Diesel opnieuw @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Diesel opnieuw @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 21:28

Hoi! Doei!

Gisteren (10 mei 2008) zijn diesel en ik in de avond weer eens lekker aan het werk gegaan. We hebben nog wel rustig aan gedaan, het was nog steeds zo ontzettend warm. Diesel heeft vanaf 10 maart ander halve maand stil gestaan ivm met geboren veulentje en nieuw zadel etc maar nu was het de 7e keer dat ik er weer op was. Sommige foto's zijn wat onduidelijk door het inzoomen ervan. (Mijn zusje kan geen foto's maken dus je moet ze zowat allemaal inzoomen Clown ) Foto's staan niet op volgorde.

Tips & commentaar zijn altijd welkom, maar wel graag opbouwend!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. Oeps, wel heel wazig!
Afbeelding
4. Beetje wazig en vervelend sta-moment!
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. DOEI! Doei!
Afbeelding

xXLiekeXx

Re: Diesel opnieuw @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:31

Ziet er leuk uit. Die bodem, wat is dat nou precies?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:34

Ik vind het er érg netjes uitzien, mooi paardje heb je Ja.
Lekkere draf zit erop Kwijl

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:36

probeer op het goede been ligt te rijden, verder ziet het er leuk uit..

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:39

het ziet er wel leuk uit maar,ik vind je zadel wel erg ver naar voor liggen.....je beugels zouden wel wat langer mogen(2 gaten)en wat meer naar achteren(denk om de lijn hoofd heup hak)
en het lijkt op de foto's of je je handen vast zet

succes en nog veel plezier met je paardje!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:42

bobbymp schreef:
het ziet er wel leuk uit maar,ik vind je zadel wel erg ver naar voor liggen.....je beugels zouden wel wat langer mogen(2 gaten)en wat meer naar achteren(denk om de lijn hoofd heup hak)

Beugels vind ik wel goede lengte, als je kijkt naar het sta-moment dan zie je haar been al gestrekt.. Wat betreft het zadel ben ik het met je eens. Ja

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:08

xXLiekeXx schreef:
Ziet er leuk uit. Die bodem, wat is dat nou precies?

Het ziet eruit als vilt of niet?

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:12

Anna14 schreef:
bobbymp schreef:

Beugels vind ik wel goede lengte, als je kijkt naar het sta-moment dan zie je haar been al gestrekt.. Wat betreft het zadel ben ik het met je eens. Ja

ach ja dressuurruiter he??haha
ziet er gewoon anders uit,maar heb even naar de foto gekeken van het sta moment en zie daar dat ze ook al op dr tenen staat.....beetje snel geoordeeld van mij.....
conclusie;benen meer naar achteren

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:18

Haha, ja, dát is de conclusie xD

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:21

leuke pony,
alleen heb je op sommige fotos een strenge binnenhand

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 10:09

@xXLiekeXx: De bodem is all weather luft, het is gemaakt van bijv auto bekleding en bank bekleding. Het is super om te rijden en er blijft geen water opliggen doordat het naar beneden zakt en dan door van die buizen de sloot in gaat. Daardoor kun je altijd rijden in een (bijna, als het heel erg hard heeft geregend kun je wel wat voelen dat de stukjes stof en schuim vochtig zijn) droge bak!

@x_tico: Dankje!

@kiimmiie: Ik heb alle foto's nog een keer goed bekeken, ik zie geen 1 foto waar ik op het verkeerde been lichtrij, ik let er voortaan zo dusdanig op dat het bijna! niet meer voorkomt.. Dus zou je me misschien kunnen vertellen op welke foto jij het zag? (Niet aanvallend bedoeld!!!!)

@bobbymp: Dat van de handen vastzettend klopt wel, ik probeer er op te letten. Het zadel schuift af en toe als ik het niet goed heb aan gesingeld, ik ga deze week wel eens aan iemand vragen om er even bij te zijn die er op let. Het lijkt voor het beeld wel een beetje dat de beugels te kort zijn, maar als ik ze 1 langer doe, kom ik niet lekker uit met het lichtrijden. Maar ik zie al dat jullie tot de conclusie zijn gekomen dat mn benen gewoon veder naar achter moeten haha!

