onrustige mond.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shamyrah

onrustige mond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 09:54

Mijn paard is erg onrustig met het rijden in zijn mond. Doet steeds zijn mond open, kauwt veel en is dus erg bezig met datgene wat in zijn mond zit. Ik heb het gebit laten controleren. Verschillende bitten geprobeerd, maar het probleem blijft.
( dubbel gebroken bit, bustrens, watertrens, appelbitje, dunner enkel gebroken bitje).
Paard heeft wel een gevoelige mond, ik rijd haar met 2 vingers. Kom er heel ligt aan, maar probeer wel contact te houden.
Als ik met lange teugel rijd doet ze het wel veel minder, maarja ik moet toch ook contact houden. Moeilijk Moeilijk dus.
Misschien heeft iemand hier tips en/of ervaringen waar ik wat mee kan. Probeer haar wel vooruit te rijden en meer met zit en benen te doen dan met mijn hand. Hier ben ik mij dus wel van bewust.

tamary

Re: onrustige mond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:03

Ongebroken bustrens?
Die ligt erg stil in de mond, misschien dat dat haar niet stoort/afleid?
Andere optie is om een bitloze optoming te proberen.
Controleer ook rug en zadel.

tessapesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:10

Verzorgpaard van mij knauwt ook graag

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:00

ja of een wat dunnertje bitje wilt ook nog wel eens helpen.. Wat zegt je instructrice ervan? misschien is het een rijtechnisch probleem (denk aan een blokkering ergens in de bovenlijn tussen d ekaken en lenderen..)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:28

Vraag het is aan je instructrice, heb je het ook aan de paardentandarts gezegd ? Wat zegt hij ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:05

Misschien ook nog even experimenteren met een ongebroken bitje, of eentje met een tongboog.

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:55

Een keertje bitloos proberen?

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 19:45

Betreft zadels heb ik al veel opties bekeken. Mijn paard heeft een wat moeilijke rug voor een passend zadel. Ze is ook nog jong en veranderlijk in spieren. Tandarts heb ik er al bij gehad.
Bitloos zou een optie kunnen zijn, maar mag je daar ook mee starten ??

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:48

hoe oud is ze?
Wij hebben ook een paard staan die is nu 6 (maar heel laat rijp) Ze is ook erg onrustig in haar mond. Daar moet je niet al te veel op reageren. Ik zou haar wel laten na kijken in haar mond!

succes