Smokey @ 'Work'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Smokey @ 'Work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 15:47

Leuk dat je even kijkt!
Voordat je begint over mijn zit, zadel etc etc lees even dit!
Het zadel ligt niet goed dat weten we, ik rij regelmatig meer zonder zadel en Smokey krijgt een nieuw zadel!
Ook heb ik een tijdje niks durven te doen op Smokey, ik benm trots dat ik nu alles weer durf.
Wat er aan de hand was kan je hier lezen:

Smokey werd minder bereden en werd nogal fris ook doordat hij nog jong is. Zo was ik rustig in de bak aan het galloperen hij zet ineens een harde galop op en schiet opzij en dan ineens de andere kant op, ik viel eraf.
En zo nog een keer, was lekker buiten aan het rijden in de bak, paard dagen voor oud en nieuw. Iemand stak een rotje af waarvan Smokey schrok. Hij begon te bokken.
Uiteindelijk zo hoog dat ik niet meer bleef zitten, ik ben toen met me kin op de rand geklapt, kin gekneusd en helemaal blauw.
Toen was het vertrouwen opbouwen! Ik durfde echt even niks meer, ik durfde alleen nog op de liefste paardjes te stappen.
Ik heb Smokey een paar weken losgegooid en een beetje op hem gestapt wat ik toen al doodeng vond.
Toen die ging verhuizen naar de nieuwe stal werd hij veel rustiger, leek wel alsof hij zich veel fijner voelde.
Ik ben er toen voorzichtig opgeklommen heb even een drafje en gallopje aan de longeerlijn gemaakt. Nou ging allemaal prima.
De volgende week ben ik weer gaan rijden, even stapje draf en heel kort gallopje.
Het ging steeds beter.
En nu, nu durf ik alles weer!

En dan nu de fotos! Haha!
Ze staan niet op volgorde, het is van 3 verschillende dagen.

1. Z'n nieuwe setje Lovers
Afbeelding

Hier de fotos van 2 weken terug

We beginnen met een draffoto, ik stap wel altijd een tijdje in maar daar worden geen fotos van gemaakt Knipoog
2. Afbeelding

3. Rug recht houden!
Afbeelding

4. Meer op m'n kont zitten (deed ik wel was niet zo makkelijk Knipoog )
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Sprongetje, smook vergeet soms z'n benen op te tillen Knipoog
Afbeelding

Vanaf hier fotos van gisteren Lachen

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Eigen commentaar:
- Rug recht
- Tenen naar binnen
- Op m'n kont zitten
Smokey word niet dressuurmatig bereden gewoon recreatief.
En het lijkt alsof ik aan de teugels trek, ik trek niet in z'n mond.
Heb perongeluk met mn slaperige kop de kogelbeschermers verkeerd omgedaan Bloos
Graag geen gezeur over het zadel der komt een nieuwe! En ook niet over mijn kleding dat is een EIGEN KEUZE!

XXleonieXX

Re: Smokey @ 'Work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:10

leuke foto's + een leuke pony Haha!

en goed dat je nu weer op hem durft te rijden Cool

evita_loek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:39

hahaha, ik dacht al suus, huh die dingen aan de achterkant zitten verkeerd, ze moeten net omgewisseld worden Knipoog

Deed hij bij die dingen niet gek met zijn achterbenen?
Want met zijn andere en met bandages, doet hij gek met zijn benen, alsof hij er niet tegen kan.
Dan kan hij ook niet stil staan en steeds slaan met zijn benen.

Maar verder leuke foto's, maar pas je op als je hem buiten vast zet, hij is heel erg goed in knopen losmaken, ook de veiligheids knoop maakt die los (de paardenknoop) en somswil die nog wel eens gaan hangen, omdat hij dat 1 keer heeft gedaan toen trok die ze halster kapot en liep die dus los, sinds dien probeerd hij het steeds.

