Voordat je begint over mijn zit, zadel etc etc lees even dit!
Het zadel ligt niet goed dat weten we, ik rij regelmatig meer zonder zadel en Smokey krijgt een nieuw zadel!
Ook heb ik een tijdje niks durven te doen op Smokey, ik benm trots dat ik nu alles weer durf.
Wat er aan de hand was kan je hier lezen:
Smokey werd minder bereden en werd nogal fris ook doordat hij nog jong is. Zo was ik rustig in de bak aan het galloperen hij zet ineens een harde galop op en schiet opzij en dan ineens de andere kant op, ik viel eraf.
En zo nog een keer, was lekker buiten aan het rijden in de bak, paard dagen voor oud en nieuw. Iemand stak een rotje af waarvan Smokey schrok. Hij begon te bokken.
Uiteindelijk zo hoog dat ik niet meer bleef zitten, ik ben toen met me kin op de rand geklapt, kin gekneusd en helemaal blauw.
Toen was het vertrouwen opbouwen! Ik durfde echt even niks meer, ik durfde alleen nog op de liefste paardjes te stappen.
Ik heb Smokey een paar weken losgegooid en een beetje op hem gestapt wat ik toen al doodeng vond.
Toen die ging verhuizen naar de nieuwe stal werd hij veel rustiger, leek wel alsof hij zich veel fijner voelde.
Ik ben er toen voorzichtig opgeklommen heb even een drafje en gallopje aan de longeerlijn gemaakt. Nou ging allemaal prima.
De volgende week ben ik weer gaan rijden, even stapje draf en heel kort gallopje.
Het ging steeds beter.
En nu, nu durf ik alles weer!
En dan nu de fotos!

Ze staan niet op volgorde, het is van 3 verschillende dagen.
1. Z'n nieuwe setje

Hier de fotos van 2 weken terug
We beginnen met een draffoto, ik stap wel altijd een tijdje in maar daar worden geen fotos van gemaakt

2.
3. Rug recht houden!

4. Meer op m'n kont zitten (deed ik wel was niet zo makkelijk
)
5.

6. Sprongetje, smook vergeet soms z'n benen op te tillen

Vanaf hier fotos van gisteren

7.

8.

9.

10.

11.

Eigen commentaar:
- Rug recht
- Tenen naar binnen
- Op m'n kont zitten
Smokey word niet dressuurmatig bereden gewoon recreatief.
En het lijkt alsof ik aan de teugels trek, ik trek niet in z'n mond.
Heb perongeluk met mn slaperige kop de kogelbeschermers verkeerd omgedaan

Graag geen gezeur over het zadel der komt een nieuwe! En ook niet over mijn kleding dat is een EIGEN KEUZE!