pebbels weer @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

pebbels weer @t work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 11:27

Zoals sommige van jullie weten heeft pebbels een ongeluk gehad en is daardoor even uitgeschakeld geweest. Ze was helemaal van slag van het ongeluk en daardoor ook niet meer te berijden of aan het werk te zetten. Voor stalgenootjes was ze echt gevaarlijk geworden. Na lang wikken en wegen heb ik besloten haar toch te houden, en daar ben ik nu heel blij om. Ze is nog liever geworden dan de oude pebbels.

Nouja genoeg gekletst, hier komen de foto's.

ik ben niet de ruiter maar de eigenaar van het paard, de ruiter is smurffie

Afbeelding
Baasje, gaan we weer rijden ? Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jaaaaa , springen Haha! Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brand los over het paardje waar we volgens sommige op bokt niks meer zouden kunnen....

liefs

KiimSharon

Re: pebbels weer @t work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:30

Leuke pony! Gelukkig is ze weer de oude geworden.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:33

Leuke haflinger. Ja
Let een beetje op je handen op sommige foto's heb je ze een beetje ver uitelkaar staan. Verder ziet het er wel netjes uit. Lachen

ziggygirl2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:49

leuke haf!
ziet er goed uit!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:33

Heui! thats me Schijnheilig?

Mijn handen zijn een punt waar we heel erg op aan het werken zijn Knipoog, maar eenmaal dat fout doen is het moeilijk om het goed te doen.

Met springen moet ik ook mijn voeten weer netjes gaan houden Huilen van het lachen maar voor het 1 sinds een half jaar springen (?) vind ik het er niet eens zooo dramatisch uitzien als ik weet hoe het ooit was Huilen van het lachen Ennum,, eigelijk geld het niet alleen voor t springen, want met dressuur ziet het er ook niet uit Huilen van het lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:15

fijn te lezen dat het weer goed met jullie gaat, over jouw mail in mijn postbus, ik denk dat iedereen afgaat op de info die jullie geven over de pony, er gebeurd genoeg ongelukken in paardenland, het is niet de opzet om iemand af te branden of iets, er zitten genoeg mensen met veel ervaring en kennis op bokt. Schijnbaar heeft het genoeg teweeg gebracht en hebben jullie het heel goed opgepakt en fijn te lezen dat het nu zelfs beter gaat als daarvoor. Op de foto's ziet het er erg braaf uit, succes verder met je pony.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:21

garny@ Mail was ook een soort van afreageren moet ik eerlijk zeggen Knipoog. Het topic toen heeft mij best nog wel geraakt, en ik heb er best wel mee gezeten dat zo goed als iedereen daar maar BLEEF herhalen dat het toch niet ging lukken Knipoog. Vandaar ook dat ik toch nog even een pm gestuurt heb, niet echt zinvol, maarja.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:24

geeft niet hoor, ik vond het wel leuk te lezen dat het nu goed gaat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:41

smurffie schreef:
garny@ Mail was ook een soort van afreageren moet ik eerlijk zeggen Knipoog. Het topic toen heeft mij best nog wel geraakt, en ik heb er best wel mee gezeten dat zo goed als iedereen daar maar BLEEF herhalen dat het toch niet ging lukken Knipoog. Vandaar ook dat ik toch nog even een pm gestuurt heb, niet echt zinvol, maarja.

Ik meld me ook maar even n.a.v. een pb van jou (smurffie) aan mij met verwijzing naar dit topic. Jij verwijt dat iedereen in het andere topic maar bleef roepen dat Pebbles weg moest. Toch wil ik je even wijzen op de openingspost van dat topic door jou:

smurffie schreef:
Tranen blijven komen, maar dit paardje is hier niet op haar plaats. Een dier dat voorheen met gehandicapte in de bossen gelopen heb en nu niet eens normaal te rijden is, IS niet op haar plek

Een geweldig mooie tijd heb ik met haar gehad, en ook Danielle.
Maar egoisties mogen we hier niet zijn. Ze verdient beter en ze is niet voor ons bestemt.
We gaan opzoek naar een leuk huisje voor haar, waar ze lekker rustig op de weide kan en zo af en toe is gereden word, maar niet meer naar buiten hoeft (ze heeft ook goede papieren dus fokmerrie is ook nog mogelijk.)

