Romy met S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Romy met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 07:52

Het werd voor mij weer eens tijd voor fototjes.. Haha!

Ze was die dag echt te rijden, veelste heet! Maar was wel grappig.. Op de foto's kwam ik er achter dat ik mn handen wat hoog hou en nog steeds wat naar achter val.. Dat ik wat teveel terug zit weet ik, net als mn tenen die wat naar binnen kunnen dus daar werk ik aan.. Van mn handne is nieuw, heb er opgelet maar normaal doe ik het niet.. misschien omdat ze wat heet was dat ik mn handne iets hoger hou voor een wat scherpere inwerking ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

In ieder geval: Commentaar is welcome, hou het lief! Romy is al 4 jaar kreupel en afgekeurd door meerdere DA's, dus het is al een wonder dat ze het uberhaupt weer doet Knipoog

Enjoy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

iets verruimen, en dan nog controlle proberen te houden..
Afbeelding

en tot slot nog eentje van mn hittepetitje voor de wagen met mn pap:

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie van mn friesje vinden!! Brand maar los zou ik zeggen Knipoog

Pantykous

Re: Romy met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:58

Wat een knapperd! Ja

Mag ik vragen waarom je er een stang in trens hebt gehangen? Staat heel gaaf hoor en ik heb verder geen commentaar erop, gewoon nieuwsgierigheid. Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:01

ik vraag me eigenlijk af waarom je nog mag/kan rijden als ie al 4 jaar kreupel is?!?!
ik denk niet dat ik nog op mijn paardje zou stappen dan....... en al helemaal niet dit soort werk vragen of verharde grond?!?!?!

verder wel een prachtpaard om te zien!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 08:02

Ze is Z aangereden, kan der alleen niet uitbrengen door der kreupelheid.. :'(

@cindy: Ze loopt goed als ik der rij!! Juist doordat ik der rij is ze alleen maar beter geworden (door het werk door bloeden der benen beter, wat nodig is voor de genezing..) het is niet zo dat ze hier kreupelde ofzo, ze zal alleeen nooit meer volledig in het werk kunnen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 08:19

oud een oud topic geplukt, hier het kreupel verhaal van romy:

Voor ieder die de geschiedenis van dit paard gemist heeft, hier een korte samenvatting. Enkel jaren terug heeft ze met veulen op het land een trap gehad. Uit de foto's bleken dat der griffelbeentje gebroken was. Deze hebben we operatief laten verwijderen. Na veel complicaties (ontstekingen ed.) was het been eindelijk geheeld na een jaar. Toch liep de merrie niet lekker onder het zadel. Ze plaatste voor ons gevoel der achterbeen naast de massa in de wendingen. Na zorgvuldig onderzoek kregen we te horen dat er niets aan gedaan kon worden en dat we het met trainen moesten oplossen.

Keer op keer werd ze kreupel, toch maar terug gegaan naar de artsen en ja hoor: het paard is afgeschreven. Na vele onderzoeken en een dag lang rondjes rennen op het erf laadde we aan het einde van een lange dag het paard aan 4 benen kreupel terug op de trailer, dit komt nooit meer goed! Het bot was gaan woekeren en zag eruit als een zaagblad, hier lopen de pezen over heen wat betekend dat die beschadigen wanneer het kapsel beschadigd.. uit wanhoop zijn we begonnen met accunpunteur, wonder boven wonder loopt dit paard weer super! Sterker nog: ze heeft nooit beter gelopen. Ze ziet er geweldig uit en voelt zich nog beter!

De sport zal ze nooit meer in kunnen. we hebben daarom besloten ermee te gaan fokken. Zolang ze goed blijft mag ik wel lekkere rustige ritjes maken buiten.

Dit is nu denk 2 jaar terug..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:22

Werkelijkwaar schitterend! Bloos! Kwijl

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:23

Mijn merrie had dit ook, een zaagblad wat onder de pees door liep, daardoor was een stuk pees afgescheurd... Wij hebben haar in laten slapen.. ZOlang als het goed gaat gaat t goed, maar ik denk wel dat het paard best nog wel eens wat pijn kon hebben..

Vind wel dat het er goed uit ziet!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 08:25

__PSM__ schreef:
Mijn merrie had dit ook, een zaagblad wat onder de pees door liep, daardoor was een stuk pees afgescheurd... Wij hebben haar in laten slapen.. ZOlang als het goed gaat gaat t goed, maar ik denk wel dat het paard best nog wel eens wat pijn kon hebben..

het is heel moeilijk, omdat ze zich echt nte snel laat kennen!

