Nesj El Kyara (AV) showt haar nieuwe spullekes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexiisx

Nesj El Kyara (AV) showt haar nieuwe spullekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 18:45

Hellootjes! Koe

Gisteren 10 mei, de héle dag in de AVS (tent) geshopt en geshopt!
Uiteindelijk heb ik superleuke peesbeschermertjes gevonden voor Kyara met bijpassend halster+touw en een dekje, een jas, een pet, een rijbroek.. ROFL
Afijn daarna meteen snel thuis gegeten en de camera mee naar de weide gesleurd en foto's gemaakt!
Er zijn hele leuke uitgekomen.
Het rijden ging de eerste 10 min wat stroef, pakte vast op de ene kant en gaf aan de andere teveel stelling dus ging eerst veel stellingen rijden. Heb ook een beetje schoudervoor en wijken gedaan.
Galop ging hartstikke goed!
Op het einde heb ik ook nog wat doorgezeten.

Verdere info:
Afstamming: Khidar x Farelka
Leeftijd: 8
Ras: AV
Niveau: Volgende week starten we met onze eerste wedstrijdjes, wish us luck. Vork

Kijk en geniet!

Foto's voor het rijden:

1a. Mijn lievelingsfoto
Afbeelding
Hoofdfoto
Klik
Kiki vond de peesjes wel heel erg leuk!
Aangenaam ik ben Natasja en heb een paardenhoofd
Kyara in d'r geheel
Dikke liefde
Voorhoefjes
Krabbende Kyara
Wij saampjes
Idem

Rijfoto's:

1b. Lekker drafje
Afbeelding

2. Idem
Afbeelding

3. Hoofdfoto van tijdens het rijden
Afbeelding

4. Hier waren we pasjes verruimen, denk ik
Afbeelding

5. Aanzet tot volte maken
Afbeelding

Hoofdfoto tussendoor

6. Check dat zand!
Afbeelding

7. Galoppie
Afbeelding

8. Kyara's smexy achterkant (en de mijne ;hah)
Afbeelding

9. Schoudervoor
Afbeelding

10. Lekker drafje
Afbeelding

11. Tijdens het uitstappen
Afbeelding

12. Wijken
Afbeelding

13. Idem
Afbeelding

Filmpje volgt miss nog.
En oja, vooraleer ik 100x dezelfde dingen krijg aan te horen..
Ik weet waaraan ik moet werken, hoef dus geen bakken commentaar, tips volstaan!

Foto's gemaakt door mij & mijn vriendin.
Kwaliteit is jammergenoeg wel achteruit gegaan met het verkleinen en uppen!
En wat vinden jullie van mijn zure spikkelkop? Haha!

Groetjes,
Natasja
Laatst bijgewerkt door Alexiisx op 11-05-08 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

prii_boy

Re: Nesj El Kyara (AV) showt haar nieuwe spullekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:53

leuke pony heb je haha die peesbeschermers zijn echt tof

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:03

Mooie pony Ja ! Dat halster is zoooo gaaf Hyper! ! Staat haar goed!

Let met rijden vooral op hoofd/halshouding, je rijdt haar vaak te veel voor de loodlijn, ze mag er iets meer doorheen.
Daarbij loopt ze ook heel erg op de voorhand en gebruikt ze haar achterhand te weinig. Lekker veel oefeningen doen om die als eerste te activeren, loopt ze daarna ook meteen weer een stukkie minder op de voorhand. (Schijnoefeningen draf-stap. Volte verkleinen naar 10m en dan achterhand er uitrijden met binnenbeen (maar ze mag niet over de schouder weglopen) en ook zo overgangen oefenen).
Je hebt een pony die graag lang wil zijn, verlengen kan ze wel maar het korter worden vindt ze vast heel moeilijk (heb er hier nog zo een Vork ) de bovenstaande oefeningen zijn ook prima om wat korter in het lichaam te laten worden.
In de galop valt ze ook uit elkaar. Ze heeft een stuwende achterhand ipv een dragende. (Haar binnenachterbeen zou veeeel meer onder de massa mogen, ongv. halverwege bij het dekje). (Dit is ook een teken dat ze te lang is in het lichaam en wat compacter zou mogen lopen).

