Poppaea weer eens @ work (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Poppaea weer eens @ work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:55

Jaaa lang geleden dat ik foto's heb geplaatst van ons, maar 't was nu zulk lekker weer dat Teun vanmiddag even wat foto's heeft gemaakt Haha!

Pops gaat volgende week voor 2 weken naar Lorainne v/d Brink in training. Dit omdat ik examens heb en het zowiezo wel eens fijn is om haar 2 weken goed door te laten trainen (wat problemen opzoeken & oplossen en de rest gewoon verfijnen). We hopen daarna echt stappen vooruit te kunnen doen Haha!

Kan nu verder wel een heel verhaal gaan schrijven over wat er goed of niet goed gaat, maar ik laat het commentaar geheel aan jullie over en reageer er dan wel op Lachen

En ik MOET ff zeggen dat 't gewoon zo'n heerlijk dier is, Lovers

Afbeelding
[1]Hier dus mijn fout, teugels worden te lang waardoor m'n armen 6 meter te ver naar achter zwerven en ik er als een holbewoner op ga zitten Vork Daarnaast vergeet ik ook nog eens om het achterbeen te activeren, dus allemaal niet erg handig van mij!

Afbeelding
[2] Dit is al meer achterbeen, maar hier blijft ze wat te recht --> Mag nog een stuk meer buigen om mijn binnenbeen!

Afbeelding
[3]Achterwaarts is tegenwoordig ook aan de orde, ze vind het nog niet een heel leuk 'kunstje' en het is nog wat onwennig maar het begint te komen Ja

Afbeelding
[4]Galop gaat al stukken fijner, kan veel meer schakelen waardoor de galop an sich natuurlijk ook beter wordt! Toch blijven opletten dat ze niet te diep komt en dat het achterbeen er (beter) bij komt!

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6]Hier mag ze wat actiever (wat meer spetteren/showen bedoel ik dan)

Afbeelding
[7]Klein stukje middendraf, of poging tot. Ze mag nog wat hoger in de aanleuning blijven, mijn fout want ik moet meer (blijven) ondersteunen met m'n been.

Afbeelding
[8]Stukje schoudervoor, neus komt er wel uit maar voor Pops is dat eigenlijk alleen maar goed Ja

Afbeelding
[9]Nog een stukje, alleen hang ik hier zo achterover Scheve mond

Afbeelding
[10] Wijken, werd ze een beeeeetje heet van Schijnheilig

Afbeelding
[11] Maar de rust keerde nog terug ook Haha! Ik hou alleen m'n linkerarm wel heeeel vreemd hier zie ik Nagelbijten / Gniffelen

Kom maar op met het (onderbouwde) commentaar!

annepaardoes

Re: Poppaea weer eens @ work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:09

Heej veer!
Mooie foto's weer! Pops is ook zo'n lekker dier Haha! Een paar verbeterpuntjes, maar dat komt wel goed.
Groetjes anneloes

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:17

Ten eerste: hoe spreek je die naam uit?
Verder ben ik het niet helemaal met je commentaar bij de foto's eens. Ik vind het paard op vrijwel elke foto te hoog lopen. Ze gebruikt zo te zien haar rug niet en ik vind dat er niet prettig uitzien. Bij foto 7 zeg je dat ze wel wat hoger in de aanleuning mag; NEE!!! Daar loopt ze lekker! Ze gebruikt hier haar rug ten minste. Ik zou, als ik jou was, vanuit deze houding voor het paard verder gaan werken. Actiever maken, op het achterbeen rijden en dan komt ze vanzelf (naarmate de trainingen vorderen) meer omhoog.
Oprichting betekent niet dat je je paard zijn hoofd de lucht in moet tillen!

Daarnaast heb je het er bij foto 8 over (schoudervoor) dat het neusje er wat uitkomt, maar dat dat voor het paard wel goed is. Als ik te lang naar deze foto kijk, krijg ik last van mijn rug. Het neusje mag er best wat uitkomen, maar dan moet ze verder wel nageeflijk zijn en haar rug lekker gebruiken. Dat doet ze hier niet.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel (alles is goed bedoeld, sorry als het wat hard overkomt!)

Succes met deze leukerd!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:18

Ontzettend leuk paard!

Probeer je handen meer voor te houden, nu lijkt (?) het alsof je aan de teugels hangt.
Ze heeft een lekkere lange hals, dus probeer die mooi op lengte te houden!

Zo te zien heeft ze erg leuke gangen Ja

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:47

Heey leuk paard. Ik zou als ik jou was dr net wat meer over de rug gaan trainen zodat jij wat lekkerder zit en zij makkelijker dr achterbeen gebruikt. En dr proberen wat meer vanuit de schoft te laten rijzen.
Verder bij de schouder voor lijkt het alsof je je buitenhand over de schouder hebt dat zou ik niet doen want dan blokkeer je dr.
Verder ziet het er goed uit ga zo door zou ik zeggen Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:06

rindin schreef:
Ten eerste: hoe spreek je die naam uit?
Verder ben ik het niet helemaal met je commentaar bij de foto's eens. Ik vind het paard op vrijwel elke foto te hoog lopen. Ze gebruikt zo te zien haar rug niet en ik vind dat er niet prettig uitzien. Bij foto 7 zeg je dat ze wel wat hoger in de aanleuning mag; NEE!!! Daar loopt ze lekker! Ze gebruikt hier haar rug ten minste. Ik zou, als ik jou was, vanuit deze houding voor het paard verder gaan werken. Actiever maken, op het achterbeen rijden en dan komt ze vanzelf (naarmate de trainingen vorderen) meer omhoog.
Oprichting betekent niet dat je je paard zijn hoofd de lucht in moet tillen!