Maar ik zie je morgen misschien, want ik ga eerste naar me oma in de ochtend, en darna naar de paarden hoe laat ben jij er ongeveer?
Dan kan je de fiets weer ophalen Tong uitsteken

O ja het ijsje was lekker Knipoog

Vandaag lekker wezen zwemmen, m'n broertje meegenomen,nou die vond het geweldig, mijn ouders houden niet zo van zwemmen, en dit was dus ook pas de 2e of 3e keer voor hem.

beetje off-topic maarja Knipoog

Groetjes Stephanie en (_)(_) van Alinde en Smokey

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:42

heele leuke foto`s knappe pony ook!
Jee setje is zoo koel!! En hip Pling

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:46

Aaah wat een leuk paardje zeg !!
en erg knap van je dat je er weer op durft

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:54

erg leuke pony, 'n knapperd, die vast heel wat in zich heeft.

Dat je 't beste voor 'm wil geloof ik direct.
En dat er een nieuw zadel komt lijkt me heel verstandig.

Dat je, ook als je nu zoveel vertrouwen hebt opgebouwd dat je 'alles weer durft', met gympen rijden gaat, dát snap ik niet. Stel, dat er nu eens wel wat gebeurd, kan dit schoeisel een slechtere afloop betekenen, en dat zal dat mooi opgebouwde vertrouwen nou niet bepaald ten goede komen. Zorg dus dat je 't spul in orde hebt en wees verstandig, welzijn van 't paard is belangrijk, maar je eigen veiligheid is dat niet minder.

edit: O, en probeer je handen wat meer te dragen, in ieder geval: proberen minder vast te zetten.

succes & vooral veel plezier nog samen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 16:57

Elise88 schreef:

Dat je, ook als je nu zoveel vertrouwen hebt opgebouwd dat je 'alles weer durft', met gympen rijden gaat, dát snap ik niet. Stel, dat er nu eens wel wat gebeurd, kan dit schoeisel een slechtere afloop betekenen, en dat zal dat mooi opgebouwde vertrouwen nou niet bepaald ten goede komen. Zorg dus dat je 't spul in orde hebt en wees verstandig, welzijn van 't paard is belangrijk, maar je eigen veiligheid is dat niet minder.

edit: O, en probeer je handen wat meer te dragen, in ieder geval: proberen minder vast te zetten.

Al dat gezeur op bokt over de kleinste dingen word weer van een mug een olifant gemaakt.
Zou trouwens fijn zijn als je eerst het topic doorleest ipv van enven je reactie te plaatsen... Lips are sealed
Ja ik heb joppers van meer dan 100 euro dus dat is in orde, was gewoon veel te warm om die dingen aan te trekken zijn ook de enige 2 keren dat ik gympen aan had.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:01

Je strijklappen zitten verkeerd om Tong uitsteken

Maar leuk setje en goedzo dat je toch doorzet! Knipoog

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:07

Suus__ schreef:
Elise88 schreef:

Al dat gezeur op bokt over de kleinste dingen word weer van een mug een olifant gemaakt.
Zou trouwens fijn zijn als je eerst het topic doorleest ipv van enven je reactie te plaatsen... Lips are sealed
Ja ik heb joppers van meer dan 100 euro dus dat is in orde, was gewoon veel te warm om die dingen aan te trekken zijn ook de enige 2 keren dat ik gympen aan had.

pardon? ik heb jouw bericht zeker wel gelezen hoor. En ik vind dat geen klein ding, veiligheid is een groot ding. En hoe duur jouw paardenspul is interesseert me geen barst, dat interesseert me van niemands paardenspul, wel of het bijvoorbeeld al dan niet veilig is. Ik rijd zelf ten alle tijden met laarzen met hakjes, kan me niet schelen dat dat o-zo-warm is. Veiligheid is me wel wat meer waard dan minder warme benen. Daarbij zou het zonde zijn als er iets fout gaat en je daardoor wederom niet op je pony durft te stappen. maar dat zal ik dan ook wel weer verkeerd zien.

edit: daarbij vind ik mijn reactie, ook na 3x nalezen, niet eens zo negatief geformuleerd, ik wens jou zelfs succes en plezier en schrijf dat je 'n leuke pony hebt waar je vast nog veel uit kunt halen. Dus ik snap eerlijk gezegd niet dat je dan zo fel reageert op een simpele mening.
Laatst bijgewerkt door Elise88 op 10-05-08 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:09