Veel succes met de wedstrijden!

xAAPYE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:05

moooi paardje!
1a . die foto is inderdaag erg mooi! Haha!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:07

Wist je dat van deze set ook een dekje,zweetdeken en bandages zijn.. Clown
Ken een meisje heeft het allemaal, ponytje is een en al stip Clown

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:07

Focussed schreef:
Mooie pony Ja ! Dat halster is zoooo gaaf Hyper! ! Staat haar goed!

Let met rijden vooral op hoofd/halshouding, je rijdt haar vaak te veel voor de loodlijn, ze mag er iets meer doorheen.
Daarbij loopt ze ook heel erg op de voorhand en gebruikt ze haar achterhand te weinig. Lekker veel oefeningen doen om die als eerste te activeren, loopt ze daarna ook meteen weer een stukkie minder op de voorhand. (Schijnoefeningen draf-stap. Volte verkleinen naar 10m en dan achterhand er uitrijden met binnenbeen (maar ze mag niet over de schouder weglopen) en ook zo overgangen oefenen).
Je hebt een pony die graag lang wil zijn, verlengen kan ze wel maar het korter worden vindt ze vast heel moeilijk (heb er hier nog zo een Vork ) de bovenstaande oefeningen zijn ook prima om wat korter in het lichaam te laten worden.
In de galop valt ze ook uit elkaar. Ze heeft een stuwende achterhand ipv een dragende. (Haar binnenachterbeen zou veeeel meer onder de massa mogen, ongv. halverwege bij het dekje). (Dit is ook een teken dat ze te lang is in het lichaam en wat compacter zou mogen lopen).

Veel succes met de wedstrijden!

Weet ik, vooral op rechts mag ze er iets meer doorkomen.
Met op de voorhand ben ik het niet helemaal eens. Ze zet die achterhand er nog niet onder zoals het moet, maar al veel beter dan voordien. Ik vind haar ook niet op de voorhand lopen, ook niet goed de achterhand eronder, maar ergens tussenin.
't Zou vaak wat activer mogen, maarja, slome pony's krijg je niet zo gauw wakker. Clown
De oefeningen die je zei ben ik nu mee bezig, die doe ik vrijwel altijd bij het losrijden.

Daarbij vindt ze galop erg moeilijk. Ben al heel erg blij dat ik haar nu zonder problemen in galop krijg, dus nu gaan we aan die galop werken. Paar maanden geleden geraakten we niet in de galop! Bloos

Ik weet waaraan ik moet werken, bedankt voor je verdere tips! Haha!

Groetjes,
Natas

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:08

Raggel schreef:
Wist je dat van deze set ook een dekje,zweetdeken en bandages zijn.. Clown
Ken een meisje heeft het allemaal, ponytje is een en al stip Clown

Die hadden ze jammergenoeg niet! Enkel een halster+touw en peesbeschermers. Vork

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:10

Wat een mooie pony! Lachen
En erg leuk die peesjes en dat halster, ik heb ze ook al zien liggen in de winkel er is ook een bijpassend dekje bij! Vork

Ligt je zadel trouwens niet wat ver naar voren?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:14

Mooie pony heb je! Ze loopt leuk!
En schitterend halster! (heb hem ook... hihi)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:30

Citaat:
Met op de voorhand ben ik het niet helemaal eens. Ze zet die achterhand er nog niet onder zoals het moet, maar al veel beter dan voordien. Ik vind haar ook niet op de voorhand lopen, ook niet goed de achterhand eronder, maar ergens tussenin.

Heel geval voor je gemaakt voor hoe ze zou moeten lopen Clown (Héul snel gedaan, dus let niet op mijn bewerkkunsten)
Afbeelding

Links is de gewone foto. Pijl geeft aan waar het gewicht naar toe gaat, naar de voorhand, achterhand draagt bijna 'niks'. Rechts zie je hoe ze moet lopen, achterhand draagt hier meer massa dan de voorhand, de voorhand krijg zo ook meer vrijheid bij de schouders. Haha!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:36

wat een mooi beestje en een heel gaaf halster!!

