Bokt paard verkiezing 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:18

Hierbij wil ik mijn kanjer Suevo nomineren

Afbeelding

Het is een andalusierhengst van nu bijna 5 jaar oud. Hij is mijn superbinkie en waarom hij boktpaard van 2003 moet worden moet je zelf maar besluiten door de foto's van hem oa in mijn profiel te bekijken Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:27

Ik nomineer (uiteraard Haha!) Ironique:

Afbeelding

Waarom? Omdat ik inmiddels 7 jaar met veel ups en downs nog steeds erg happy met haar ben!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:05

Bij deze nomineer ik
*trommelgeroffel* tararararararar .................OLIVER

Afbeelding

Ik nomineer hem omdat:

-hij nu verkocht is en ik hem heel erg mis
-hij gewoon schattig is.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:46

Ik nomineer natuurlijk Nuala Vegilin van Claerbergen


Afbeelding

Waarom?
Omdat ik haar nu ruim een jaar heb, en in dat jaar heeft ze al mijn wensen uit laten komen. Ze is ingereden, verkeersmak, lief, trouw, drachtig van Pablo van de Bonte Parels en natuurlijk omdat ze zich op de keuring zo goed gedroeg!
Ze is gewoon het beste wat me overkomen is, en ondanks dat veel mensen haar "zo wit" vinden, vind ik haar prachtig!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:26

ik nomineer mijn merrie Iris
beter bekend als Joy

Afbeelding


ik nomineer haar omdat ze dit jaar niet altijd zo rooskleurig is geweest.
Ze is haar veulen op 2,5 maand dracht verloren, natuurlijk ben ik daar ook best overstuur van geweest.
Vrijwel direct daarna ben ik 5 maanden aan het tobben geweest.
Ze gedroeg zich niet "normaal" vele kennen het verhaal, na veel gepruts is ze doorgestuurd (uithof)en wat bleek..al die tijd had ze gewoon pijn, pijn in haar hele lijf.
En ik op advies( van 2 dierenartsen) er maar doorheen trappen Frusty
heb me zo schuldig gevoeld
Na veel rust ben ik 3 dgn geleden weer heel rustig met haar begonnen, en hopelijk voor haar en mij word 2003 een veel beter jaar, en ik hoop natuurlijk heel hard op een gezond veulen in 2004!! Lovers
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 02-01-03 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:36

Afbeelding

Naam: Once in a Lifetime
Leeftijd: 6
Ras: KWPN
Stokmaat: 1.64

In omgang is Once het allerliefste paard dat je je maar kan wensen. Onder het zadel helaas een stuk moeilijk en zijn we ook flink wat problemen tegen gekomen. Het liep helaas helemaal niet goed tussen ons en besloot ik haar te verkopen. Maar dat gaat er niet van komen. Vanwege een onregelmatigheid zijn we met d'r naar de kliniek gegaan. Daarna heeft ze lang op rust gestaan, medicijnen gehad, is er vanalles geprobeerd, maar het heeft helaas allemaal niet geholpen. Helaas is het voor Once bijna afgelopen...

Maar ze verdient absoluut de titel als Boktpaard, een mooie laatste eer toch?
Laatst bijgewerkt door Joleen op 04-01-03 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Kitty

Berichten: 7704
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:37

Okee, bij deze nomineer ik Muzefee.
Ik weet eigenlijk niet welke foto ik het beste van haar kan plaatsen, maar deze zonder zadel lijkt mij toch het eerlijkste.

Afbeelding
Ondanks haar soms wat lastige karakter is ze voor mij gewoon een toppertje. Zowel springen als dressuur en af en toe een buitenritje doet ze met plezier.

Haar been is een zwak punt geweest, maar tegenwoordig kun je er op de foto's niets meer van zien. Het enige wat over is, is een groot litteken...
Ondanks dat het been in het begin vaak dik was, hebben we het toch in weinig wedstrijden naar de M2 dressuur en L springen geschopt en we zijn nog steeds onderweg!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:43

verplaatst naar boktPONY 2003
sorry Knipoog Haha!
Laatst bijgewerkt door nikkiemisty op 03-01-03 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

littleroosie

Berichten: 6065
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:51

Ik weet niet of er al gestemd mag worden. Maar mijn stem gaat naar Ozep simpel weg omdat het gewoon een prachtig paard is.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:00

