Noble Touch (4 jarige) @ 3e rijles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Noble Touch (4 jarige) @ 3e rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:53

Vanavond mijn 3e rijles gehad met Noble.
Noble is nu (over 1 weekje Knipoog) 4 jaar en pas een half jaar onder het zadel.
Noble is sinds 2 januari bij mij.
Ik weet dat het nog niet prefect is, maar noble vind het allemaal nog erg moeilijk, maar het leert het wel.
Maar deze foto's wilde ik toch graag even laten zien.
Kritiek mag, mits onderbouwd!

1. Instappen
Afbeelding

2. Drafje
Afbeelding

3. Drafje, netjes aan de teugel en neemt mooi stelling aan
Afbeelding

4. Drafje
Afbeelding

5. Drafje, schaart met zijn benen
Afbeelding

6. Netjes Stappen
Afbeelding

7. Stappen
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Galopje
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Uitstappen
Afbeelding

13. Ah, wat issie schatig ^^
Afbeelding

meeikk

Re: Noble Touch (4 jarige) @ 3e rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:00

hartstikke netjes, en wat een super mooi paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:03

dankje (A)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:08

Ziet er ontspannen uit!

Probeer alleen je hakken uittedrukken en niet voorover te zitten. Probeer in de galop zeg maar op je kont zakken te zitten waardoor je makkelijker blijft zitten in het zadel Knipoog
En ik zie piano handjes Knipoog

Voorderest ziet het er netjes uit en vooral heerlijk ontspannen! Ga zo door en dan komen jullie er wel volgens mij Lachen

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:10

Wat ziet dit er heerlijk ontspannen en ongedwongen uit! Ik kan zien dat je de tijd en rust neemt om hem alles te leren, en dat vind ik echt fijn om te zien! Haha!

Let er wel op dat je kijkt waar je heengaat, en niet naar beneden of je paard. Dan snapt je paard sneller en beter wat je bedoelingen zijn. Je legt ook af en toe je benen iets te ver naar achteren, maar dit kan ook een momentopname zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:14

dankje voor de leuke reacties !
@ iloveyah87 :
hakke uitdrukken doe ik normaal gesproken wel. maar wij was erg slecht aan het been vandaag. maarja dat is geen excuus. verder idd recht zitten is 1 van mijn zwakke punte. en idd die verveelende piano handjes toch altijd...

@ Saar88 :
benen iets naar achter is. omdat hij vandaag slecht aan het been was. (dit was zoiezo de 3e keer dat we in deze bak reden) allemaal erg spannend nog. en idd voor me kijken. maarja ik kijk gewoon te graag naar mijn vriendje (A)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:14

Noble is gewoon echt heel er mooi.
Als je ziet wat hij verandert is sinds hij bij ons is (ik ben zus van..)Van niet glanzend tot glazend, van geen spieren tot body builder.
Maar idd, meer letten op recht op zitten ed. (gaan we op oefenen Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:17

idd celede hij is heel erg veel veranderd. kwa uiterlijk maar ook kwa karakter

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 05:10

Hey!

Jullie zijn vooruit gegaan! Alleen valt het me nogal op dat je op foto 3 je paard nogal bellemmerd in je houding. Ik bedoel dat je scheef zit. Blijf wat meer aan de binnenkant van je paard zitten Lachen

Verder zijn foto 1 en 6 gaan stap maar draf foto`s Clown

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 05:18

Voor een 4-jarige vind ik het er heel netjes uitzien hoor.
Wat ik in elk geval heel positief vind is dat hij uit zichzelf al zo mooi laag komt, ook als je je teugels wat losser hebt. Je trekt hem dus niet in de krul lijkt me. Hij volgt je hand ook mooi bij het uitstappen. Daar mag je best trots op zijn hoor!

In galop moet je nog wel een beetje op je kont gaan zitten he Haha! . Heeft hij een moeilijke galop of vindt hij gewoon de galop nog moeilijk? (is voor een 4/jarige ook geen schande natuurlijk Bloos )

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 05:32

Anoniem schreef:
Ik weet dat het nog niet prefect is, maar noble vind het allemaal nog erg moeilijk, maar het leert het wel.

