Picasso (Zuidhorn x Makelaar) @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Picasso (Zuidhorn x Makelaar) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:44

Vandaag hebben m'n broertje en ik lekker gesprongen en hier zijn bijna 400 foto's van gemaakt. Hier een kleine selectie van Picasso met Bas. Royal komt in een ander topic. Picasso heeft internationaal gesprongen en vuurt op de kleinste hindernis gigantisch af. Moeilijk te rijden, maar het geeft leuke plaatjes. Het probleem van het wegdrukken van de rug is bekend, daarom heeft hij ook maar heel kort internationaal gesprongen. Hij gaat zo hard dat hij er rustig doorheen gaat. Ik heb er zelf nooit op gesprongen, maar als je er naast staat word je er bijna bang van. Een dubbel hoefde je een paar maanden geleden niet met hem te springen omdat hij zo er doorheen knalde dat hij de tweede sprong niet meer zag, of hij sprong met 4 benen tegelijk. Aan de ontspanning moet zeker nog gewerkt worden, nu is het meer hopen dat je blijft zitten en daarom is het netjes meegaan erg moeilijk. Tips van mensen die ervaring hebben met zo'n raket, zijn dus zeer welkom! Of misschien zijn er mensen die het zelf willen proberen? Voor de mensen uit Nootdorp en omgeving, Picasso is te lease voor 6 dagen in de week (pb voor meer info).

Inrijden:
Afbeelding
Afbeelding

Inspringen:
Afbeelding
Afbeelding

Dressuren kan ie ook:
Afbeelding

En aan de slag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tikkie hoger:
Afbeelding

En Bas wordt afgeschoten Haha! :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anouska op 04-05-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nobillity

Re: Picasso (Zuidhorn x Makelaar) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:45

Zoo dat paard kan springen zeg Bloos!
Wel mooi paard ook.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:46

Oei, vind het springen er echt niet fijn uit zien...
Je ziet het er echt niet aan af dat dit paard internationaal gesprongen heeft. Volgens mij hindert de ruiter het paard gigantisch in de mond (correct me if I'm wrong)

Dressuurfoto's zien er beter uit.
wel een imponerende schimmel Ja
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 04-05-08 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:47

Hoe dat beest z'n kop in de lucht gooit is echt onmenselijk. ( ofja, onpaardelijk. )

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:48

hij mag wel wat mee geven met z'n handen en het ziet neit heel ontspannen uit terwijl ik de dressuur foto's wel ontspannen er uit vind zien verder mooi paardje

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:49

Je armen moeten wel meer naar voren, boven de sprong, denk ik.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:49

Vind het er eerlijk gezegd niet uitzien..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:53

Jammer dat je op deze manier de foto's plaatst. Er is geen enkele springfoto bij die er prettig uit ziet. De ruiter hindert het paard in de mond door aan de teugels te hangen.
Hierdoor kan het paard niet ontspannen over de rug springen.
En spring,zoals op de foto's duidelijk te zien is, met een zeer diep weggedrukte rug!
Tevens vind ik dat de ruiter zeer slecht mee zit net de beweging van het paard tijdens de sprong.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:59

erg mooi paard, dat erg leuk kan springen, maar ik vind het er nu niet mooi uit zien. en volgens mij ligt dat niet aan het paard. doordat de ruiter ook tijdens de sprong het paard nog tegen houdt steekt het paard het hoofd in de lucht. daardoor wordt gelijk het ruggebruik een stuk minder. mijn tip: als je paard druk is kan je voor de sprong inhouden, maar bij de afzet meegeven totdat het paard weer neerkomt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:02

ben het met de anderen eens. die zit het paard heel erg dwars.
hij mag misschien heet zijn.. maar boven de sprong heeft hij echt ruimte nodig.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:12

Ziet er inderdaad niet fijn uit
Paard springt compleet zonder ruggebruik.
Inderdaad veel meer meegeven en ik denk ook wat minder proberen te regelen vlak voor de sprong zodat het paard zich goed op de sprong kan concentreren. Maar dat is van foto's af natuurlijk niet goed te zien..

