Bokt paard verkiezing 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:46

Ik wil mijn brechje nomineren, omdat ze de allerliefste, mafste, gekste, stoerste, mooiste en braafste merrie is die ik ken. Ze is nu nog maar 2 jaar oud, maar doet alles voor je en zou haar niet willen missen. Daarnaast is brechje het veulen van mijn meisje Lobke, die ik door een vreselijk voorval 2 jaar geleden heb verloren Scheve mond Ik heb het er erg moeilijk mee gehad en haar aanwezigheid heeft me er bijna bovenop geholpen....daarom is ze een goede nominatie boktpaard 2003! Lovers Daarnaast treed ze in de voetsporen van haar moeder en heeft ze al enkele kampioenstitels binnengehaald Knipoog
Hier mijn meisje:
Afbeelding

naam: Bregje van de Heerenwegh
ras : Nederlands Trekpaard
V: Ultimo M: Lobke van de Bredeweg
leeftijd: 2 jaar
woorden die haar omschrijven: nieuwsgierig, betrouwbaar, aanhankelijk, mooi en liefde!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:18

Ik nomineer mij lieve knappe ruin Nacino. Mijn KWPNertje waar ik western mee rijdt.
Waarom? Omdat ik zovaak om hem moet lachen en het zo'n gek beessie is. Samen hebben we heel veel meegemaakt en dat was niet altijd even vrolijk maar het is langzaam aan goedgekomen en ik wil hem nooit meer kwijt!

Afbeelding
Dit was twee jaar geleden rond kerstmis.. Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:48

Ik wil Omar graag in aanmerking laten komen voor de titel Bokt - Paard van het jaar!
Waarom? Het is een paard met een gouden hart, een beetje lui maar zo lief dat dat alles goed maakt. Verder heeft hij ook nog humor *LOL*

Afbeelding
In mijn profiel meer foto's van deze bink!

Vader: Voltaire
Moeder: Khemba (v. Ramiro)
Geslacht: sinds zijn 5e ruin
Leeftijd: 6,5

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:53

Afbeelding
Ik nomineer Tinka, omdat het de enige kruising KWPNxRottweiler is Haha!
En omdat ze gewoon het liefste, leukste en grappigste paard is dat ik ken.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:02

Ik nomineer Rustique

Afbeelding

Ze is er nu bijna een jaar en van mij krijgt ze een dikke tien!!
Ik heb nog nooit een paard gezien met zoveel beweging, zo'n mooi karakter het is echt een super paard!!
Ze probeerd je echt te begrijpen en doet haar uiterste best, tja alleen als je een plekje in dr hart hebt zo te zien want ja... deze merrie kan ook nog eens erg eigenwijs zijn.
Het baasje+verzorgsterje mogen en kunnen echt alles met haar doen maar onbekende.. nee dat kzan echt niet Haha!
Ook heeft Rustique nu 4 wedstrijdjes gereden en al 3 winstpunten bij elkaar gelopen nou is dat niet netjes voor een 4 jarige??
Voor mij is dit echt 100% boktpaardje..!! en valentina natuurlijk 100% ponyboktpony

Quita

Berichten: 63
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:15

Ik nomineer Sardi

Afbeelding

Naam:Sardi
Ras:?
Leeftijd:(is)18(geworden)
Geslacht:Ruin


Ik vind dat Sardi boktpaard van het jaar moet worden omdat:

Hij er niet meer is en toch wil ik bewijzen dat ik van 'm hou Lovers

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:32

Ik nomineer Ivanka Party!!
http://members.lycos.nl/skoeken/hpbimg/ikopIvanka-d1.JPG
[edit="Mickey"]Foto mag maximaal 640x480 pixels zijn[/edit]

Waarom moet Ivanka boktpaard van het jaar worden? Nou dat is heel simpel;
Ivanka is een heel lief en rustig paard, wil altijd voor je werken en zal je nooit met opzet pijn doen. Ze is heel verkeersmak en ze heeft mij zelfs verkeersmak gemaakt Haha! *ik ben nogal een schijterd buiten Knipoog*. Ik heb haar nu een half jaar *vandaag precies een half jaar Lachen * en ik hou echt heel veel van haar, zoveel dat ze never nooit meer weg mag. En dat wil toch wel wat zeggen hoor Knipoog
Ivanka is nu 11 jaar, binnekort wordt ze 'al' 12. Ze is een merrie van 1.63m hoog en zoals jullie zien is ze een *donkere* vos.
Maar ze is een echte schat, dat meen ik echt Lovers Iedereen die haar ooit nog komt meeten zal dat ook vinden, dat weet ik zeker Lovers

