Rebecca (Wendekreis x Saygon) @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaaan

Rebecca (Wendekreis x Saygon) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:56

Hoii !

Dit is rebecca, één van mijn verzorgpaarden.
Ik rijd haar nu ongeveer 8 maanden, in het begin was er niet veel mee aan te vangen, want ze had 5 jaar stilgestaan (ze werd alleen maar als fokmerrie gebruikt). Omdat ze eigeljk veel meer capaciteiten heeft dan alleen maar fokmerrie, ben ik er mee beginnen rijden. In het begin heb ik veel geduld moeten hebben, maar ondertussen gaat het al véél beter.

Afbeelding
Stilstaan is NIET haar beste kant! Altijd maximum 5 seconden! Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In galop was ze wat onrustig, maar ik denk dat dit kwam omdat de fotograaf met haar paard naast de piste stond Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog even met de fotograaf en haar pony op de foto Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Mijn commentaar:
* RECHT zitten ! Sommige foto's zijn ZO mooi, maar worden dan verbrod door mijn houding, ik moet er echt op letten dat ik mijn rug recht houd!
* handen wat hoger
* voor me kijken

Als jullie nog tips hebben? Go ahead!

Byee!

BounceBabe

Re: Rebecca (Wendekreis x Saygon) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:17

Je zegt het zelf ook al, je zit niet echt recht. Maak je beugels voor de verandering eens iets langer dan normaal. Dan leer je je langer te maken. Probeer je handen ook meer te dragen. Het beeld nu is dat je er ontzettend verkrampt op zit. Rij je ook gespannen?

Ohwja en in de galop op je kont zitten! Je springt geen hindernis! Haha! Knipoog

Jaaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 10:27

héy, bedankt.
Met dit paard moet ik net met korte beugels rijden, omdat zij heel gevoelig is, en bij het minste druk dat ze voelt van mijn benen denkt ze dat ze kan gaan lopen..
Het rare is dat ik met het andere paard waar ik mee rijd helemaal niet zo fel naar voor zit.

Aan de galop zijn we tijdens mijn lessen ook aan het werken.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:44

Heey Jaan!
Zoals ik al gezegd heb, ziet het er allemaal heel goed uit!
De commentaar geef je zelf al, daarom geef ik er geen meer..
Rebecca is een lekker ding Knipoog

Kus, Valerie!

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:42

heey mooi beestje hoor!
Ik vind alleen dat je houding er mischien ook wat gespannen uit ziet? Kan ik wel voorstellen hoor als het paard heel heftig op je been is, en logisch dat je dan ook je beugels wat korter doet. (zou ik ook doen:)) Mischien is het een idee om een keer aan de longeer lijn te wennen met lange beugels, voor mij zelf werkt dat gewoon heel goed. Doordat je zo naar voren zit wilt ze waarschijnlijk alleen maar harder. Wanneer jij haar meer leert op je zit te rijden, kan je haar waarschijnlijk ook beter houden wanneer ze wat harder wilt:) succes er mee!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:00

Hee, een beetje familie van mijn paard. Kom ik niet zo heel veel tegen! Tong uitsteken
Commentaar over je zit heb jezelf al gegeven. Maar doordat je met korte beugels rijdt, ben je sneller geneigd om naar voor te zitten, zeker in de galop die nog een beetje onstuimig is, waardoor je je gewicht nog meer naar voor plaatst waardoor zij nog harder gaat lopen.( zie ook reactie van Briennepien kan ik helemaal in mee gaan)
Misschien ook je handen niet zo gespannen laag houden.
Je moet ook durven je paard te laten lopen( moet natuurlijk geen rennen worden), want van continu tegenhouden kunnen ze ook heel druk worden. Je zou bijv. in draf heel langzaam kunnen proberen licht te rijden, dus niet meegaan in de snelheid van je paard maar proberen die op die manier te vertragen.
Ze is natuurlijk ook nog niet zo heel lang onder het zadel, en is misschien ook een beetje onzeker en zoekende met d'r evenwicht, met veel geduld en goed les kom je er best wel Knipoog
Enne 1 tip voor het leren stilstaan Knipoog , die van mij kon dat vroeger ook niet, ben gewoon heel veel met mensen gaan kletsen onderweg, die van mij gaat nu in slaapstand Haha! op het moment dat ik met andere mensen ga staan te kletsen.

Jaaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 17:26

Bedankt voor de tips allemaal !
@ Briennepien : misschien moet ik het inderdaad eens proberen aan de longeeerlijn
en @ Kobus17: over mijn handen heb je gelijk, die moet ik hoger houden, maar ze zijn helemaal niet zo gespannen hoor. Dit lijkt denk ik alleen maar zo, ik mag net NIET te veel in haar mond werken met mijn handen.
Ik denk dat je het "ik rijd haar nu ongeveer 8 maanden ..." wat verkeerd begrepen hebt Lachen. Ze is al 13 hoor, dus IK rijd haar nog niet zo lang, maar ze is wel al lang onder het zadel, ze heeft gewoon heel lang stilgestaan. Evenwicht heeft ze dus wel genoeg, aangezien ze vroeger ook op jumping ging enz..
De oplossing van het stilstaan-probleem zal voor mij niet echt werken, want als ik rijd, ben ik meestal alleen, of met mijn instructrice.
Leuk dat jullie een reactie hebben geplaatst!
X.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:35

Leuke pony !
Ik zou je beugels een gaatje langer doen, als ze inderdaad zo schieterig is zal ze er vanzelf aan wennen. (ik heb ook zo’n raket). Je benen storen enorm en volgends mij kan je nooit lekker ontspannen zitten op deze manier, omdat je beugels zo kort zijn kan je gewoon niet lekker achterover zitten maar ga je vanzelf in deze houding zitten. Gewoon eens proberen kan geen kwaad Lachen! Dan gaat ze een paar rondjes wat harder, dat maakt toch niet zo veel uit ?? Je zit zal er écht héél erg op vooruit gaan! Verder je handen iets naar voren doen, nu lijkt het op sommige foto's dat je aardig zit te trekken maar als ik naar je armen kijk is dat niet zo. Knipoog