW] Candy, NRPS pony@work

Elke ik vond het ontzettend gezellig en vind dat jullie echt een grote stap vooruit gezet hebben Haha! .

Nou , kijk & geniet van deze combinatie.

Afbeelding
# 1 Meet Candy

Afbeelding

Afbeelding
# 3

Afbeelding
# 4

Afbeelding
# 5

Afbeelding
# 6

Afbeelding
# 7

Afbeelding
# 8

Afbeelding
# 9

Afbeelding
# 10 pasje wijken

Afbeelding
# 11 galopje

Afbeelding
# 12

Afbeelding
# 13

Afbeelding
# 14 crea

(kwaliteit is ontzettend achteruit gegaan met het uploaden)
Berichtjes zijn leuk! Knipoog

_caroline_

Re: Candy ( DJINN ov & Katja van Helmond) NRPS @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:32

ziet er leuk uit, alleen je moet wel op je houding letten, je zit op elke foto iets te veel naar voren.

veel suc-6!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 15:38

Bedankt voor je reactie!!

Even voor de duidelijkheid : ik ben zelf de ruiter niet! ( heb enkel de plaatjes geschoten).
Kreeg net nog n berichtje van de ruiter :
Ruiter wil graag breken met de bokt traditie en vraagt bij deze expliciet om WEL commentaar te hebben op ALLES

Zodus : kom maar op met die tips!!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:58

recht op blijven zitten. Misschien dat je hem meer wat kan doorvragen dat hij gaat nageven. meer voorwaarts en dan neerwaarts. dan word het wijken en dergelijke ook een stuk makkelijker!

Leuke pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:32

Idd, je zit Tong uitsteken

Je zit op je doos. En je moet op je KONT gaan zitten. Dus: bekken iets kantelen.
En geef de hoop op dat je ooit geld zult vinden op een manegebodem. Als het er ooit al lag, ligt het nu diep onder het zand... Tong uitsteken
En je zit een beetje op de achterkant van het zadel, je moet meer voorin het zadel zoeken, en dan je heupen iets kantelen...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:48

pfft mezelf op de gevoelige plaat: dat valt niet mee!
tips aan mezelf:
- geen geld zoeken
- handen/polsen/onderarmen in 1 lijn (polsen dansen alle kanten uit)
- knie niet optrekken in de galop
- recht zitten
- tenen naar binnen!!!
- op kont zitten (krijg ook de indruk dat het maar juist past met dit zadel, dus ik ga toch maar weer aan de slag met mijn passier GT - heb hem even aan de kant gelaten omdat ik foto' s goed wou kunnen vergelijken met verleden jaar en omdat Candy met het verharen een kale plek bij de singel kreeg en ik liever met mijn lange singel met neopreen hoes reed)
- schouders naar achter

Toch drie positieve punten gevonden tov verleden jaar
- mijn zweep hangt al wat lager
- mijn beugels zijn nog wat lager gehangen en het ziet er wel goed uit
- ik durf nu meer rijden dan verleden jaar (maar dat zie je dan weer niet op de foto' s)

Maar sommige foto' s vind ik dan weer heel geslaagd, de wijkfoto' s vind ik super! Bedankt voor het komen Blanche, het was echt reuze! Moeten we meer doen!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 09:09

Blij dat je sommige foto's toch geslaagd vind Haha!
Graag gedaan!! De afstand viel eigenlijk heel goed mee, dus kunnen we inderdaad vaker doen! Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:04

Dit vind ik echt een heel fijn beeld Ja
De puntjes aan je zit geef je zelf al aan, heel goed.

Ik vind dat je haar heel mooi voorwaarts houdt en haar op de eigen benen laat lopen. Probeer haar nog wat meer op halslengte te rijden, veel wendingen en veel overgangen, veel voltes verkleinen en vergroten. Zodat ze wat losser wordt in het lijf en over de rug moet gaan lopen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:07

Vooral op foto 4 lijkt het zadel wat op te wippen achter?! Kan dat kloppen? Je tenen was wat mij het meeste opviel verder. Maar het ziet er in elk geval lekker vriendelijk uit!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:43

bedankt voor de complimentjes Paljas
ik heb nu alle foto' s van de shoot doorgekeken (waren er veel meer) en kan nu aanvullen dat deze foto' s van de eerste 20 minuten les komen. Het is meestal daarna pas dat ze wat los komt en een beetje in de hand valt. Deze foto 's zijn gemaakt tussen de oefeningen die je hier beschrijft, want dat krijg ik allemaal voorgeschoteld. Ik moet nu ook al in galop voltes vergroten en verkleinen.
Lotte, bedankt dat je het zegt, zal het eens bekijken. Aangezien ik met een gelpad rijd heeft ze er niet direct last van, maar ik bel toch binnenkort de osteopaat, zal het tegen hem vermelden en ook aan instructrice vragen dat ze er eens naar kijkt. Maar is wel gek, zadel is 2 maanden geleden opgevuld.
En ja, mijn tenen, pfft! Maar ja, Candy is al zo rank en fijn, eer je die voelt met je onderbeen. Afin, ik weet weer wat te doen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:22

goed dat je ermee bezig bent *LOL* kan je haar nog lekker soepel houden , gaat ze lekker lang mee Haha!