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:41

Afbeelding

Graziano, een clowntje met een gouden karakter. Grassie is een ontzettend lief en werkwillig paard, wat altijd vrolijk en goed gehumeurd is. Erg stoer is hij niet, maar voor een knuffel of een geintje is meneer altijd in. Lachen
Hoewel hij eigenlijk een springpaard is, is hij dressuurmatig ook een heel fijn paard waarmee ik samen nog elke dag nieuwe dingen leer. Binnenkort gaan we ons nieuwe L1 debuut maken. Gras is een geweldig paard waar ik erg blij mee ben en die ik bij deze graag wil nomineren om bokt-paard 2003 te worden!

Meer foto's en info, zie profiel Knipoog

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:55

Ik zou graag "mijn" manègeknollie nomineren. Hij is een bijna 20 jarige schimmel Hannoveraan met een gouden hartje.

Omdat hij als 10 jarige door zijn baasje aan de deur gezet werd, hij geen nieuw baasje kon vinden door zijn "moeilijke" karakter en hij zo uiteindelijk door de manège gekocht werd om de dochter mee te laten rijden. Dat werkte van geen kanten en opnieuw leek het of hij richting slager zou gaan tot ze hem inzette in de manègelessen, eerst wel met instructrice ofzo erop maar na een tijd blijk dat hij in groep geen pas verkeerd zette.
Bij zijn eerste baasje liep hij grand-prix dressuur en sprong 1.30 - 1.40 (weet het niet juist) en ondertussen is hij een manègepaard waar je iedereen op kan zetten. Met de beginnelingen is hij zo mak als een lammetje, met de iets verder gevorderde durft hij al eens ondeugend zijn en bij de meest gevorderde kan je niet eens zien dat hij al bijna 20 is, hij loopt dat net als een jong fris ding met zijn staartje omhoog en maar laten zien wat hij allemaal kan Lachen.

Hij heeft me alles geleerd, in het begin was ik wel angstig voor hem, omdat ik wist wat een draakje hij bij zijn vorige baasje geweest was. Maar dat lostte zich snel op. Nu zijn we 10 jaar verder en heb ik gedressuurd tot het max. niveau wat ze bij ons op de manège aankunnen (tot aan de galopwisseltjes om de pas en de passage, verder wilde de instructrice niet gaan) en gesprongen op ongeveer 1.10. Allemaal dankzij hem, met een ander paard was me dat nooit gelukt.
Ook is hij in de omgang heel lief en rustig, we gebruiken hem op ponykamp wel eens als "poetspony" omdat hij zo betrouwbaar is voor de kleintjes en als ik me een beetje down voel kan ik zo in zijn stalletje gaan zitten en komt hij met zijn kopje aan mn haar friemelen Lovers.


(foto ga ik morgen proberen te schieten)

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:05

Afbeelding

Trammelant

- omdat hij Trammelant heet Haha!
- omdat hijnu officieel 26 is (jarig op 12 juni)
- omdat hijal 23 jaar bij ons is en wij hem gekocht hebben van zijn fokker, waar we nog steeds regelmatig komen
- omdat ik al op hem reed toen ik op de lagere school zat, en hij nooit een pas fout heeft gedaan
- omdat hij altijd probeerde te voorkomen dat zijn ruiter eraf viel
- omdat hij zijn hele leven hard gewerkt heeft
- omdat hij heel veelzijdig is (Z dressuur, M springen, L SGW, alle 8- en 4tal klassen, optochten en bruiloftsstoeten, vaandeldrager, figurant in een film)
- omdat hij een geweldig leerpaard is geweest voor mij en een aantal anderen
- omdat hij tot zijn 25e altijd is gereden met veel plezier
- omdat hij zo'n enorme uitstraling heeft
- omdat hij sinds maart 2002 van zijn pensioen geniet ivm artrose
- omdat hij nu gezelschapspaard is voor Raimaer en het jonge grut op stal
- omdat hij een deel van mijn leven is

Omdat hij gewoon Trammelant is, en mijn BOKT paard van 2003 Lovers
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-01-03 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:08

JA ik nomineer natuurlijk mijn trouwe Fabienne!!!!!
Gewoon omdat ze het nu al ruim 13 jaar voor me wil doen allemaal!!!! We zijn van beginner samen Z geworden!!!!!! Ze heeft al verschillende leuke veulens gegeven en ze heeft natuurlijk gewoon een lekkere snuit!!!!

