Schuren,kan rijden kwaad doen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Schuren,kan rijden kwaad doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 13:30

Hayy Knipoog

Aangezien mijn andere paard kreupel staat i.v.m gewrichtprobleem,dacht ik maar eens een x op m'n andere paard te rijden,aangezien ik daar al niet zo vaak mee rijd Knipoog
Maar nu is het zo,dat ze zich erg schuurt,en een aantal kale plekken heeft,m'n pa heeft al eerder gezegd dat ik beter niet op dr rijd.

Maar kan rijden kwaad als een paard 'kale plekken' heeft ? Of kan ik het beter niet doen ?
Mss domme vraag,maar ik wil het gewoon zeker weten Lachen

onley

Re: Schuren,kan rijden kwaad doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:32

door het zweten word de jeuk erger
ik neem aan dat je paard zomer exeem heeft ?
probeer dit ook te verhelpen dit is niet echt prettig voor je paard
maar normaal mag dit geen problemen geven tijdens het rijden

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:33

Het ligt er een beetje aan waar de kale plekken zitten. Als ze op de zadelplek of op het hoofd zitten, zou ik het niet doen (stoppeltjes kunnen voor drukkingen zorgen), anders zou het volgens mij niet uitmaken.
Wat is de oorzaak van de kale plekken? Wormen, vliegen, deken, schimmel? Probeer de oorzaak weg te nemen, dan groeit dat haar vanzelf weer aan.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 13:37

Ze heeft dit volgens mij door wisselen van wintervacht > zomervacht.
Ik doe nu een speciaal soort product op haar kale plekken,en er begint al opnieuw haar op te groeien Knipoog
Ik ga zo even kijken waar ze allemaal kale plekken heeft,achter haar oor heeft ze er 1,die ligt niet open,maar daar is gewoon geen haar meer op,maar dan doe ik een wolletje onder het hoofdstel Knipoog