Ik heb heel erg veel van der geleerd, weet ondertussen precies hoe ver ik mte der kan gaan! ZO weet ik dat wanneer ze ook maar iets tegen mn rechterbeen gaat hangen, dat ik der 2 weken op rust moet zetten.. Dan zit ze op der top en rij je der stuk wanneer je door gaat! tot nu toe gaat ze eigelijk alleen maar beter lopen, ze is altijd vrolijk en vind het heerlijk om voor je te werken.. Dus denk/hoop dat ik er goed aan doe om haar lekker rustig in het werk te houden..

thnxx Haha!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:05

Wat een prachtige fries! Tong uitsteken
Jij kent je paardje het beste, en als ik dit zo lees weet je heel goed waar je mee bezig bent. Lekker rustig doortrainen als ze er zo'n lol in heeft.
Loopt ze ook nog regelmatig voor de wagen of was dit een oude foto?
Veel plezier nog met dr! Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:09

Romyv schreef:
__PSM__ schreef:

het is heel moeilijk, omdat ze zich echt nte snel laat kennen!

Ik heb heel erg veel van der geleerd, weet ondertussen precies hoe ver ik mte der kan gaan! ZO weet ik dat wanneer ze ook maar iets tegen mn rechterbeen gaat hangen, dat ik der 2 weken op rust moet zetten.. Dan zit ze op der top en rij je der stuk wanneer je door gaat! tot nu toe gaat ze eigelijk alleen maar beter lopen, ze is altijd vrolijk en vind het heerlijk om voor je te werken.. Dus denk/hoop dat ik er goed aan doe om haar lekker rustig in het werk te houden..

thnxx Haha!

Jij kent jouw merrie het beste inderdaad.. Zolang je dat soort dingen direct in de gaten hebt, is het goed!! Vind jullie een hele leuke combinatie!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:14

Prachtig dier Ja

Ik vind dat je ook netjes met de S&T rijd! Je hetb de stang tenminste niet zo strak naar achteren staan.
Jammer dat je nooit meer volledig aan het werk kan, maar je kan er iig lekker op hobbelen en een beetje aan het werk Lachen

Succes met deze knapperd Lachen

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:27

Prachtig paard!
Ziet er goed uit hoor! Lachen

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:54

een schitterend paard heb je!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:18

Prachtig paard, ziet er goed uit!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:07

Hele mooie merrie. Ziet er goed uit. Zolang je haar aanvoelt is er geen probleem. Geniet er maar lekker van zolang het nog kan. (denk dat mn hengst ook spontaan verliefd op d'r word)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:30

Wat een knapperd!!
Dat je er maar nog lang van mag genieten...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:43

prachtig beest Knipoog handen wat lager en rechter zitten zoals je zelf zei.

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:50

Wauw, wat een super mooie fries.

Jammer dat je niet meer met haar de sport in kan Huilen
Ze ziet er echt prachtig uit

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 17:30

Ja idd, ik ken mn paardje het beste!!

thnxxx voor leuke reacties, ben stiekem ook wel heeeel erg trots en verlieft op mn eigen pony Haha!

Later als ik groot ben heb ik misschien de tijd en geld om nog een paardje te kopen waar ik wel lekke rmee de sport in kan! haha

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:36

Stom dat je haar niet kan starten , ze zou het goed doen op wedstrijd. Het is een prachtig paard witte zadeldoek+bandages steken mooi af. Succes met haar verder

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:56

Super gaaf paard !!
Ik hoop dat je nog lang van haar mag genieten, mijn paard heeft het ook na 2 jaar gevalideren niet gered, na een gescheurde pees....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:18

Mexxuna schreef:
Super gaaf paard !!
Ik hoop dat je nog lang van haar mag genieten, mijn paard heeft het ook na 2 jaar gevalideren niet gered, na een gescheurde pees....

Wat rot!! Lijkt me echt vreselijk Verdrietig

Wij houden het al 4 jr op deze manier voor en stiekem denk ik wel dat het eigelijk ieder jaar toch met stukjes en beetjes beter gaat.. Wie weet kan ik der over een jaar of wat toch niet uitbrengen Cool

Ik geef het niet op, zeker niet zolang zij en ik er allebij nog heeel veel lol in hebben!