Daarnaast heb je het er bij foto 8 over (schoudervoor) dat het neusje er wat uitkomt, maar dat dat voor het paard wel goed is. Als ik te lang naar deze foto kijk, krijg ik last van mijn rug. Het neusje mag er best wat uitkomen, maar dan moet ze verder wel nageeflijk zijn en haar rug lekker gebruiken. Dat doet ze hier niet.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel (alles is goed bedoeld, sorry als het wat hard overkomt!)

Succes met deze leukerd!

Jij verwoord precies wat ik wilde zeggen!
Foto 7 ziet er juist rustig en ontspannen uit!

Mooi paard hoor, succes!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:07

@Rindin, bedankt voor je reactie, zeker niet te hard kan er alleen maar van leren Lachen Ze kan prima over de rug hoor, doe ik met losrijden ook altijd, dat staat alleen niet op de foto. Je hebt wel gelijk dat ze 'm beter mag gebruiken, maar dat staat (imo) gelijk aan het achterbeen beter gebruiken (dat beinvloed elkaar). Toch bedankt voor de tips, ga er zeker wat mee doen Lachen
En de naam is: Popaaajaaa Clown

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:55

heheheh, weeet ik ook eindelijk hoe je het uitspreekt, want zag nu die letters weer staan en dacht toen goh hoe zou je dat eigenlijk uitspreken...

Ben het wel eens met Rindin, foto 7 vind ik ook een heel fijn beeld geven.. Op sommige foto's vind ik haar ook wel erg eng in de hals.. Maar misschien vertekend dit iets doordat de foto's soms uit een iets aparte hoek genomen zijn!!

Verder.. Succes met je examens en daarna weer schitteren.. Want ik vind het er op het soms wat weinige ruggebruik na, voor de rest uitzien als een heerlijk duo, jullie zo saampjes Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:28

Leuke foto's, ziet er netjes uit! Commentaar is verder al gegeven, ga ik wel in mee.
Heerlijk dat ze in training gaat, kunnen jullie alleen maar beter uitkomen! Lachen

Enne, wel blijven lachen hè, paardrijden is leuk. Vork

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:33

Ik vind dat je erg streng met je handen bent. Het lijkt of ze haar rug wat wegdrukt, foto 7 vind ik netjes. Ben het dus eens met het commentaar hierboven.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:17

leuke fotos Haha! ze heeft wel lekkere beenwerk zo te zien!! en ja leuke kleurtje natuurlijk Knipoog Kwijl

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:24

He Veer ,leuk om weer foto’s van jou en Pops te zien. Je geeft zelf eigenlijk al aan dat je haar wat te lang laat, wel jammer want jullie kunnen het best wel. Zelf heb ik het ‘afgeleerd’ door er steeds maar weer op te wijzen dat ik mijn handen meer naar voren moest zetten, dan pak je je teugels automatisch korter nl. Volgens mij heb je in galop idd veel vooruitgang geboekt dat ziet er al een stuk beter uit. In de SV zou ik haar liever wat ronder zien, ik snap wat je bedoelt dat ze haar neusje eruit moet houden (ivm met te diep), maar op deze manier heb je er ook niks aan natuurlijk. En wanneer staat de volgende wedstrijd weer op de planning?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:00

Ziet er weer leuk uit! Hoe je je zelf ook beschrijft.. Als holbewoner Haha!
Inderdaad je teugels een stukje korter pakken, maar gelukkig heb je dat zelf in de gaten.
Ik vind jullie altijd zo'n leuk setje!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:09

Leuke foto's Veer! Haha Poppaea blijft leuk. Lovers Verder ga ik wel in het commentaar mee Ja Maar komt vast goed met jullie 2 Pling

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:27

@Marleen, ik lach de hele dag behalve als ik geconcentreerd ben, tijdens het rijden dus Clown Blijft moeilijk haha!
@Steph, klopt wat je zegt over de teugels, en als ik ze korter heb zit ik ook meteen rechtop dus dat is ook mooi meegenomen! Volgende wedstrijd is as zondag, en daarna gaat ze naar Lorainne!

Bedankt voor de reacties allemaal Haha!
Heb vandaag weer gereden en samen met de eigenaar ff goed op de kritiek-punten gelet. Even heel consequent weer over de rug en van de hand af gereden, en dat ging super. Op 't laatst ging die echt goed, zo heeft ze nooit gelopen Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:36

Fijn vera!! Vind jullie echt een hele aansprekende combinatie!! Succes op je examens straks!!