Volgens mij ben jij degene die nog een hoop moet leren. Knipoog (niets mis mee hoor..) Ga eens lekker op je billen zitten, niet teveel willen helpen. Aan de hand van de foto's krijg ik het idee dat je Noble heel graag wil helpen met lopen, maar dat kan ie zelf. Drijf je toevallig veel en zachtjes? Je lijkt ook wat in te knakken in je heup. Recht zitten is -zeker voor een jonkie- erg belangrijk.

Heel mooi paardje trouwens, komt vast helemaal goed. Neem lekker veel lessen en heb vooral veel plezier! Het ziet er al ontspannen uit.

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 05:58

Wat een mooi paardje!
Daar kom je zeker verder mee, veel succes

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:12

@ HannahFrouk:
ja idd het rustig naar beneden lopen doet hij erg graag. ondanks de nieuwe bak. gallop is idd moeilijk voor hem. het is nl een draver dus de gallop zal nooit de sterkste gang van hem worden. en idd mijn houding is echt verschikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:19

@Norway_girl
oeps. foutje Bloos en op foto 3 moet ik van mijn instructiece juist een beetje naar buiten gaan zitten zodat hij wat meer naar buiten ging lopen. aangezien hij heel erg naar binnen trekt als ik een volte maak.

@Siegje:

ja ik zelf moet ook nog erg veel leren. maarja ik zag hem en ik was verliefd dus tsja.
en idd ik moet recht gaan zitten. vind ik pesoonlijk erg moeilijk. maar het is al verbeterd (eerst was het heeeel erg) ja gister heb ik veel moeten drijven. hij was nl erg slecht aan het been.

@panter1:
dankje Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:24

ziet er netjes uit, inderdaad is foto 1 een draf foto Vork maarja fouten maken is menselijk (gelukkig Tong uitsteken)
Je hebt zeker een leuk ding onder je kont maar meer proberen zeg maar ''voor'' te denken van waar je allemaal heen wilt rijden dus over je paard heen, als je snapt wat ik bedoel
veel succes nog Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:26

@ angelaatjuh :
ja ik snap je Lachen ik ga er op letten !

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:02

Ik wou toch nog even zeggen dat ik b.v. foto 11 supermooi vindt. Je zou eens moeten proberen om Western te rijden, hij heeft de houding er echt voor. Op onze stal is ook een vrouw die met haar draver Western rijdt, gaat supergoed! (ook de galop).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:06

HannahFrouk schreef:
Ik wou toch nog even zeggen dat ik b.v. foto 11 supermooi vindt. Je zou eens moeten proberen om Western te rijden, hij heeft de houding er echt voor. Op onze stal is ook een vrouw die met haar draver Western rijdt, gaat supergoed! (ook de galop).

tsja zelf ben ik niet zo'n western ruiter. maar ik heb al vaker gehoord dat hij er aanleg voor heeft.
hij is regelmatig aan het slide in de padock
http://i120.photobucket.com/albums/o191 ... /edit3.jpg sliding stopje los in de padock

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:43

Wat eeen ontzettend leuk paard.
Ziet er echt ontspannen uit. ( zoals zoveel zeggen ^^)
Probeer in de galop je tenen naar benen en hakken uitdrukken. OOk iets meer op je kont zitten.
In de stap rechtop zitten en voor je uit kijken. Ook iets meer je hakken uitdrukken,
Probeer ook voor je uit te kijken
Voor de rest super leuk
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-08 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:45

@ liindii :
dankje idd mijn houding is echt niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:47

Nouja het is natuurlijk ook nog een jong beestje. Dus dan lijkt me het ook best wel lastig;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:50

is het ook zo maf datie soms doet. met zijn gallop wissels en dat huppelen van hem enz

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:21

Wat is het toch een prachtig beessie, die kleur, prachtig ! Ik ga geen kritiek geven, maar dit is echt een mooie verbetering vergeleken met de vorige keer! Echt super! Daar mag je trots opwezen Haha!

Groetjes Anouk

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:22

Hartstikke netjes ziet dit eruit Ja Heerlijk ontspannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:24

dankje anouk ! en dankje Ashley__