Pony loopt wel erg op de voorhand vind ik, met name foto 2. Je zegt dat je daar al aan het werken bent dus dan komt dat wel goed. Verder ga ik gewoon met foccussed mee, die legde het prachtig uit met de tekening!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:37

Dat halster is echt super en hij staat haar er mooi !! Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:00

Heel veel arabiertjes durven wel eens op de voorhand rijden, dus die van jou is zeker niet alleen. Zit zelf met hetzelfde probleem, moet veel op die achterhand trainen, maarja het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan. Heel mooi schimmeltje, rijdt netjes, alleen jammergenoeg dat die van jou ook geen uitzondering is op het beruchte voorhand-lopen .

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 20:07

Mo_I_Rana schreef:
Heel veel arabiertjes durven wel eens op de voorhand rijden, dus die van jou is zeker niet alleen. Zit zelf met hetzelfde probleem, moet veel op die achterhand trainen, maarja het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan. Heel mooi schimmeltje, rijdt netjes, alleen jammergenoeg dat die van jou ook geen uitzondering is op het beruchte voorhand-lopen .

Ghehe, dan zitten we in hetzelfde schuitje. Knipoog
't Is helaas niet zo simpel ja, ze is nu 4 jaar onder het zadel (ondertussen wel 2 veulens gehad).
Ik denk zo'n 2 jaartjes met mij, en heb het er nog niet helemaal uit.
Sinds oktober ben ik weer begonnen (na dracht) en toen ging ze ook nog eens erg hangen. Heb ik er sinds een paar weekjes terug uitgekregen.
Dus ben al heel erg blij dat ze niet hangt en eindelijk fatsoenlijk kan aanspringen in galop.
't Is nu dus een kwestie van oefenen om die achterhand eronder te krijgen en madam actief te houden, de slome pony. Clown

Maarja, verder nog wat tips of reacties? Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:28

Het ligt niet persé aan het ras hoor, het opdevoorhand-probleem. Bijna alle paarden die nog niet hoger lopen dan M rijden op de voorhand, omdat pas vanaf de M duidelijke oprichting gevraagd gaat worden. (M1 kun je soms nog net doorkomen op de voorhand, ligt aan de jury) . Mijn arab houdt ook van op de voorhand, kwestie van veel oefenen voor ze het leert om wat te gaan zitten. Lachen

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:33

Focussed schreef:
Het ligt niet persé aan het ras hoor, het opdevoorhand-probleem. Bijna alle paarden die nog niet hoger lopen dan M rijden op de voorhand, omdat pas vanaf de M duidelijke oprichting gevraagd gaat worden. (M1 kun je soms nog net doorkomen op de voorhand, ligt aan de jury) . Mijn arab houdt ook van op de voorhand, kwestie van veel oefenen voor ze het leert om wat te gaan zitten. Lachen

Zou kunnen, weet het niet.
Heb mijn instructrische btw ook deze foto's gestuurd, en zij zei dat ze idd op foto 2 net ging duiken. Voor de rest vond ze het netjes.

Training van vandaag ging trouwens echt super!!
Volgens mij heeft toch écht iemand peper in Kyara's kont gepropt! Zo voorwaarts en zo lekker rond vooraan, nog nooit meegemaakt!
Had haar in stap aan de lange teugel al onmiddelijk te pakken. Goed wat voltes gereden (openen x sluiten) enzo, pasjes verruimen.
Heb trouwens ook SB geoefend, laatste paar pasjes telkens gingen supergoed. Haha!
Ben heel trots op m'n meisje, ben echt helemaal happy nu.
Galop ging ook al stukken beter ivm het aanspringen en in gang houden.
Daarna nog proefjes geoefend voor volgende week, en die verliepen supergoed, dus ben heel benieuwd hoe we het er gaan afbrengen. Pling

* Grote spellingsfout!
Laatst bijgewerkt door Alexiisx op 12-05-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:33

Mooi zo! Ja

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:34

Ja je weet echt niet hoe blij ik nu ben. Als ze lekker voorwaarts is gaat alles echt stukken beter. Nu maar hopen dat het zo blijft. Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:01

