Baileys @ Work in het zonnetje [Tips?]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

Baileys @ Work in het zonnetje [Tips?]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 13:42

Aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik een topic heb aangemaakt, plaats ik deze foto's.
In de winter hebben we een dipje gehad, maar nu ik sinds een paar weken privéles heb, gaat het een stuk beter Lachen

Baileys is een 7-jarige merrie met draversbloed. Haar afstamming is onbekend.
Ik heb Baileys sinds augustus 2007 en hoop eind dit jaar met haar te kunnen starten.
Ik was al een half uurtje aan het rijden toen myn vader foto's kwam maken, en was toen veel rechtsom bezig in draf.
Achterhand eronder lukt met rijden nog niet helemaal, maar daar oefenen we wel op. Tips hiervoor zijn daarom ook altijd welkom.

eigen commentaar:
-Handen meer dragen
-Tenen naar binnen
-Niet naar geld zoeken.
Tips voor houding zijn ook welkom.

Ik rij Baileys trouwens expres op sommige punten wat dieper, aangezien ze spieren moet kweken Lachen
Ik wéét dat de bak zwaar is, hier hoef ik geen eindeloze discussie over.
Enjoy Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat Beentje Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ByeBye Lachen

Commentaar mag, mits opbouwend;)

Vitj

Re: Baileys @ Work in het zonnetje [Tips?]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:45

Leuke foto's. Tip: hou je handen recht, je rijdt nu met pianohanden Bloos
Nog veel succes !

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:46

hoi, leuke fotos ze loopt op sommige foto`s inderdaad wat diep maar dat zeg je zelf al succes verder

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:51

Ziet er ontspannen uit hoor. Het lijkt op de fotos of je beugels voor je houding en rijvaardigheid wat te lang zijn, en daardoor af en toe je benen (red hielen) wat optrekt. Als je het moeilijk vindt om gewicht op je beugels te houden is het mss een tip om je beugels voorlopig een gaatje te lengen, kun je jouw bekken wat makkelijker kantelen en benen lang houden. Verder lekker doorrijden hoor!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:11

leuk diertje hoor

maar ik zou ook zeggen doe je beugels 1 gaatje korter.. je trekt nu erg je benen op

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 15:38

Dankje voor de tips Lachen Ik zal de volgende x beugels een gaatje korter doen om te kijken of het helpt! Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:52

je draait je tenen erg naar buiten en je lijkt een onrustige beenligging te hebben,ik zou de sporen dan ook aflaten aangezien je je pony nu onnodig prikt.
probeer je handen rechtop te houden,naast elkaar.

leuke pony verder om te zien,en een vrolijk dekje!
heb je les?

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 16:12

Ja, ik heb 1 keer in de week verenigingsles, en 1 x in de week privéles, en vooral sinds de privéles zijn we aardig vooruit gegaan Tong uitsteken

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:20

probeer je ellebogen aangesloten te houden; dan gaan je handen ook makkelijker goed, ook mag je je hakken wat meer uitdrukken.
Op foto 1,3,5, lijkt het alsof ze haar hoofd kantelt; minder binnenteugel dus.
Ook lijkt het alsog ze zich soms wat te strak in haar hals/rug houdt, veel inbuigen zou geloof ik bij haar veel goeds doen.
Ook moet je voor veel afwisseling zorgen, stel haar dan laag diep en rond in om haar vervolgens weer bovenin te stellen, beloon haar misschien ook door middel van halsstrekken.
Je moet proberen je paard te gymnastiseren, er een elastiekje van te maken:)

mii_lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:23

hey meis, leuke foto's! mooi dat t zo goed gaat Knipoog en ja ik zou de beugels een gaatje korter doen waardoor je mooier je hakken kan uitdrukken.. maarja succes ermee!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:01

waarom moet je paard dan nu zoveel spieren kweken?? door hem diep te gaan rijden, kan hij het zichzelf ook aan gaan leren, en dat is maar beter van niet toch?

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 18:31

Bij Baileys zie je in de wei etc duidelijk haar ruggegraat en als ik met mijn hand over der rug ga, voel ik werveltje voor werveltje duidelijk, omdat ze geen bespiering heeft. Volgens mijn instructrice gebruikt ze met laag rond lopen d'r rug goed, en is dit een basis om verder te gaan.

IloveSjimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:35

heej nou ik vind het een heel leuk paardje, voor een tip is je ellebogen meer in een Letej (niet dat ik het zo goed doe hoor Knipoog Tong uitsteken )

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:28

Heey Debbie! Baileys ziet dr goed uit, volgens mij is ze al wel iets dikker geworden of niet?