Elise88 schreef:
pardon? ik heb jouw bericht zeker wel gelezen hoor. En ik vind dat geen klein ding, veiligheid is een groot ding. En hoe duur jouw paardenspul is interesseert me geen barst, dat interesseert me van niemands paardenspul, wel of het bijvoorbeeld al dan niet veilig is. Ik rijd zelf ten alle tijden met laarzen met hakjes, kan me niet schelen dat dat o-zo-warm is. Veiligheid is me wel wat meer waard dan minder warme benen. Daarbij zou het zonde zijn als er iets fout gaat en je daardoor wederom niet op je pony durft te stappen. maar dat zal ik dan ook wel weer verkeerd zien.

Pff was al bang voor dit ongelofelijk irritante gezeik, maarja het is nou eenmaal bokt.nl daar gaat het niet anders...
Het is een eigen keuze wilde er ook geen gezeik op!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:10

Ben het met Elise88 eens.
Ze zegt het om je te helpen.

Je maakt zelf van een mug een beetje een olifant he? Knipoog
Is opbouwend commentaar. Lachen

@ Suus, reageer niet zo heftig, je gaat niet dood aan wat commentaar Rolleyes
Horses At Work is voor Technisch rijcommentaar, dat doet ze toch ook?

Dan moet je maar geen topic maken. Nagelbijten / Gniffelen

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:11

Dan had je die foto's achterwege moeten laten.

daarbij was dat 'ongelofelijk irritante gezeik' helemaal niet vervelend bedoeld, en zoals gezegd, ben ik van mening dat ik het netjes had geformuleerd met daarbij ook heel wat positieve dingen. maar die positieve dingen lees je voor 't gemak maar even niet. om jouw topic verder maar niet te verpesten zal ik vanaf nu mn mond houden, kunnen anderen verder met 't commentaar dat jij horen wil, want kritiek leveren raad ik hen niet aan.

edit: @ MelanieB. Bedankt, jij snapt 't Lachen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:12

MelanieB schreef:
Ben het met Elise88 eens.
Ze zegt het om je te helpen.

Je maakt zelf van een mug een beetje een olifant he? Knipoog
Is opbouwend commentaar. Lachen

@ Suus, reageer niet zo heftig, je gaat niet dood aan wat commentaar Rolleyes
Horses At Work is voor Technisch rijcommentaar, dat doet ze toch ook?

Dan moet je maar geen topic maken. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het anders niet zo opbouwend...
Had ookal in mn vorige topic 6 pagina's gezeik en nu begint het gewoon weer opnieuw!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:14

Ik vind dat je een leuke pony hebt!
Kanp dat je er weer helemaal op durft.
Probeer je handen iets meer te ontspannen, dan ontspant de pony denk ook meer.
Veel plezier samen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:15

Dit is geen gezeik, jeetje, wat heb jij, je periode ofzo? Verward Rolleyes
Je moet het niet te té opvatten.

Wij hebben nou eenmaal een andere mening. Knipoog
Als je foto's plaatst op HAW, kun je commentaar verwachten, dat kan kritisch of leuk zijn. Knipoog

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:15

oo dus jij vind 'denk om je eigen veiligheid' en 'probeer je handen te dragen ipv vast te zetten' niet opbouwend?

kun je me dan misschien zeggen wat je graag had willen horen?

naast de wel positieve dingen, die ik uiteraard ook noemde.
want perfect zal 't plaatje nog wel niet zijn, of wel?
misschien dat je me uit kan leggen wat 'opbouwend commentaar' dan inhoud, kan ik daar in jouw volgende topic misschien wat mee.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:17

Elise88 schreef:
oo dus jij vind 'denk om je eigen veiligheid' en 'probeer je handen te dragen ipv vast te zetten' niet opbouwend?

kun je me dan misschien zeggen wat je graag had willen horen?

naast de wel positieve dingen, die ik uiteraard ook noemde.
want perfect zal 't plaatje nog wel niet zijn, of wel?
misschien dat je me uit kan leggen wat 'opbouwend commentaar' dan inhoud, kan ik daar in jouw volgende topic misschien wat mee.

