Joff (v. Ed King Hill) @ wedstrijdje L1.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Joff (v. Ed King Hill) @ wedstrijdje L1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:17

Hee!

Ik had vandaag een onderling wedstrijdje met Joff, mijn bijrijdpony. Joff was bij het opzadelen al heel erg gespannen, en de pony's rondom de bak kregen dan ook meer aandacht dan ik. Dus hij liep niet echt lekker ontspannen. Maar naar omstandigheden ging het nog best lekker. De jurering was totaal onterecht, veel te soepel. Ik kreeg 197 punten in totaal, terwijl het niet eens winstpuntwaardig was. Maar goed. Hier een paar fotootjes en een filmpje van het hele proefje. (kwaliteit is door het uploaden sterk achteruit gegaan).

Het filmpje:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1924&hl=nl

Aansingelen
Afbeelding

Inrijden
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de proef
Afbeelding

Buiten uitstappen
Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze.
Mijn eigen commentaar;

- Ik reed Joff niet genoeg nageeflijk, mede door de drukte rondom de bak, en de spanning die hij al in zich had voor de proef.
- Met het groeten had ik meteen moeten groeten, maar ik dacht dat ik inmiddels toch al zo slecht had gereden, dat ik hem wel netjes kon gaan laten staan, helemaal op mn gemak, maar daar was Joff het niet helemaal mee eens.
- Vooruit kijken.
- Tenen naar binnen & hakken laag.
- Handen rechtop houden.

Het wijken was ook niet zo best. Ik weet het Lachen Over het algemeen gewoon een slechte proef, maar tips zijn altijd welkom.
Nog even vergelijkingsmateriaal hoe het ook wel eens gaat;

Afbeelding
Afbeelding

Vicky_88

Re: Joff (v. Ed King Hill) @ wedstrijdje L1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:19

jammer dat het deze keer niet lekker ging.
maar op de laatste foto's ziet het er goed uit.
leuke pony.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:25

Vind je bovenlijf wel wat boven de pony uitsteken. Jammer dat je al een beetje te groot begint te worden. Maar het ziet er goed uit, jammer dat het niet zo goed ging.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:28

zit ik je filmpje te bekijken en zie ik mezelf ineens Koe

Ik vond de proef tochwel netjes gaan, jammer dat hij niet eigenlijk wou ontspannen. Knipoog Hij was echt een druktemakertje op de poetsplaats. Lady liep er ook net niet lekker doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:38

Hee! Haha, ja klopt, jij rijdt daar inderdaad achter Lachen
Bij het opzadelen was hij, ehm, niet echt braaf nee Nagelbijten / Gniffelen

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:57

heey tamar
jammer dat het dit keer niet zo goed ging, maar zo heel slecht vond ik het er niet uitzien hoor, alleen jammer dat hij niet wou ontspannen maar volgende keer beter Haha!

ga je ook nog officieel met hem starten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:23

Ehm, dat is nog wel de bedoeling, maar ik weet het niet helemaal zeker meer..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:13

Ach, kan niet altijd goed gaan toch? Knipoog Jullie zijn een leuke combi, gaat vast goedkomen! Lachen

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:12

leuke bonte hoor! Als je in een flits kijkt, zie je niet eens dat hij bont is, met een zadel op zijn rug!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:11

Ik vind je voor het plaatje wat te lang. Het zadel lijkt voor jou best klein, want je zit helemaal op de achterkant. Probeer je handen ook niet zo wijd te zetten. En bij de galopovergangen niet je benen zo ver naar achteren leggen. Ik vind het over het algemeen niet zo netjes gereden. Volgende keer beter! Succes!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:56

Chique pony!
Je bent inderdaad al aan de lange kant, maar leuke verzorgpaarden waar je ook nog mee op wedstrijd mag heb je nu eenmaal niet voor het uitzoeken toch? Zolang je niet te zwaar bent is het een hele mooie ervaring voor jullie beiden!

Ik vond de proef ook zo verkeerd nog niet. En je hoeft een proef niet perfect te rijden om een winstpunt te halen. Al zal officieel gejureerd vaak wel iets lager uitvallen Knipoog Spanning hebben meer ervaren wedstrijdruiters ook regelmatig in de proef. Vooral binnen vond ik zelf vaak erg moeilijk. Overkwam me in de L2 ook nog wel dat pony of paard behoorlijk kijkerig was en regelmatig niet nagevelijke stukken had. Gewoon door al die spannende dingen...

Ik zou zeggen: Lekker doorrijden zolang het kan en geniet er van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:40

Bedankt Lachen

Ik weet inderdaad dat ik groot voor hem ben, qua gewicht kan hij het makkelijk aan gelukkig Lachen
En over een jaar / 2 jaar is de overstap naar een ander (groter) paard al gepland Lachen