Ik heb even een vraagje en misschien kunnen jullie mij helpen.
Gister heb ik wederom geprobeerd om een aantal stappen achterwaarts te rijden, zonder veel suc-6 helaas. De merrie waarop ik rijd kan het prima en het was normaal gesproken ook GEEN probleem

Na 15 minuten diverse pogingen te hebben gewaagd en gewoon te hebben stilgestaan ging de miss nog niet achterwaarts. Ik heb echt gedacht dat het aan mij lag, mijn hulpen niet goed waren. Maar gister ben ik ook daarna even geholpen door iemand van stal. Na veel wikken en wegen kregen we er een paar passen 'uit'.
Ik heb het vriendelijk gevraagd, ik ben boos geworden en daarna weer rustig... ik weet het niet. Misschien ligt het ook wel aan mij

Daarna ben ik gewoon verder gegaan met rijden. Je gelooft het of niet maar de laatste 15 minuten liep mevrouw zonder te veel 'druk' en zelfs gewoon alleen op de zit (geen teugeldruk), gewoon een aantal passen achterwaarts.

De merrie is net zo eigenwijs en koppig (lees: volhoudend) als ik ongeveer ben. Ik kan ook nauwelijks boos op haar worden, maf beest. Alleen... het is mijn paard niet en ze is van een jonger meisje die ook al problemen heeft om haar terug te krijgen, bijv. vanuit de draf.
Misschien paranoide... maar ik wil toekomstige problemen voorkomen en zorgen dat het niet uit de hand gaat lopen. Als ze eenmaal doorgeeft dat ze haar zin kan doordrijven. ... Verder is ze totaal niet gemeen. Dat ze het bij mij doet vind ik nog tot daar aan toe, maar...
Heeft iemand tips? Volgende week heb ik gelukkig weer les. Nu is het vakantietijd. Als iemand mij zou kunnen helpen