ik nomineer MODENA mijn 8 jaige kwpn merrie votlairexenora omdat ze zoveel heeft mee gemaakt. ze heeft een ontsteking gehad in haar been wat veel pijn deed, ze is getrapt door een ander paard waardoor ze 3 maand kreupel was,ze zat niet goed in haar vel doordat haar energie stroom de verkeerde kant op ging.hierdoor werd ze ziek: sloom dof duf enz, iets wat ze nu helemaal niet meer is ze heeft in de tijd haar best gedaan .altijd door blijven lopen.voor me hinnikken als ik op stal komt. ze is gewoon super lief en veelzijdig en ondanks ze in een jaar tijd 4 tot 6 maanden stil heeft gestaan is ze nu weer helmaal op niveau m2 dressuur l springen Buiten is ze super braaf nergens bang voor en geniet er zelf ook echt van.
het is gewoon mijn super mooie lieve paardje!!!!!!!!!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 06-01-03 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:25

Er staan een hoop leuke paarden bij, maar de leukste vind ik toch nogsteeds Raysa Lovers
En wel omdat ik dr pas 4 maanden heb en ze nog niet zo lang onder het zadel is maar al super loopt en me echt probeert te begrijpen!
En natuurlijk omdat ze mooi is en op stal errug lief en knuffelig. In het begin was ze wat eenkennig maar inmiddels vertrouwt ze me compleet Kwijl
Hmm en misschien kan Raysa niet op tegen alle zieke paardjes die weer uit een diep dal zijn geklommen (waar ik erg veel respect voor heb!). Maar toch gun ik dr in ieder geval deze plek op bokt

Afbeelding

Naam: Raysa
Ras: KWPN
Leeftijd: 4,5 jaar
Vader: Iroko
Stokmaat: 1.60

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 05:12

Ik nomineer Joyce Dream Girl. Ik zat even in dubio of ik haar bij paarden of ponies moest plaatsen, aangezien ze E-pony maat is, maar ik vind QHs en Paints toch echte paarden, dus vandaar dat ze hier staat.

Ik ben echt helemaal idolaat van deze merrie, een fijner paard vind je niet! Ze is ontzettend vriendelijk en cool in het koppie maar tegelijkertijd heeft ze wel pizazz Cool , ze is absoluut geen luie merrie. Ze is heel veelzijdig en heeft het perfecte temperament. Ze is een winaar in western pleasure, trail, hunterclasses, colour classes en halter. Maar ook in speedclasses staat ze haar mannetje.

Ook wordt ze (engelse) dressuurmatig bereden en ze springt ook. Iedereen kan op haar rijden, om even een voorbeeldje te geven: afgelopen herfst heeft er een man van 84 op gelest die nog nooit eerder had gereden. Joyce is supervoorzichtig met haar berijders en past zich als het ware aan hun niveau aan. Iedere vrijdag lest er een 4 jarig meisje op. Ze rijdt helemaal los op Joyce in stap en draf. Als het meisje haar evenwicht verliest en eraf dreigt te vallen, hoef ik alleen maar HO tegen Joyce te zeggen (zelfs als ik aan de andere kant van de bak sta luistert ze nog naar me) en Joyce staat onmiddelijk stil. Stapt er iemand op die goed kan rijden dan is ze heerlijk actief. Ze kan een goede L proef lopen en een B parcourse springen. Ze rent nooit met je weg, blijft altijd erg cool in het koppie. En dit zelfde paard loopt in het weekend een barrelrace! Ook kun je vanaf haar ropen.

Ik kan wel uren doorgaan over dit paard, maar ze is echt geweldig. Ze is ook super op buitenrit. Ze neemt iedere trail, zwemt de rivier over, je kun er met z'n tweeen op rijden, je kunt er achterstevoren op rijden, zonder zadel, zonder hoofdstel, boven op haar staan..Joyce doet het! En deze supermerrie is nog maar 5 jaartjes oud!

In de wei is het "Don't mess with Joyce" (en al helemaal niet met haar voerbak Haha! ) Dit geldt alleen tegenover andere paarden hoor, tegen mensen is ze altijd lief. Ze is een echt manwijf in de wei, vecht met de ruinen *LOL* Ze kan ook altijd heerlijk relax ruften staan draaien wanneer je op plaatsen bent met veel mensen (bij voorkeur in het dorp). Ook houdt ze graag haar boodschap op, zodat ze dat lekker uitgebreid in het dorp kan doen. Als we bijvoorbeeld stoppen voor het benzine station om wat drinken te kopen dan gaat ze uitgebreid staan pissen en tegelijkertijd scheten draaien Bloos (Oeps dit is natuurlijk geen promotie praat meer he, Haha! )

Kortom, Joyce is geweldig!

