meerdere mensen in 1 bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0jamie0o

meerdere mensen in 1 bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:16

hee
nou mijn probleem is dus met meerdere mensen in 1 bak rijden.
dan maken hun allemaal voltes en dingen en dan inplaats van dat ik ook wat kan gaan doen
moet ik voor hun uitkijken en kan ik zelf niet meer lekker rijden.
wij hebben 2 bakken alleen er rijden meestal wel al 2 mensen in.

hebben jullie ook zo een probleem of hebben jullie hier ook wel eens last van?
PS: ik vind het heus niet erg om uit te kijken ofzo hoor alleen niet de hele tijd

Borg

Re: meerdere mensen in 1 bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:31

Er zijn toch gewoon algemene regels voor het samen in de bak rijden? Zoals linksom heeft voorrang om de hoefslag op rechtsom en zijgangen hebben ook weer voorrang. Het is een kwestie van wennen en vooruitkijken. Toen ik m'n eigen paard kocht moest ik hier ook aan wennen.
Het is een mooie oefening voor auotrijden later, dan moet je ook anticiperen, haha.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:33

Ik heb er ook heel erg moeite mee. Ten eerste omdat ik het niet gewoon ben en ten tweede omdat ik me dan inderdaad minder op mijn eigen rijden kan concentreren. Als er dus te veel mensen rijden kies ik er voor om buiten te gaan rijden. Maar die optie heeft natuurlijk niet iedereen. Ik heb wel de ervaring dat het wat beter wordt als je het vaker doet; dan hoef je er niet meer zo over na te denken en gaat het meer automatisch. Maar ik blijf het ook lastig vinden. Ik snap je helemaal.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:35

Misschien als je goed met de andere mensen overeen komen en dan afspreken? vb.. We rijden nu allemaal op de linkerhand enz.. na een kwartier wisselen we..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:35

ik was dit ook niet gewoon, tot ik mijn eigen paard kreeg en de stal thuis nog niet af was en ik dus bij die stal moest rijden. ik heb er nog altijd moeite mee, maar het betert al. en nu kan ik thuis rustig zelf rijden Vork

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:39

oke nou ik even blij dat ik niet de enige ben Clown
we zouden inderdaad wel iets af kunnen spreken

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:48

Het is gewoon wennen.
Als iedereen de bakregels kent en zich hieraan houdt moet het imo geen probleem zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:51

Daarvoor zijn nou net de bakregels.
Op de manege waar ik heb leren paardrijden en waar mijn eerste pony stond, reden we ooit met 10-12 mensen in 1 bak.
Nooit problemen gegeven.
Ik snap ook nooit dat mensen zo in paniek raken als ze een bak binnen moeten waar 3 mensen ofzo aan het rijden zijn.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:58

Toen ik nog erg naar beneden zat te kijken botste ik ook vaak bijna op andere ruiters, de laatste tijd heb ik hier geen moeite meer mee, je aan de bakregels houden (iedereen) dan werkt het allemaal wel...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:59

Ik vind het meestal ook wel lastig. Ik rij samen met 10-jarigen of jonger, die snappen de bakregels vaak nog niet helemaal. Daardoor is het hier soms wel eens "het brutaalste paard gaat voor" Clown

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:00

Kan je niet op een andere tijd gaan, als er minder mensen rijden? Ik rijd altijd tijdens etenstijd, hele bak voor mezelf!

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:02

Had er in het begin ook erg moeite mee als er meerdere aan het rijden waren, maar na een tijdje gaat dat 'automatisch'. Als het echt druk is, bijv. met een man of 10, ga ik meestal (als het weer het toelaat) buiten rijden, (ookal is dat niet voor iedereen mogelijk Knipoog )

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 20:03

ja zo gaat het dus meestal bij ons Narya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:03

Snoop_fan schreef:
Misschien als je goed met de andere mensen overeen komen en dan afspreken? vb.. We rijden nu allemaal op de linkerhand enz.. na een kwartier wisselen we..

Dan kun je toch niet trainen?? Ik zou dan niet lekker rijden hoor, als 'de groep' voor mij ging uitmaken wanneer ik op de linker- of rechterhand mocht rijden.