Kijk en als je zelf begint met roepen dan moet je niet verwachten dat andere bokkers je dan gaan afvallen Knipoog

De foto's hierboven zien er netjes uit. OK dan! Het paard is prima te rijden maar dat is ook nooit anders geweest. Het was een prima dier toen Moyra hem kocht.

Helaas door geklooi op de openbare weg, daar imo niet geschikt voor jullie. Op de openbare weg zou ik hem " in " laten rijden door een ervaren volwassen ruiter. Dat zal bij jullie ook zelfvertrouwen kweken want dat is gewoon weg op de straat toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:09

iujn dat het weer beter gaat igg Ja Ik wens jullie alle succes hoor, heb ik altijd gedaan Lachen Is ze veel veranderd? Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:38

slimmerik @ je kan bezig blijven natuurlijk Knipoog , maar volgens mij kende jij het hele paard niet? Kan mijn vergissing zijn hoor, kan natuurlijk zijn dat jij je zonder toestemming op prive terrein begeven heb en paard uit stal heb geplukt om te rijden? Denk t niet hea? dus zou ik je vriendelijk willen verzoeken geen conclusies te trekken over dingen waar je de ballen vanaf weet Knipoog. Dier was altijd goed te rijden? Prima. Maar dat kon je alleen zeggen als je zou weten of dit de waarheid was of niet. wat het dus niet is Knipoog. Denk je dat ik voor de lol in BP gehesen op dat diertje stap? dat ding haaaaat ik Haha! maar doe m aan voor veiligheid omdat het zo kan zijn dat haar oude streken op de loer liggen.

Poes@ Ze is inderdaad heel veel veranderd Knipoog . Ondertussen stap ik over het erf zonder zadel wel eens uit of wat dan ook (onder toezicht hoor Knipoog, dus mocht er iets gebeuren is er altijd iemand) En ook steeds meer richting de laan, maar dat is toch wel zo eng dat dat ONS niet gaat lukken Knipoog
In omgang is ze ook al veel veranderd Knipoog van poetsplaats af is het nu STAL en ze loopt zelf de weg naar haar stal waar ze rustig blijft staan zelfs al lopen we weg, nou dat hadden we voorheen moeten proberen, was het enkel ETEN.

In de bak zijn wij ons ook anders gaan opstellen, na het werken gaat het tuig eraf en stappen we "samen" uit, ofwel, diertje loopt met ons mee. Gewoon los, dus niks gedwongen, maar toch achter ons aan Lachen.

We komen er wel Knipoog, al duurt het nog zo lang Ja

Voor de mensen die trouwens in het echt willen zien hoe wij rijden, 31 mei zijn we bij de ripse ruiters aanwezig Lachen. Dan zijn jullie allemaal welkom om te komen oordelen Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:45

Ik zie een hele vooruitgang in vergelijking met een paar maanden terug Daan & Kat! En een verandering in positieve richting! Lachen Keep up the good work!

En Daan, zijn er ook ergens foto's van jou en Peb? Lachen

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:59

jans, nee die zijn er niet

Die keer dat ik er van de week opgestapt was had ik geen camera bij me. Gezien ik geen camera van een handig confortabel formaatje heb. Misschien volgen die ergens dit jaar nog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:01

Haha! Ik ben wel benieuwd, wil zeker wel eens foto's zien van jou ook op Pebs Lachen

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:05

Je beginpost is wel het verhaal waar iedereen op reageerd en een beeld schetst van jullie situatie. Wat garny95 ook al zegt, er zijn veel mensen met ervaring die echt het beste voor hebben met de pony. Als je over een paar jaar het verhaal op nieuw leest reageer je misschien wel het zelfde als de mensen die je nu een pbtje hebt gestuurd. Puur om dat je meer ervaring hebt. Ook ik zou, als ik het over kan doen, bepaalde problemen compleet anders hebben aangepakt.
Dit is mijn motivatie geweest om te reageren zoals ik heb gedaan.