Op deze foto is ze een tikkie aan de dunne kant en een beetje slapjes bespierd maar inmiddels heeft ze meer vet op de ribben een enorm achterwerk Tong uitsteken

Afbeelding

Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:12

Ik nomineer mijn Friese merrie Jaike G.

Afbeelding

Het is een paard met een superkarakter, het paard wat ik mezelf als Pennymeisje wenste.
Ze is ontzettend lief, heeft een goed gevoel voor humor, laat me niet in de steek met wedstrijden, soms een tikkeltje eigenwijs maar dat siert haar. En ze is erg braaf, je kan er een beginner op weg laten rijden Lovers
Jaike mijn grote droom...

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:28

naam:melvin
leeftijd:7
geslacht:ruin
waarom:melvin is heel lief en hij doet alles voor je (vooral met eten Vork )
en hij doet nooit iemand kwaad en hij doet altijd erg zijn best Schijnheilig
en zijn vader is marok en zijn moeder liona van het smalebroek

Afbeelding[/url]

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:22

Ik nomineer mijn tinker Yorghos. Omdat hij al ruim 4 jaar mijn beste maatje is en ik hem nooit meer kwijt zou willen.
Hij heeft in de jaren dat ik hem heb al tig koliekaanvallen, een nierbekkenonsteking en een slokdarmverstopping overleefd, waaruit blijkt dat het ondanks alles een sterk paard is.
In de omgang is hij super, ook naar andere paarden toe. Met rijden is hij soms wat lomp. Maar hij werkt altijd voor me en heeft gewoon een gouden karakter!

Afbeelding




*edit: foto gewijzigd*
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 07-01-03 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:30

Een kandidaat voor het boktpaard van het jaar
Afbeelding

Informatie over Jildau
Dit is Jildau, mijn 4 jarige bonte merrie, kruising tussen een tinker en een KWPN, 1.65 hoog

waarom moet dit paard het paard van het jaar worden?
- omdat ze een foutje is dat eigenlijk wel mooi is uitgevallen
- omdat ze moeite heeft met dressuuroefeningen door haar dikke nek maar toch heel erg haar best doet
- omdat ze prettig gestoord is
- omdat ze een echte knuffelkont is
- omdat ze nooit gaat vervelen, je wordt telkens weer verrast (op een al dan niet fijne manier)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:45

Ik nomineer mijn bink MAFFICK

Omdat hij ondanks alle rotopmerkingen die ik over hem naar mn kop krijg
voor mij de grootste lieverd is die er bestaat!
Hij gaat helemaal voor mij en is een ontzettende knuffeldoos bij mij.
Ja ik zeg steeds 'bij mij' omdat hij dat alleen bij mij is,hij is voor zn baasje erg lief en doet alles.

En dat vind ik wel leuk,die eenkennigheid,dat hij alleen mij lief vind Haha!

Afbeelding

Maffick's trefwoorden:
Gaan met die banaan,vrolijk,patser,eenkennig,lummelen,knuffelen,
I love mijn baas!en niemand anders! *LOL* [/i]

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:39

Ik nomineer Amadeus
Hij is niet erg makkelijk, maar hij is zooo enorm lief, hij wil altid wel een knuffeltje en als je hem goed rijdt zal hij alles voor je doen (als je dat niet doet doet ie ook niets voor je Haha!
Hij is ook nog eens bijzonder stoer, je ziet het niet echt op de foto's maar hi is superbreed gebouwd met een lekkere hengstenhals, doordat ie pas met 4,5 jaar is gecastreerd...

Afbeelding

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:05

Ik nomineer mijn kanjer Faust.
Dit omdat hij superlief is ,ondanks dat ie heel koppig kan zijn.
Hij is niet van de gemakkelijksten , maar het klikt toch super tussen ons.