Nee dat is wél opbouwend maar dat over die gympen heb ik niet veel aan aangezien ik normaal gewoon met chaps rijd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:19

Dan mag ze het toch wel gewoon zeggen? Lachen
Je zegt ook, aangezien je normaal met chaps rijd, deze keer uitgerekend dus niet, en daarom zegt ze het Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:20

MelanieB schreef:
Je zegt ook, aangezien je normaal met chaps rijd, deze keer uitgerekend dus niet, en daarom zegt ze het Knipoog

Nou niet als ik toch duidelijk genoeg heb staan dat er er geen commentaar over wil.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:28

wat een mooie pony! mooi dat bont!
ik vind het er alleen heel erg gespannen uitzien.
bijna alle foto's zijn in de galop, het zou ook leuk zijn als je wat meer draf/stap foto's laat zien.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:29

In ieder geval, je had er niet zo'n punt van hoeven maken, met 't zinnetje 'over die gympen heb ik niet veel aan aangezien ik normaal gewoon met chaps (met schoeisel met hakje) rijd.' had je het ook af kunnen doen. Dan had m'n commentaar in combinatie met al jouw felle reacties daarop ook niet jouw gehele eerste topicpagina bepaald. Tip voor 'n volgend topic dus: kies zelf uit 't commentaar de punten waar jij zelf wat aan denkt te hebben en laat de rest rusten of weerleg het kort. Verpest je het ook niet zo voor jezelf Lachen. Je schiet ongelofelijk in de verdediging en oordeelt daarbij niet heel netjes over mij, terwijl ik het nooit vervelend heb bedoeld. Hoop dat dit alsnog 'n leuk topic voor je wordt en wens jou nogmaals succes met jouw erg leuke pony.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:31

Elise88 schreef:
In ieder geval, je had er niet zo'n punt van hoeven maken, met 't zinnetje 'over die gympen heb ik niet veel aan aangezien ik normaal gewoon met chaps (met schoeisel met hakje) rijd.' had je het ook af kunnen doen. Dan had m'n commentaar in combinatie met al jouw felle reacties daarop ook niet jouw gehele eerste topicpagina bepaald. Tip voor 'n volgend topic dus: kies zelf uit 't commentaar de punten waar jij zelf wat aan denkt te hebben en laat de rest rusten of weerleg het kort. Verpest je het ook niet zo voor jezelf Lachen. Je schiet ongelofelijk in de verdediging en oordeelt daarbij niet heel netjes over mij, terwijl ik het nooit vervelend heb bedoeld. Hoop dat dit alsnog 'n leuk topic voor je wordt en wens jou nogmaals succes met jouw erg leuke pony.

Klinkt misschien heel stom maar door mijn autisme vat ik alles groot op vooral emoties daar liggen mijn reactie's ook grootendeels aan.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:32

Suus__ schreef:
MelanieB schreef:

Nou niet als ik toch duidelijk genoeg heb staan dat er er geen commentaar over wil.

daar heb je ook gelijk in,maar ze zei ze het moet je niet dadelijk beginnen te bijten
er zit nog wat gespannigheden tussen jullie(het paard en jij he Tong uitsteken )maar daarna zal alles wel goed gaan

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:37

craiester schreef:
daar heb je ook gelijk in,maar ze zei ze het moet je niet dadelijk beginnen te bijten
er zit nog wat gespannigheden tussen jullie(het paard en jij he Tong uitsteken )maar daarna zal alles wel goed gaan
Nee spanning absoluut niet, ik ben harstikke ontspannen als ik op hem zit Knipoog
Als ik gespannen was zou hij dat voellen en gelijk alle kanten op schieten want zo is hij.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:30

Moderatoropmerking:
Suus__ schreef:
Heb perongeluk met mn slaperige kop de kogelbeschermers verkeerd omgedaan Bloos
Graag geen gezeur over het zadel der komt een nieuwe! En ook niet over mijn kleding dat is een EIGEN KEUZE!

Kortom je wil geen commentaar en dat is niet de bedoeling van HAW.