zusjelief mee naar de manege gesleept en die heeft een paar foto's gemaakt.
zal eerst maar even de situatie uitleggen met Miek
wij hebben mieke sinds 26 juli 2007, miek is nooit makkelijk geweest, zeg maar gerust moeilijk... van steigeren tot buiten aan de knetter gegaan, we hebben het allemaal meegemaakt
als ik kijk naar hoe we begnnen en waar we nu zitten, is ze al vooruit gegaan, alleen was de ontspanning altijd ver te zoeken
er werd ons aangeraden te kijken hoe ze met een elastiek loopt. vandaag dus maar het elastiek erom gedaan en gekeken hoe ze reageert (martingaal zit er overigens ook aan, maar had ik makkelijk weg kunnen laten, hij zat er eigenlijk voor spek en bonen
).in het begin reageerde ze ietwat onwennig (zoals ze normaal ook zou reageren). een vrouw die ook haar paard op onze manege heeft staan, stond toevallig te kijken en heeft ons wat tips gegeven (haar paard was eerst net zo namelijk). het blijkt dat miek nooit geleerd heeft ontspannen te lopen en daardoor op de vlucht slaat (lees: steigeren en rennen), omdat ik zelf wat onzeker wordt en krampachtig reageer (komt door een ongeluk van 3 jaar geleden) werkt dit averechts met elkaar. we zijn nu druk aan het werk om haar zo ontspannen mogelijk te laten lopen en vooral het vertrouwen te winnen.
de foto's die hieronder staan zijn van het begin, toen ze redelijk ontspannen liep (van de rest heb ik helaas nog geen foto's, maar kan zeggen dat ze super liep
). mijn houding is aardig bagger moet ik zeggen
, dit was deels door onzekerheid van mij, ik heb namelijk vandaag op een hele andere manier gereden dan ik normaal gewent bent (met lange teugels, normaal spurt ze dan weg, dus ik was bang dat ze dat dit keer ook weer ging doen)Mijn fouten:
- tenen meer naar binnen (rechtervoet kan dit helaas niet, door een afwijking in mijn enkel
)- leun soms naar voren ( door onzekerheid)
- benen niet afsteken (doe ik nu express, aangezien ze ontzettend gevoelig is met beenhulpen), mag ze soms ook wel iets minder naar achter leggen
- handen dichter bij elkaar, nog ietsje rechterop, en iets meer naar voren brengen ipv naar me toe.

eerst nog even alles controleren, miek staat er charmant bij

vreselijk beeld
miek zoals ze normaal reageerd, hier begon ze zwaar te dribbelen, opzij springen etc. ik moet op me kont blijven zitten

al een beter beeld, binnenhand is ietswat te streng, tenen naar binnen, en niet zo lomp kijken
(elastiek hangt hier losjes)

meer naar achter zitten, en miek valt op de voorhand (ze heeft nooit geleerd haar achterhand eronder te zetten, heben dit vandaag geoefend, alleen geen foto's van gemaakt)

te strenge binnenhand
miek heeft heel veel moeite stelling te geven, ze maakt wel mooie ruimen passen (normaal korte dribbelpassen).hakken uitdrukken.

zelfde verhaal als hierboven

charmant stamoment
hakken uitdrukken en te strenge binnenhand
wat zei je?

nog charmanter sta-moment

commentaar is welkom
(graag zelfs) maar wel een beetje lief graag
we beginnen nu weer helemaal opnieuw met rijden, op zoek naar ontspanning, maar ben nu al supertrots op mijn meisje
(ze vond het ook ontzettend moeilijk te ontspannen merkte ik) 

gaat denk ik wel goed komen