Afbeelding

Naam: Faust
Geslacht: ruin
Leeftijd: 7 j.
Ras: Mérens

pepijntje
Berichten: 117
Geregistreerd: 28-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:36

Ik stel jullie voor PEPIJN
Afbeelding
Waarom jullie voor hem moeten stemmen ?
Nou dat is heel simpel
- pepijn is de beste
-pepijn is schattig
- pepijn kan erg zielig kijken
- pepijn is braaf
- pepijn is niet ongeduldig *LOL*
- pepijn doet altijd vrolijk
- pepijn heeft veel respect voor z'n grote broer dorus
- pepijn is 6 jaar
- pepijn is fries X mérens
-pepijn is pepijn
- ....... Gaaaap
zn dat genoeg redenen ?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:56

MMMAAARRRCCCAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Omdat je haar stal uitgeslagen word, want het is haar huis Haha! en daar heb jij mens niets in te zoeken Verward

Omdat als je eenmaal het halster om heb je nog nooit een paard heb gezien die zo een ontzettende vrijdoos is Lovers ECHT NIET NORMAAL.

Omdat ik vandaag onder het zadel met haar kan spelen echt freewhelen en morgen de teugels oppak en super kan dressuren.


PRINS WILFRED

Omdat hij dood is en voor mij GOD

SEBASTIAAN

Omdat hij mijn eerste pony was en zooooooo ontzettende veeeeeeeel geduld met mij heeft gehad

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:00

Ik nomineer Choklat

Afbeelding

Waarom? Choklat is nu slechts enkele weken mijn verzorgpaardje, maar in die korte tijd heb ik al ontdekt dat ze een werkelijk superpaard is en ze heel veel in zich heeft. Ze is een Quartermerrie van vier jaar en verwacht in april een veulen van de prachtige Palominohengst HC Mister Dun It (wat haar NOG iets specialer maakt! Knipoog )
Verder heeft ze vroeger veel ellende meegemaakt doordat ze door een trap van een ander paard haar pees gescheurd had (rechterachterbeen). Gelukkig is haar pees weer goed hersteld (wat in het begin nog maar de vraag was of dat zou gebeuren) en is een leven als reiningpaardje helemaal niet ontdenkbaar meer!!
En bovendien is Choklat een veulen van Sugarmiss haar Sugar!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:00

Ik nomineer Niranda (Miepie)

Afbeelding

Het is een Tuiger van 7 jaar, en haar vader is Renovo.
Ze is ontzettend lief in de omgang, echt ontzettend braaf. Je kan altijd met haar knuffelen en zoekt altijd aandacht.
Ze maakte ook altijd op de slimste manieren haar boks open, en ze kan Tellen!! Elke keer als er bezoek komt dan moet ze haar kunsten weer vertonen!
Ik rijd haar onder het zadel en dat doet ze heel braaf. In de winter is het een bom en kan ze lekker bokken, maar daarna is ze weer zo mak als een lammetje! Haha!
Ze is vorig jaar voor het eerst gedekt en we hopen natuurlijk op een gezond veulen dit jaar. Ze is gedekt door de beroemde hengst Manno.

Ze kan ontzettend mooi lopen. Als ik haar losgooi dan gaat de staart in de lucht en de benen omhoog en lopen maar!
Ik vind dat ze boktpaard van het jaar moet worden omdat ze gewoon heel lief is, ondeugend, en vooral grappig!

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:37

Hierbij nomineer ik Moonlight

http://80.84.243.99/_fotos/screensize/Moonlight%203(2).jpg
[edit="Mickey"]Foto mag maximaal 640x480 pixels zijn[/edit]

Moonlight is een schat van het paard, vanaf het eerste moment dat ik haar zag was ik helemaal weg van dr Kwijl alleen het klikte toch niet zo omdat het zo'n onwijze drammer is. Nu is het allemaal een stuk minder en ben ik gewoon helemaal Lovers
We hebben dit jaar ondekt dat ze Kissing Spines heeft, minder nieuws dus Verdrietig maar ondanks dat wil ze alles graag voor je doen en is ze
altijd vrolijk en helemaal blij als ik er weer voor dr ben (andere op stal vinden het wat minder want dat staat ze lekker tegen de staldeur te bonken Lips are sealed )
Ze is natuurlijk ook een superpaard omdat ze heeft meegelopen met prinsjesdag en bij de begrafenis van Prins Claus!

nemesis

Berichten: 265
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:57

Hierbij nomineer ik Nemesis:

Afbeelding
Waarom?
Omdat ze zo lief en eigenwijs is Haha! en omdat ze steeds beter haar best gaat doen.