Dat neemt verder niet weg dat ik het heel fijn vind om te lezen dat jullie de goede kant op gaan! Vind de foto's ook een ontspannen beeld geven. Hoe hebben jullie het uiteindelijk nou aangepakt?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 21:18

Rukaro schreef:
Je beginpost is wel het verhaal waar iedereen op reageerd en een beeld schetst van jullie situatie. Wat garny95 ook al zegt, er zijn veel mensen met ervaring die echt het beste voor hebben met de pony. Als je over een paar jaar het verhaal op nieuw leest reageer je misschien wel het zelfde als de mensen die je nu een pbtje hebt gestuurd. Puur om dat je meer ervaring hebt. Ook ik zou, als ik het over kan doen, bepaalde problemen compleet anders hebben aangepakt.
Dit is mijn motivatie geweest om te reageren zoals ik heb gedaan.

Dat neemt verder niet weg dat ik het heel fijn vind om te lezen dat jullie de goede kant op gaan! Vind de foto's ook een ontspannen beeld geven. Hoe hebben jullie het uiteindelijk nou aangepakt?

Om het hele verhaal voor iedereen duidelijk te maken.

Na dat de laaste post in het topic is geweest is pebbels kreupel geraakt. Dierenarts is een aantal keer geweest en we konden enkel nog met haar stappen over het erf. Op het erf bij ons is er altijd wel beweging. Auto's rijden af en aan. Dit heeft voor ons gezien het vertrouwingband al goed gedaan. Toen het een rustig moment was bij ons op het erf , ben ik richting de laan met haar gestapt (ver bij de auto's vandaan). Hier was ze 1 bonk zenuwen maar bleef staan als ze dat moest van mij. Dit heeft het vertrouwen in mij en pebbels doen groeien.

Na 3 weken konden we weer wat met haar gaan doen. We zijn weer gaan longeren en na een weekje longeren is katja aan de longeerlijn er op gestapt ( http://www.youtube.com/watch?v=uyu6KHT5 ... ature=user , geluid raad ik aan om uit te zetten) Zo zijn we door blijven gaan tot we op dit moment zijn gekomen.

Toen vond ik het tijd om aan iedereen te laten zien dat er zeker verbetering in zit. Vandaag heb ik monya gebpt en hoop daar antwoord op te krijgen. En dan over een ''tijdje'' wanneer pebbels er aan toe is , haar door monya weer echt vertrouwd te laten worden met auto's...

Verder staat over 4 weken een reading gepland en is het afwachten wat daar uit komt.

verder vallen we terug in het oude topic, dus graag ontopic, voor vragen staat de pb-box open

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:16

Heey meid ziet ersuper uit met die knappe haf vanje komt helemaal goed Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:31

Daan en katja heel knap hoor! Ik ben echt blij voor jullie dat 't nu zo goed gaat... ze springt trouwens echt leuk zeg!!

en om even rijtechnisch commentaar te geven Tong uitsteken 't lijkt alsof je nogal met je armen 'flappert' je ellebogen mogen wat dichten tegen je lichaam aan... maar dat kwam misschien door die bodyprotector?

verder heb ik geen commentaar meer Tong uitsteken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 23:37

maartje

Dat zijn inderdaad dingen waar we mee bezig zijn Knipoog En we hoopte dat we nog meer commentaar zouden krijgen. Mocht die terecht zijn dat ook daar aan valt te werken Haha!

Nu moet ik zeggen dat haar hand houding al een heel eind is verbeterd deze week. Bedankt voor je commentaar.

Edit: ik heb deze week mogen ervaren dat een bodyprotector echt vreselijk zit. Dus het kan inderdaad dat het door de bp komt

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:48

Daan, Pebbels ziet er weer prachtig uit! Ja
Die vlechtjes zijn über schattig, zeg! Haha!

En Smurf, het rijden ziet er heel fijn uit! Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:00

Dirk@ Vlechtjes worden echt niet mooi gevonden daar Tong uitsteken maar zonder die vlechten zie ik door de bomen het bos neit meer en zit ik vast in de manen Knipoog..

En ik voel me best wel zoiets als vreemt Tong uitsteken daan dr naam ken je wel! ik zit al 2 jaar met je in een topic en mij noem je smurf Verdrietig

Even tussendoor : iedereen bedankt Haha!!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:03

Tja.. Sorry Clown Katja.. Ik weet je naam wel, maar met Smurf hoef ik niet na te denken Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:17

Wat appelt jouw haf leuk! Tong uitsteken