Wentworth (Tangelo vd Zuuthoeve) & me@ concours Deurne (drs&

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Wentworth (Tangelo vd Zuuthoeve) & me@ concours Deurne (drs&

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:48

Nou, dit is mijn allereerste HAW topic Haha! Ben benieuwd of ik er spijt van ga krijgen Tong uitsteken

Meets Wentworth! Mijn (net) 5-jarige kanjer van Tangelo v/z Zuuthoeve. En ja, paps heeft zijn best gedaan Haha! Meneer is dol op springen, dat dressuur is niet zijn ding Knipoog Wentie (bijnaam: Puppy) heb ik sinds december '07 en kan me geen liever paard voorstellen. Maar he, wie zegt dat niet over zijn eigen paard Haha!

23 april had ik concours in Deurne. 's Ochtends BB HC & B HC springen. De BB omdat ik niet zo'n held, en de B omdat Wentie wel een held is Tong uitsteken De BB was dramatisch, hij was ontzettend heet en amper te sluiten tussen de hindernissen, wat resulteerde in een werverwind van vallende balken (oke, het waren er maar 2 Knipoog) de B ging daarintegen erg goed. Hij was goed te sluiten en ik kon hem goed aanrijden op de hindernissen. Alle balken bleven dus lekker in de lepels hangen Lachen

Pas om kwart voor vijf had ik (of nouja, wij natuurlijk Haha! )onze allereerste officiele dressuurproef. Wentworth vond dit ook al aan de late kant en had er geen zin meer in, dit liet hij bij hem losrijden ook wel merken. Hij was erg tegen mijn been, bokte als ik meer vroeg en liep maar wat te sukkelen. Gelukkig kon ik hem toch nog een beetje overhalen om zijn best voor me te doen (en eerlijk is eerlijk, dat doe hij eigenlijk altijd wel Pling )

Tijdens de proef had ik toch nog aardig wat spanning op sommige momenten want tsja, die witte hekjes, de fotograve en het juryhokje, die moeten je natuurlijk altijd blijven wantrouwen Clown Desondanks liep hij braaf zijn rondje en schoot nergens van weg, was trots op hem!
Zelf vond ik de proef maar zo zo.Het was wel een braaf, netjes gelopen proefje, maar voor zijn doen liep hij erg matig en met te weinig impuls. Maargoed dat zijn dingen de volgende keer weer aan bod komen. Ben iig wel trots op het feit dat hij zich netjes gedroeg Lachen

De foto's zijn gemaakt door http://www.bienne.nl (patsur als ik het goed heb?) en http://www.picturelifestyle.nl. Pling

Afbeelding
1.Eerst zijn knappe koppie dan maar Haha!

Afbeelding
2. Draven

Afbeelding
3. Stappen

Afbeelding
4. Draven, en volgens mijn houding gingen we toch echt bergaf Vork

Afbeelding
5. En weer draven. Mag wel iets rechter zitten en mijn binnenhand is hier wel wat streng.

Afbeelding
6. Voor de verandering: weer draven Knipoog Wel even een spanningsmomentje, zie dat ik wel wat streng ben

Afbeelding
7. En tijdens het parcours. Zelf moet ik er op letten dat ik wel mijn rug recht blijf houden, ik zit graag iets krom met afhangende schouders.

Ohja ik had 194 punten in de B drs.

Commentaar is welkom, houdt het wel vriendelijk Cool

Joline_

Re: Wentworth (Tangelo vd Zuuthoeve) & me@ concours Deurne (drs&

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:58

Heej Maaike Haha!
Ziet dr allemaal goed uit hoor.. Van je dressuurproef heb ik maar een klein stukje gezien, maar ik vind het echt een kanjer!! Vind dat je hem echt netjes aan het lopen hebt

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 21:25

Dankjewel Joline Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:41

Ziet er fijn uit maaike! wist niet dat die van jou nog zo jong was Lachen
Gaat helemaal goed komen met jullie!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 15:02

Dankjewel Haha!

chibichan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:06

Ziet er goed uit leuke paarden

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:55

leuk paard heb je!!
soms ga je idd een beetje naar achter hangen, maar is zeker niet overdreven Knipoog de springfoto ziet er ook goed uit... Lachen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:44

hehe de primeur! Haha! maaike ook eindelijk een topic! Haha!
je nieuwe paardje is echt super! ben blij voor je hoor meis.
en mooie punten! wees maar trots! en ach commentaar geef je zelf al, dus ik hou me mond hihi Knipoog
heel veel fun nog jullie 2! en gauw weer een nieuw topic!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 17:06

@chibichan: het is maar 1 paard hoor Knipoog
@Nathiie: thanks Lachen
@Mariz: heey Lachen Eindelijk toch maar eentje gemaakt ja haha Haha! Maarre.. had je nog meer commentaar dan? Knipoog hehe