Bedankt voor alle commentaar en tips!
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 12-05-08 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:13

je zadel ligt idd te ver naar voren waardoor hij met lichtrijden naar voren kantelt. idd naar achteren leggen en probeer je tenen naar binnen te houden. verder ziet het er leuk uit en leuke pony!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 10:23

@MissyPalonie: Dat die tever naar voren ligt komt omdat die soms wat schuift en ik blijkbaar niet helemaal goed heb aan gesingeld. Dat klapperen van het zadel komt daar door, dat klopt. We hebben al heel veel gedaan met goede zadels etc maar doordat ze een hele lage schoft heeft ligt lang niet alles goed. Tenen naar binnen zou ik op gaan letten! Dankje!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:24

misschien is een staartriem dan een idee?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 10:29

al geprobeerd, dat hielp wel. Hij is er afgeknapt en toen ik het zonder probeerde dacht iedereen dat het wel mee viel. Wat me wel op valt, bij dit dekje (niet dik, niet dun) schuift die iets meer als dan bij een dikke, dan ligt die stevig en komt die bijna niet van waar die hoort te liggen. Zou dat kunnen? Dan is het verstandiger altijd met dik dekje te rijden of niet?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:31

dat zou idd kunnen.
je rijd nu met een wintec of niet?
ik heb mijn merrie er ook even mee gereden maar merkte dat hij bij haar niet lekker lag. heb toen een kieffer aangeschaft en moet zeggen die ligt super! Is altijd vervelend als je iets hebt wat niet lekker ligt. Je zadel moet gewoon ook goed liggen zonder dekje.

edit: aangepast Bloos
Laatst bijgewerkt door Gentle_Joy op 12-05-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:35

[quote="MissyPalonie"]dat zou idd kunnen.
ik heb mijn merrie er ook even mee gereden maar merkte dat hij bij haar niet lekker lag. heb toen een kieffer aangeschaft en moet zeggen die ligt super! Is altijd vervelend als je iets hebt wat niet lekker ligt. Je zadel moet gewoon ook goed liggen met een dun dekje.[/quote]
je zadel moet ZONDER dekje goed liggen, verder ziet het er goed uit; ik zou alleen iets meer toestaan in je hand....hij lijkt wat tegen de hand te lopen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:42

Het geheel vind ik er een beetje uit balans uit zien. Wellicht dat je zadel daarbij een grote rol speelt. Probeer je pony ook meer vanuit de achterhand te laten lopen. Probeer ook je pony meer vanuit de schoft rond te laten lopen, ik zie nu op foto's een knikje.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:47

Wildgirl schreef:
dat zou idd kunnen.
ik heb mijn merrie er ook even mee gereden maar merkte dat hij bij haar niet lekker lag. heb toen een kieffer aangeschaft en moet zeggen die ligt super! Is altijd vervelend als je iets hebt wat niet lekker ligt. Je zadel moet gewoon ook goed liggen met een dun dekje.[/quote]
je zadel moet ZONDER dekje goed liggen, (dit klopt ja! beetje fout neergezet Bloos )verder ziet het er goed uit; ik zou alleen iets meer toestaan in je hand....hij lijkt wat tegen de hand te lopen

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:00

liek paardje
aleen de fotos zijn wat on scherp

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 21:41

Ja ik rij met een wintec. Ik zou kijken wat we aan het zadel kunnen doen. Misschien helpt het al een heleboel als ik het zadel een stukje naar achteren leg. Bedankt voor alle tips enz.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:11

Beetje offtopic maar waait je bakinhoud dan nooit weg?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 18:56

nee eigenlijk niet, het springt wel een beetje als je paard erg sloft, maar daarom hebben wij van die houten planken erom heen, dat houdt het meeste (er zijn af en toe eigenwijze stukjes) wel tegen.

↑ Naar het begin van de pagina