Christa [New forest]@ Dressuurwork. (tips gezocht).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Christa [New forest]@ Dressuurwork. (tips gezocht).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:03

Sirieuse tips gevraagd, ivm dat ik tijdelijk geen rij-instructie meer heb.

De punten waar ik op werk zijn vooral haar rug en mijn beenhouding.

extra: Deze 18 jarige pony heeft nog nooit dressuur gelopen tot ca. een halfjaar geleden, dus ben best trots (vooral aangezien we samen zijn begonnen, was zelf voorheen een recreatiemiep).

Verder weet ik dat met gympen rijden niet slim is, ik heb hier een reden voor (best genant ook imo.).

------------------------------------

Voor het rijden even influisteren Vork :
Afbeelding

Hoofdje, *trots*
Afbeelding

Na het instappen de spieren in draf loswerken.
Afbeelding

Proberen wat meer die buiging in de hoek te krijgen (blijft moeilijk).
Afbeelding

Verzamelen, achterbeen eronder werken. (alhoewel dat tegenwoordig bijna vanzelf gaat Haha! )
Afbeelding

Poging tot begin middendraf.
Afbeelding

*trots*
Afbeelding

Poging tot strekken
Afbeelding

galopje (dit is ons moeilijkste punt).
Afbeelding

Ik hoop dat ik wat goede tips kan krijgen, ook over mijn benen, ik ben al tijden en tijden bezig om het te verbeteren maar het lukt maar niet...

HorsesWoman

Re: Christa [New forest]@ Dressuurwork. (tips gezocht).

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:06

Ziet er goed uit. Let op je armen , en je rug.
Iets meer vanaf achteren , maar het ziet er al goed uit !

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:07

Ik denk dat verbetering met zulke schoenen erg moeilijk is.
Je hebt totaal geen steun en daardoor vliegen je benen alle kanten op.
Dus ik zou de volgende keer beginnen met schoenen en caps of laarzen die voor het paardrijden gemaakt zijn.

Verder ziet het er wel netjes uit. Probeer je armen niet zo voor je uit te strekken.
Netjes ontspannen dragen, knikje in je ellebogen en een rechte lijn vormen van je elleboog tot de mond van je paard.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:09

Mega leuke pony!
Iets meer kink in de ellebogen.
Probeer goed contact te houden in gallop
en het lijkt dat de beugels lang zijn ?
maar dat weet ik niet zeker

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:11

Als je je beugels nou een gaatje langer maakt, leg je je benen automatisch rechter naar beneden, en dus beter op z'n plek. Het is eigenlijk ook handig om een keertje met eigenlijk té lange beugels te rijden, heeft eigenlijk dezelfde functie als ik net zei. Verder probeer je armen aan te blijfen sluiten aan je lichaam, een knik in je ellebogen, en je handen dragen en rechtop houden.

Verder ziet het er leuk uit, ook een leuke combi! Knipoog
Veel succes verder, en voor een half jaartje ziet het er echt niet verkeerd uit!

Cyn_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:12

Ziet er al goed uit Lachen Let alleen op je handen (pianohandjes) en je hakken uitdrukken.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:12

P_A_R_Love schreef:
Mega leuke pony!
Iets meer kink in de ellebogen.
Probeer goed contact te houden in gallop
en het lijkt dat de beugels lang zijn ?
maar dat weet ik niet zeker

dankje! dat contact houden ja, valt me op dat dat vooral iets van de laatste tijd is, mijn pony loopt afentoe te diep en dan raak ik al snel het contact kwijt, vooral omdat ik al bijna niks vraag van voren.
Ik zit inderdaad verder als een zak aardappelen Clown

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:14

Beugels zeker niet nog langer doen Volgens mij kun je nu al amper je hak echt uitdrukken.
Ik zou ze eerder een gaatje korter doen zodat je knie ook wat meer steun aan de wrong van het zadel heeft.

En rijkleding lijkt me inderdaad geen overbodige luxe.. Pony ziet er goed uit voor zijn leeftijd Ja

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:17

_Esly schreef:
Als je je beugels nou een gaatje langer maakt, leg je je benen automatisch rechter naar beneden, en dus beter op z'n plek.

ik vind haar beugels eigenlijk nu al veel te lang, met zulke lange beugels moet ze haar voeten naar voor steken want anders is ze ze elke pas kwijt. Als ze ze nog langer maakt, zal ze toch eerst een stuk moeten groeien Clown

Ze moet dus net haar beugels korter maken en haar hiel naar beneden duwen en met haar knieen meer steun zoeken in haar zadel....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:24

Ik zal ze korter maken, want groeien zal ik helaas denk ik niet meer Bloos. Ben namelijk al sinds mijn 14e dezelfde lengte (natuurlijk blij mee dat ik mijn pony niet uitgroei).

Ben nu vlijtig opzoek naar een nieuwe instructie, mijn vorige legde de nadruk op mijn paard en niet op mijn algemene houding (vooral omdat mijn paard bijna constant de rug wegdrukte).

Maar voor mijn houding, beugels dus korter, rug rechter, ellebogen in een knik, en geen piano spelen.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:39

probeer niet ineens op teveel te letten voor je houding, dat komt nooit goed (jaja, ervaring mee :-p)
het belangrijkste vind ik je handen, platte handen zijn trekkende handen dus die moeten zeker rechtop, je moet dus elke 5 passen zien of je handen nog correct rechtopstaan en indien niet ze rechtop zetten. Het zal uiteraard wel even duren tegendat je je handen automatisch rechtop houdt.... pas als dat is kan je aan het volgende werken

Als je aan 4 of 5 dingen tegelijk moet denken, is het niet meer ontspannend en dat hou je ook niet vol.
je houding is op zich niet zo beroerd hoor dus dat komt wel goed

Mijn vroegere intructrice lette ook niet (of weinig) op houding, maar keek enkel naar hoe het paard liep, mijn huidige komt ongeveer 5 keer per les mijn been goedleggen, duwt met mijn been om mij te laten voelen hoe ikj het moet gebruiken, zet mij meermaals per les recht op mijn pony enz. Ik merk heel duidelijk dat hoe beter ik zit, hoe beter mijn pony loopt. Ik kan je dus enkel aanraden iemand te zoeken die veel aandacht aan je houding besteed want het is echt de moeite waard.