Ook ik heb een Arabiertje en moet aan dezelfde punten werken. Focussed geeft trouwens precies dezelfde oefeningen mee die ik heb meegekregen van mijn instructrice. En het werkt enorm, we gaan echt super vooruit. Voorheen had ik ook niet door dat Tiek op de voorhand liep, maar sinds we lessen, voel ik dus wel het verschil. Leuk schimmeltje trouwens Knipoog, Khidar is 1 van mijn lievelingshengsten, erg knappe hengst en heeft een gezond dosis gevoel voor humor... Clown

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:05

Wat een leuk dier zeg! Persoonlijk vind ik je neusriem veel te laag zitten waardoor de sperriem de neus een soort van dicht knijpt.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:07

Ik zou eerst wat aandacht aan je tuigage besteden.
Je neusriem hangt veel te laag en je zadel ligt een stuk te ver naar voren.
Verder heb je hier al goede tips gekregen.

Halster staat haar leuk.

Het is van Jack Lami van Lamicell, mijn hondje heeft het bijpassende dekentje Clown

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 17:10

Die hangt niet te laag, zit net onder het been, als ik hem hoger doe gaat hij schuren. Ik heb hem al laten controleren door mijn instructrische en hij zat goed zo. De sperriem knijpt haar neus zéker niet dicht, integendeel, er moeten nog wat gaatjes bij omdat hij omdraait.
Zadel ligt te ver naar voren, weet ik wel, maar had nu niet bepaald veel tijd om nog veel te prullen (was al half 9), dus heb het zadel erop gezwierd, zoveel kwaad kan dat nu ook niet voor een keer. Had geen zin om nog 'ns het zadel eraf te halen. Bloos

Vandaag ging het trouwens goed ivm het op de voorhand lopen hoor. 't Ging zaterdag nu ook niet bepaald super. Clown

Napaluna_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:19

WOWW... super setje!! vn welk merk? Bloos

Alexiisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 17:20

Napaluna_My schreef:
WOWW... super setje!! vn welk merk? Bloos

Jack Lami van Lami-cell dacht ik, onderlegger is wel van Harry's horse. Bloos

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:48

Alexiisx schreef:
Die hangt niet te laag, zit net onder het been, als ik hem hoger doe gaat hij schuren. Ik heb hem al laten controleren door mijn instructrische en hij zat goed zo. De sperriem knijpt haar neus zéker niet dicht, integendeel, er moeten nog wat gaatjes bij omdat hij omdraait.

Neusriem zit wel te laag Knipoog

Handig dat Arabieren zo'n mooi droog hoofd hebben, daardoor is de botstructuur goed te zien.
Even een voorbeeldje met Kyara:
Van boven naar beneden:
De rode dunne streep is het einde van het jukbeen. Een gecombineerde neusriem moet hier 2 vingers onderliggen. Heb de afstand van jouw vingers genomen en daar nog iets bij opgedaan omdat je vingers op de foto verderweg zitten dan het jukbeen. Dan krijg je waar de neusriem hoort te zitten, dit is de dikke rode streep. (Jouw neusriem is in het echt wat dikker dan deze streep maar bij wijze van..)
De dunne daar weer onder is de sperriem. Deze hoort, mits de neusriem zelf correct is bevestigd, een vinger of 4 boven de neusvleugel te zitten. (Verschilt per paardenhoofd) Op het bewerkte plaatje zou hij dus via de rode lijnen correct zitten. hij loopt niet helemaal tot de rode dikke lijn, maar omdat in het echt jouw neusriem dikker is zou hij dan wel netjes uitkomen Knipoog .

Afbeelding

Omdat jouw sperriem te laag zit is hij te groot, daardoor gaat hij draaien. Als je neusriem echt schuurt als hij op goede hoogte zit zou ik misschien nadenken over een neusriem van een ander merk of andere dikte. Zacht of niet onderlegd wil ook nog wel eens schelen. Als dat niet helpt zou je nog een lage neusriem kunnen overwegen. Knipoog