Als iedereen gewoon de regels kent en vóór zich kijkt in plaats van naar beneden, dan zou er geen probleem moeten zijn...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:06

o0jamie0o schreef:
ja zo gaat het dus meestal bij ons Narya

Ja, ideaal is het niet, moet ik zeggen. Bakregels zijn er niet voor niets, maar hier maken ze variaties op de bakregels. Dan gaat rechts voor ipv links en dat soort dingen Clown

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 20:16

haha ja nouja gelukkig heeft mn paardje niet zoveel moeite met vanuit galop naar halthouden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:18

Ik rijd eigenlijk vrijwel altijd alleen in de bak. Héérlijk!

Heel af en toe, misschien 1x in de 3 maanden rijdt er nog wel eens één ander persoon in de bak. Omdat ik al zo lang gewend ben om er alleen te rijden, vind ik dat heel erg storend.

Ik ben dus ook heel blij dat ik de bak in principe met niemand hoef te delen. Haha!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:22

Soms is het bij ons ook wel een rommelig in de bak, maar nu met het goede weer kunnen we gelukkig ook weer in de buitenbak. Voor mij was het in het begin ook heel erg wennen, maar je moet blijven anticiperen.

Wat ik wel heel erg vervelend vind is als er twee mensen aan het galloperen zijn en dan de ene op de volte in de linkse galop en de andere op de volte in de rechtse galop....

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:44

Ik vind het lekkerder alleen maar met andere is geen probleem gewoon opletten

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:48

Ik zou het inderdaad ook echt vervelend vinden om in een bak te rijden waar niemand zich aan de bakregels houdt.. Gelukkig hebben we een dubbele buitenbak, dus in de zomer is er altijd wel ruimte. In de winter is dat anders, maar we hebben niet extreem jonge kinderen die een eigen paard hebben, dus de meeste zijn wel verantwoordelijk en dan heb ik er niet zoveel last van gelukkig Lachen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:53

o0jamie0o schreef:
hee
nou mijn probleem is dus met meerdere mensen in 1 bak rijden.
dan maken hun allemaal voltes en dingen en dan inplaats van dat ik ook wat kan gaan doen
moet ik voor hun uitkijken en kan ik zelf niet meer lekker rijden.
wij hebben 2 bakken alleen er rijden meestal wel al 2 mensen in.

hebben jullie ook zo een probleem of hebben jullie hier ook wel eens last van?
PS: ik vind het heus niet erg om uit te kijken ofzo hoor alleen niet de hele tijd

Dus moeten de anderen de hele tijd maar uitkijken? Of je kijkt wel uit, of je gaat op momenten rijden dat anderen niet rijden. Overigens vind ik 2 nog wel meevallen. Wij rijden soms met 5!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:00

Er zijn gewoon bakregels, als iedereen zich eraan houd kan je fijn rijden zonder elkaar voor de voeten te lopen.
Lachen
Wiij hanteren gewoon de 'standaard' bakregels en dat gaat altijd goed.
Wel kijk ik meer uit als mijn stalgenootje er rijd met haar jonge pony Lachen

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:16

Ik vind het ook geen probleem om met meerdere te rijden. Moet je op wedstrijd ook. Gewoon aan de regels houden en voor je kijken.
Ik kan me heel erg storen aan mensen die alleen maar naar beneden kijken en dus overal tegen op rijden. En als ze dan ook nog geen sorry zeggen ... grrr ...

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:58

ik heb er bij de stal waar ik nu sta geen last van omdat ik vaak alleen rijd.
Op de manege heb ik hier wel moeite mee gehad omdat ik een kleine pony heb 'zagen' sommigen mij over het hoofd.
Ik vind het dan echt irritant als ze dan niet eens sorry zeggen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:56

Met meerdere in de bak rijden vind ik helemaal geen probleem. In het begin vond ik het niet eenvoudig maar als je paard goed aan de hulpen is, is het echt niet zo moeilijk.

Samen om de kwartier van hand wisselen vind ik geen goed idee. Want dan kan ik mijn paard niet meer fatsoenlijk trainen... Ik wissel graag regelmatig van hand, rij graag verschillende oefeningen om het afwisselend te houden...