Joris voor het eerst aan huis @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Majow

Joris voor het eerst aan huis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 18:53

Nounou, Een hele poosje niet meer op het paard van mijn vriendin Iko kunnen rijden. Omdat ik niet meer op de stalling kon komen. Het was zo ver! Joris kwam aan huis bij Iko zijn eigenaaresse! Wij lekker ritje gemaakt. voor foto's zie andere topic, reageer maar. Knipoog Iedergeval er is nog geen bak. Dus rijden we in een uuh.. zeg maar 'rijdwij' hihi Haha! Joris opgezadeld en klaar voor ritje in de rijwijde!
Maf genoeg! was het even wennen voor me, No Cheer Het zijn dus ook niet de beste foto's! Maar ach na zo'n tijdje was het heerlijk weer even op mijn ventje ze zitten! Bloos

Hij rende wat onder me vandaan, Ik moet rechter op zitten. Mijn benen moeten wat naar achter, ik steek ze wat uit. Was druk bezig Joris te remmen met mijn knieën waar ik nog moeite mee heb.
Afbeelding

Zit rechtop kijk voor me uit! Me benen mogen wat naar achter, en Joris mocht er wel ietsjes meer onder.
Afbeelding

Relax Majow!, Bloos Verder mijn beentjes weer! Clown
Afbeelding

Benen, en rechtop zitten. Ik kijk wel steeds vooruit! Op mijn meeste rijfoto's! kijk ik altijd naar de prachtige viervoeter onder me! Bloos
Afbeelding

Laat dat mooie paard je niet uit het zadel trekken jonge dame! Ach gut Ach! halsje trekken Lachen
Afbeelding

Recht op!
Afbeelding

Lovers
Afbeelding

SMAK!
Afbeelding

:wave: reacties altijd welkom!

Rianne_celes

Re: Joris voor het eerst aan huis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:59

probeer wat meer aan de nageeflijkheid van je paardje te werken,
en als je paard zo onder je uit rent kun je hem anders best even laten galloperen, als je gaat trekken en met je paard in gevecht gaat , gaat hij nl. alleen maar harder rennen. dus laat m maar goed zn energie kwijt raken, of rij veel volte's, worden ze vaak ook rustiger van.

ziet er leuke uit, leuke combinatie verder!

Majow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 19:05

Rianne_celes schreef:
en als je paard zo onder je uit rent kun je hem anders best even laten galloperen, als je gaat trekken en met je paard in gevecht gaat , gaat hij nl. alleen maar harder rennen. dus laat m maar goed zn energie kwijt raken, of rij veel volte's, worden ze vaak ook rustiger van.

Oke dankje wel, Die dag ging was hij gewoon wat gespannen bij mij, die voltes zijn inderdaad handig!

Majow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 11:37

Majow schreef:
Rianne_celes schreef:

Oke dankje wel, Die dag ging was hij gewoon wat gespannen bij mij, die voltes zijn inderdaad handig! Dat doe ik meestal ook Lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:36

Misschien een tip als die erg heet is of gespannen dat je m eventjes van te voren longeerd Lachen

Verder is het een prachtig beestje! En probeer m in het begin net als op de 2na laatste foto mooi laag en rond te rijden Lachen dan wordt de gespannenheid ook wat minder!

Succes samen!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:11

Hé Marjolein, lang niet gesproken !
Ziet er goed uit hoor! Probeer niet té gespannen te gaan zitten, wat ik nu zie is een wisselwerking. Omdat jij gespannen zit wordt het paard ook gespannen, trekt zijn rug hol (waardoor hij ook zijn hoofd in de lucht steekt) en spant zijn lijf zo dat het volgends mij niet erg lekker zal zitten. Probeer als hij zo heet is vooral op je zit te rijden, trekken heeft toch geen zin tegen zoveel kilo's. Reageert hij niet op je zit geef dan een halve ophouding (of een hele) aan je teugel gaat hij langzamer dan ook gelijk de druk weghalen en belonen. Lachen

Probeer vooral rustig te blijven en als het paard ook rustig is naar ontspanning te werken. Geef een beetje lucht in je hand en kijk of hij zijn rug en nek een beetje wil ontspannen. Hij zal véél prettiger gaan lopen als hij ietsje meer ontspant in zijn lijf ! Lachen

Longeren van te voren is een goede tip, kijk anders het krachtvoer even na. Heet is goed, maar het moet wel controleerbaar blijven. Lachen

Fabienne