Soms loopt ze nog wel wat op de voorhand maar daar ben je mee bezig, dus dat komt allemaal nog wel! Lachen Ziet dr goed uit, punten waar je op kunt letten staan hierboven al

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:53

Handen meer dragen, wat bedoel je daarmee?
Moeten meer rechtop.
Diep rijden om spieren te kweken? Een draver is meestal al horizontaal gebouwd (dat moet ook om snelheid te maken en die van jou is daar geen uitzondering op), zou hem zeker niet nog dieper instellen.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 11:50

Met handen meer dragen, bedoel ik dat ik soms meer een knik in mijn elleboog moet hebben, zodat ik mijn handen wat hoger hou. Lachen Bedankt voor het commentaar & de tips Lachen

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:55

hey debbie Lachen

het gaat echt steeds beter met jullie, ga zo door. OK dan!
tips zijn eral gegeven en die hoeven niet herhaalt te worden Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:56

ik heb het idee dat ti niet echt nagevelijk is maar meer in je handen hangt, klopt dat?

Wat ik als tip zou meegeven -in zoverre het mogelijk is een indruk te krijgen aan de hand van deze fotos natuurlijk- is om heeel veel overgangen te rijden, dat ti net even wat actiever komt vanuit het achterbeen. De bedoeling is dat wanneer die harder wilt, jij heb terug rijdt tot bijna stap/stap/halt en daarna gelijk weer terug naar voren.. snelheid is belangrijk, je moet hem niet laten inkakken!

hoop dat je er iets mee kan.. succes iig

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:57

leuk t'shirt heb je Haha!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 12:41

Dankje Lachen En ik laat haar zelf wel diep nagefelijk lopen, maar dan gaat ze idd wel hangen ja. *ik ben trouwens zelf wel tevreden met de laatste rijfoto', heb het idee dat ze daar wel goed loopt Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:33

Blue_Dreamer schreef:
Dankje Lachen En ik laat haar zelf wel diep nagefelijk lopen, maar dan gaat ze idd wel hangen ja. *ik ben trouwens zelf wel tevreden met de laatste rijfoto', heb het idee dat ze daar wel goed loopt Lachen

Je kan pas gaan spelen met de hoofd/hals houding wanneer je volledig het achterbeen onder de massa hebt.. Tot die tijd gaat het eigelijk vaak tenkosten van andere belangrijke aspecten als activiteit, ruggebruik/nagevelijkheid en impuls vanuit het achterbeen..

Kortom: vergeet zn hoofd/hals houding even en ga werken aan echte nagevelijkheid! Dus niets van voren doen, gewoon constant contact houden. Door figuren te rijden, overgangen te rijden, te schakelen en constant bezig te blijven zal die actief worden vanuit het achterbeen en komt ti hoofd/hals houding vanzelf. Je zal merken dat je dan zelf veel minder hard hoeft te werken (altijd gunstig natuurlijk Cool ) en je paard veeel gemakkelijker loopt over zn rug en naar je hand toe!

En terecht dat je trots bent hoor Knipoog ziet er keurig uit!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:59

Blue_Dreamer schreef:

als een paard nageeflijk is,hangt hij niet op je handen.
dan is het gewoon een 'houding'.
die laatste foto,daarbij lijkt je paard nogal op de voorhand te vallen.

de tip van veel overgangen rijden is waardevol,je paard word dan beter aan je been,en uiteindelijk je dan met het rijden ook de achterhand er meer bij krijgen,waardoor ze vaak al wat makkelijker zakken met hun hoofd.
ik zou er wat dat betreft nog niet te veel aan zitten,aan t hoofd,dat komt vanzelf Lachen

succes!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:31

Mooie foto's hoor! Ik ben blij dat je ook vindt dat het beter gaat! Even voor de andere meelezers:
Deze pony had in eerste instantie totaal geen ruggebruik. Erg loperig, stijf en drukte de rug erg weg. Ik ben zelf voor een optimaal ruggebruik en wanneer dat goed gedaan wordt breng je de achterhand ook beter onder je paard. Ik vind dat dit altijd je basis moet zijn, je moet altijd je paard weer in deze ontspanning terug kunnen rijden. Vanuit daaruit idd lekker de achterhand erbij rijden door véél schakels te rijden. Daar zijn we ook mee bezig. Dribbeltjes van stap naar draf en verzamelen in de draf en weer naar voren. Wanneer je paard voldoende spieren heeft gekweekt en goed over de rug kan lopen kan je vanuit daaruit je paard hogerop gaan rijden. Ik vind t erg belangrijk dat je paard hier qua spieren aan toe is, want hoe vaak zie je een paard niet hogerop in de krul gereden worden waardoor de rug erg weggedrukt wordt met alle negatieve lichamelijke gevolgen van dien.
Ik vind iig dat deze combinatie erg vooruit is gegaan! Petje af hoor! Lachen

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:45

Dankjewel Haha! Ik weet dat er een hoop niet perfect is maar we zijn igg vooruit gegaan Lachen

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:18

Ziet er goed uit hoor Debbie die gekke pony van jou! Ze doet wel haar best nu haha.
Heb nog een paar tipjes. 1 Daarvan is al genoemt de beugels ze mogen echt wel een gaatje korter hoor. En veel overgangen ook al. Van de balkjes wist je al Knipoog. Maar als je overgangen rijdt niet vergeten een keertje achterwaarts te gaan en zodra ze haar binnenbeen goed er onder heeft naar voren wegstappen en later draven.
Nou succes ermee en als ik naar de foto's kijk weet ik zeker dat het goed komt hoor. Zie veel vooruitgang.