Afbeelding Fab als 3jarige

Meer foto's zijn te vinden in mijn profiel en op mijn website!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:43

dan nomineer ik Raiza(van wendaK op bokt)

Afbeelding
tijdens allereerste oefenparcours

een 4-jarig paardje.van een vriendin van mij! ze heeft haar nog niet zolang,een groen paardje. een erg mooi paardje al zeg ik het zelf! een plaatje....en een troost voor de pony die ze kwijtraakte en hun paard die plotseling afgemaakt moest worden!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 02:19

Dan nomineer ik Jurga! Waarom, gewoon om het feit dat ze voor Iloon ook een hele grote steun is geweest, en ze kon maar voor een paard kiezen, wat ik voor haar niet erg leuk vind. Zo doet haar andere paard ook nog mee Knipoog Daarnaast is het zo dat Jur flink aan het presteren is op het gebied van dressuur als ik Iloon zo zie rijden, en ze is natuurlijk de moeder van '2002's little miracle': Voice!
Dus bij deze, voor jou Ilona, ook nog je andere kanjer in de strijd!

Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:39

Wat lief van je Roy! Lovers Tja, kiezen tussen mij twee kanjers is zoooo moeilijk. Dat wordt wat in 2003 als ik er drie heb.... Schijnheilig

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:01

Ik wil Holly (of te wel BQ Jodis Lil Athena) nomineren. Ze is pas 1 jaar en 8 maanden, maar toch al een hele dame om te zien! Ze is een enorme dondersteen met een heel klein hartje.

Afbeelding

Vader: Jack over Dun It
Moeder: Money in the Socks
Ras: Amerikaans Quarterhorse

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:15

Ik wil "Raci Bulli" nomineren. Raci stamt af van het beroemde renpaard Man`O´War. Ze is het liefste paard aller tijden. Ze heeft, ondanks het feit dat ze op dit moment gebukt gaat onder HKO, Altijd goede zin.
Ze begroet je altijd en ze wacht trouw in de gang op haar trailermaatje Dusty, als die weer eens naar een clinic of wedstrijd moet en niet alleen op de trailer durft. Een paard uit duizenden.


Afbeelding

vader: Bully Bullion
moeder: Racing Room
ras: Amerikaans Quarterhorse

boemel

Berichten: 8498
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:00

Afbeelding

Ik wil graag Olympia (UniformxUlster) nomineren! Ze is in de omgang echt ontzettend lief.
En eigenlijk is ze met alles lief. In het begin was ze met rijden een echte draak, maar ze heeft haar mening bijgesteld en vindt het nu allemaal wel prachtig.

Ze heeft het afgelopen jaar een hoop pech gehad (beenwond, ziekte en operatie aan kies), ondanks alle pijn liet ze zich heel goed behandelen en werd eigenlijk alleen maar steeds liever en makkelijker. Dankzij haar heb ik weer vertrouwen gevonden in het paardrijden, dus ze is in ieder geval voor mij het boktpaard van het jaar!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:24

Jammer dat er maar 1 paard genomineerd mag worden... Na ff te twijfelen heb ik toch besloten op Buddy te nomineren, 'n 3-jarige quarter.
Het is echt 'n lieverd, hij is hartstikke braaf en heeft echt zo'n lieve aftekening op z'n hoofd Lovers

Afbeelding

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:41

Revolution.


Afbeelding


Ik nomineer Revolution omdat:

Deze merrie heb ik zelf gefokt uit een Variant merrie met de hengst Excellent W.
Ik heb Revolution opgevoed, groot zien worden en met haar een band opgebouwd die bestond uit vertrouwen en respect voor elkaar. Lovers

Het rijden ging super goed en we gingen als een trein ik had haar start klaar voor de wedstrijden. Had me lid gemaakt van een manege en de startkaart aangevraagd voor het grote avontuur. Vork

Ook had ik besloten om haar te laten dekken door een jonge hengst had me ingeschreven voor de keuring voor het sterpredikaat en had zo de toekomst een beetje uitgestippeld voor ons twee. Knipoog
Helaas ging het vanaf toen mis.

