Negrita ,Dressuur Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Negrita ,Dressuur Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 09:19

[ITP] Negrita@Conditie , Losgooi training
na dit topic werd gevraagd om rij foto's dus heb ik gisteren even de camera mee genomen

even wat informatie vooraf
negrita is nu een 6 jarige deutsche rijpony
ik heb vanaf januari 2007 toen was ze vier
ik heb in het begin alleen maar buitenritten gemaakt omdat ze altijd de oren na achteren had
ik heb een jaar geleden 2 keer in een bottenkraker bij gehad maar daarna had ze nog steeds de oren na achteren
een half jaar geleden is een sportmasseur vlak bij ons komen wonen die heb ik momenteel nu 4 keer erbij gehad
eerst dacht de sportmasseur dat ze een teugeltrauma had met haar oren na achteren
dus heb ik haar een hele poos gewoon met losse teugels dat ze zelf ging opzoeken
langzame hand ben ik haar steeds meer gaan op pakken
en nu heeft ze de oren ook niet meer na achteren ze gaat soms wel is op protest als ik haar hoger wil instellen
dan wil ze wel is gaan stijgeren

maandag op stal hebben we een onderlinge wedstrijd dus toen de foto's genomen waren
oefende ik net de proef

1.Afbeelding
zo wachte ze me op in het weiland

2.Afbeelding
stukje draven

3.Afbeelding
nog steeds stukje draven ze trok wat aan de teugel

4.Afbeelding
halssstrekken

5.Afbeelding
c-x halve grote volte x-a halve grote volte

6.Afbeelding
dit moest middendraf maar ze ging al weer in galop (iemand tips om te laten verruimen Vork ?)

7.Afbeelding
stappen ik maakte haar net klaar om rechts af te slaan en weer te gaan draven.

8.Afbeelding
Braaf Ach gut

ook nog een paar spring foto's ik weet van haar oren na achteren
maar dat is voledig mijn schuld van te weinig meegeven en te veel been

Afbeelding

Afbeelding

als je commentaar geeft lees eerst goed de stukjes boven de foto's

wat vinden jullie er van ? Tong uitsteken

maximee

Re: Negrita ,Dressuur Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:56

Ziet er netjes uit zeg Lachen écht een leuke combi!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 09:59

Dankje Haha!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 10:18

wie? Tong uitsteken

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 12:47

jammer dat niemand commentaar wil geven

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:08

Mooi beessie Ts Knipoog En over het verruimen misschien dat je heel veel overgangen kan gaan rijden en met een iets wat lossere teugel en dan vooral voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden, ik vind hem nu best wat te op de voorhand te zien lopen...En als je veel voorwaarts-neerwaarts gaat rijden zal het verruimen na loop des tijd ook beterder gaan!
En over het springen niet je handen vast zetten boven de sprong, liever zie ik dat je je handen nog iets mee geeft naar voren toe!
En over dat je paard zn oren naar achteren heeft is dat een speciale reden van jou of doet je paard dat vaker ???

Misschien een handige tip die ik je wil meegeven voor het springen. Leg een grondbalk voor hindernis en een grondbalk achter de hindernis, en begin dan met de hoogte van hindernis een kruisje van 40cm daarna een stijl van 60cm [en die 2 grondbalken dan gewoon laten liggen] die grondbalk achter de hindernis moet wel een galopafstand zijn! En dat zo tig keren achter mekaar herhalen!

Dit doe ik zelf zo 3 dagen...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:13

dat heb ik 1 keer geprobeert zo te springen , daarna heeft ze gewoon 6 weken gehad dat ze niet meer over een hindernis durfde

en met de oren na achteren , het komt eigenlijks door mij .omdat ik nog steeds een kleine pony ben gewend die springen wat soepeler

en klopt op de voorhand , ze trekt echt heel erg dus dat is niet echt prettig Tong uitsteken