11 Mei. Selectie wedstrijd @ Loenen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsafuba

11 Mei. Selectie wedstrijd @ Loenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:13

Hallo mensen, welkom op mijn foto topic met Bart op zijn wedstrijd gisteren op 11 mei ’08 in Loenen. De eerste selectie wedstrijd van de drie is gereden, en wat ging het weer goed.
Het is een buitenseizoen en we reden dus op gras.
Hoewel mijn paard nóg geen ijzers onder had met stiften (hij loopt deze week voor de laatste keer bloot, deze week krijgt hij dus ijzers) was het erg glad. Omdat ik ook als eerste moest met de dressuur, was het gras nog vochtig. Daarom gleed Bart ook een paar keer flink met zijn neus op de grond met proef 1 (de eerste proef die ik moest rijden van de twee). De tweede proef waren er al paarden voor geweest, dus was er al een beetje een spoor getrapt in het gras, wat voor Bart fijner was en mij een veel veiliger gevoel gaf.
Maar goed, met dressuur weer aardig wat puntjes gescoord.
188 punten, dus één winstpunt. En nu ik op de 6 winstpunten met dressuur zit, kan ik er over vier al door naar de L1. Ik doe wel rustig aan, want je krijgt heel snel spijt dat je over bent gegaan naar een hoger niveau.
Hij deed super zijn best!

Naar binnen komen:
Afbeelding

De middenstap:
Afbeelding

Bijna op de volte, rechterhand:
Afbeelding

Volte linkerhand, gooide hij even zijn hoofd eruit:
Afbeelding

Springen ging ook goed.
Ik moest tegen 16 warmbloedige paarden. Allemaal heet en opgefokt. En soms té waardoor ze er óf een balkje afgooiden, of een weigering leverden. Bart is wat koeler in het hoofd en let daarom ook niet op de aparte hindernissen. Hij is sinds kort wat makkelijker in te houden in een verzamelde galop, zonder dat hij in draf overgaat. Hij doet het erg netjes!
Het gewone parcours was helemaal foutloos. Erg netjes gedaan, hoewel hij hindernis 2 wel flink aantikte, omdat ik mijn been er niet genoeg aanhad, maar met groot geluk bleef de balk wel liggen! Van de 16 e-pony’s reden er maar 3 in de barrage. De barrage ging veel minder. Je moet dan niet het hele parcours weer opnieuw springen, maar je haalt er een paar hindernissen uit. Dus normaal gaan de hindernissen van één tot en met tien. Nu was het hindernis één, drie, vier, zeven, acht a, acht b, en tien. Maar omdat hindernis drie en zeven vlak naast elkaar stonden, nam ik per ongeluk zeven in plaats van drie. Natuurlijk heel stom, maar mijn instructrice zegt dat je zo’n fout maar één keer in je leven maakt. Ik voelde me heel erg banketstaaf, maar goed, foutjes maak je in je leven. Ik ben al trots dat ik een fijne spring tinker heb. Ik kreeg er 2 winstpunten bij (is altijd zo met springen, voor de mensen die het niet weten). Dus ik zit nu op 8 winstpunten met het springen. Als ik er nog 2 bijhaal mag ik naar de L springen. Maar ook dat laat ik ‘m nog even afwachten, omdat je gewoon spijt krijgt. Je kan wel terug, alleen ben je al je puntjes kwijt. Maar goed, het was een geweldige dag!

Even inspringen:
Afbeelding

Even warmlopen:
Afbeelding

De ring in:
Afbeelding

Even groeten:
Afbeelding

En hindernis 1:
Afbeelding

Onverwachte vroege afzet hindernis 3 (niet zo netjes):
Afbeelding

In galop naar hindernis 4:
Afbeelding

Hindernis 4:
Afbeelding

In galop naar de laatste hindernis:
Afbeelding

Laatste hindernis (niet mooi ivm dat opeens hoog opgooide, waardoor de teugels iets uit mijn handen glipte):
Afbeelding

Commetaar graag, maar houd het wel netjes aub. Dankje!

Oscar
Forumcoördinator

Re: 11 Mei. Selectie wedstrijd @ Loenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:43