Tijdens het insimineren werd ze ontzettend ziek, we wisten niet wat ze had en toen ze terug kwam van de dekstation was ze er zo slecht aan toe. Misselijk
Ze at niet meer d'r flanken waren helemaal opgetrokken en stond te bibberen in de warme zomerzon.
De dierenarts had d'r na gekeken en de volgende dag werd ze opgenomen in de kliniek.
Na een week was het snel bekeken en was er geen hoop meer voor Revolution, ze had een zeldzame paardenziekte die niet te genezen was en de raad van de arts was om haar in te laten slapen om haar die lijdensweg te besparen.
Zelf vonden we dat erg drastisch want ze was al wat opgewekter en ze at haar slobber toch op?
Na 4 maanden rommelen met homeopathische poedertjes, druppeltjes etc. en de benodigde stress er om heen was daar dan toch de dag aangebroken dat de knoop door gehakt moest worden....Mijn oogappeltje Revolution die ik zelf heb op zien groeien, waar ik zo veel van hield is er nu niet meer.

Revolution, mijn echte droompaard die ik nu alleen nog maar kan nomineren voor het Boktpaard 2002!

Omdat ik haar zo mis is en haar op deze manier wil bedanken ter na gedachtenis voor haar enorme inzet en liefde;
Daarom is ze voor mij die titel dubbel en dwars waard!!!

Primadonna


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:14

Hierbij voeg ik VAANDRIG toe aan de lange lange lijst paarden.
Hij is een Frans/ Amerikaanse draver, heeft nu al 15 jaar iedere winter koliekaanvallen en andere ziektes en toch sleept hij zich er toch weer doorheen!
Als ik me weer eens down voelde sleepte Vaan me er iedere keer doorheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:16

(foto komt er als het goed is aan!)

Extro_Vir
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:37

Afbeelding

Lerona

Zoals je ziet is Lerona overal voor in, zelf voor een auditie als kerstman, maar haar bazin voldeed niet als rendier.

Lerona is ons paard sinds oktober, ze is een negen jaar oude merrie, en heeft alle verwachtingen van een eigen paard overtroffen. Ze loopt dressuur, ze springt, ze loopt alleen naar huis als haar baas in het bos is afgestapt om haar beenbeschermer goed te doen, heeft een hekel aan dekens, lust graag een appeltje en een wortel en wordt heet van de kou.

Voor ons is de uitslag van de Paard Verkiezing 2003 al duidelijk, want er is maar één paard zoals Lerona.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:45

Dit is dus Loontje! en mijn vriend had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik loop al 2 dagen te klooien om haar hier op bokt te zetten, dus heeft hij het op de valreep maar eventjes voor me gedaan.
Bedankt lieffie!

gr. Joos
(p.s. Ik ben Rudolph op de foto)

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:04

Ik wil voorstellen LAVENDEL te kiezen als 'het bokt-paard van het jaar'

Afbeelding

Omdat ik eigenlijk niet kon kiezen tussen Jaro (schimmel) en Lavendel (donkerbruine)... heb ik maar een muntje opgegooid. Onze koningin (het was een kwartje...jaja Haha! ) vond dat Lavendel de eer als genomineerde mocht dragen. Jaro vond het niet zo erg om aan de zijlijn te staan, omdat zijn toet toch het grootste deel van de foto beslaat... Kusje

Lavendel verdient het om paard van het jaar te worden omdat:
zij een eigenzinige, getalenteerde, zachtaardige, intelligente teutelbel is.
Het is een tante met pit, waar goede ruiters spierpijn van krijgen en kinderen op kunnen rondhobbelen. Wanneer je huilt weet ze je te troosten, wanneer je lacht is ze een uitdaging, wanneer je wilt winnen brengt ze je met beide benen op de grond en wanneer je modder in je laarzen hebt voor een stijltje leert ze je vliegen. Ze heeft fluweelzacht gezicht met een eigen karakter. Ze weet ruinen rond haar vingers te winden, maar zij heeft alleen oog voor Jaro...

Stem voor deze veelzijdige dame, als je van charme en charisma houdt!
*** 22 januari lijst 51 *** Haha! Knipoog Haha!

Poosje81
Berichten: 21227
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:24

Wat een boel aanmeldingen, en ik ben nog net op tijd! Ik nomineer bij deze 1 van de weinige tinkers die meedoen:

een jong jochie van 2001, hij wordt in april 2 jaar en is bij mij sinds hij 4 maanden is. Hij heeft mij heel veel vreugde gegeven en staat er elke keer weer als ik naar hem toe ga. Hij heeft vanzelfsprekend wel eens een kuurtje, maar wat wil je als jonge hengst zijnde? Ik hoop nog vele jaren met Baggio te mogen beleven! En het zou super zijn als hij Boktpaard 2003 zou worden, maar er loopt een boel moois rond. Ach, uiteindelijk is élk paard op 1 of andere manier mooi: het is immers een paard!

Afbeelding

op de foto is hij pas 16 maand, meer kiekjes op zijn site!