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:15

Heb ik het nou fout of hoort een paard zich bol te maken boven een sprong?
Ik herriner mij nog dat we juist een paard naar de da + zadel check hebben gedaan omdat het zijn rug niet goed genoeg bol maakte en dus net als op deze foto zijn rug weg drukt.
Ik zou toch een kijken of er niet iets verkeerd is, vind dit er niet echt happy en vriendelijk uitzien.. sorry Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:17

ook ik vind het er niet ontspannen uitzien, de ruiter moet veel en veel meer meegeven! mooie schimmel, hij kan echt heel goed springen zo te zien! Lachen

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:21

viefdepief schreef:
Ziet er inderdaad niet fijn uit
Paard springt compleet zonder ruggebruik.
Inderdaad veel meer meegeven en ik denk ook wat minder proberen te regelen vlak voor de sprong zodat het paard zich goed op de sprong kan concentreren. Maar dat is van foto's af natuurlijk niet goed te zien..

Het probleem is bekend, daarom heeft hij ook maar heel kort internationaal gesprongen. Hij gaat zo hard dat hij er rustig doorheen gaat. Ik heb er zelf nooit op gesprongen, maar als je er naast staat word je er bijna bang van. Een dubbel hoefde je een paar maanden geleden niet met hem te springen omdat hij zo er doorheen knalde dat hij de tweede sprong niet meer zag, of hij sprong met 4 benen tegelijk. Aan de ontspanning moet zeker nog gewerkt worden, nu is het meer hopen dat je blijft zitten. Tips van mensen die ervaring hebben met zo'n raket, zijn dus zeer welkom! Of misschien zijn er mensen die het willen proberen?

Ik zet dit ook maar even voor de verduidelijking in het topic zelf.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:45

Ten eerste mooi dier en qua dressuur ziet het er zo 1,2,3 wel fijn uit. Ruiter zit daar ook netjes alleen handen moeten rechtop.

Ik zou qua dressuur veel veel overgangen rijden en ben je daarna ook van plan te gaan springen galop even achterwege te laten. Op lange zijdes en ook op korte over gangen rijden terug en voorwaarts ect ect. veel veel met stem en gewicht. voltes en lange lijnen. Ga dan met een enkele balk aan het werk. Leg die op een volte neer of op een lijn van bijvoorbeeld B naar A of E naar A je snapt van wel wat ik bedoel. Eerst in stap erover en dan draf gaat hij duwen drammen of hard op de rem en pasje terug. weer aankomen en met je stem mooi kalmeren. Gaat dit nou zo goed dan kan je dit ook in galop doen. Ook daar de overgangen goed oefenen. Waarom op zo'n lijn omdat dit een korte lijn is en minder aan moedigd om tempo erachter te zetten. Gaat dit goed leg dan een balk op de binnen hoefslag lange zijde neer. Ook hier weer in de 3 gangen en links en rechts overheen. Dan ga je stap draf balken doen . soms wat breder leggen en dan wat smaller. Galop balken laat je even achterwege.
Dan kan je eventueel een balken parcoursje doen . Daartussen in ook weer goed op die overgangen en ruggebruik en nageven letten.

Is hier de controle dan lange zijde galopbalken. mooi meetellen en terugzitten. Gaat dit netjes dan klein kruisje vanuit draf dit kan je op bouwen naar een KLEIN stijltje ook dit vanuit draf tot 1 m is makkelijk vanuit draf te doen zelf mooi terug zitten naar de sprong toe en let op het ruggebruik en het nageven weer. Gaan het paard drammen terug nemen niet erlangs maar stil zetten en pasje terug. Hij moet geduld hebben en wachten wachten en wachten. Dit bouw je uit naar in uitjes of kleine dubbels en let op kleine lage sprongetjes op niet al te lange lijnen. ga zelf netjes mee houd je onderbeen wat naar voren en ontspan en geef mee met je hand ga zelf neit teveel naar voren maar blijf iets terug zitten daardoor heb ja bij de afsprong meer controle qua snelheid.

Wat kan je erbij doen bij de kleine kruisjes en stijljes V tjes leggen (2 balken op de sprong in een V vorm) Hier door wordt het paard aangemoedigd in het midden te komen en lichtelijk te gaan buigen. Wat je ook erbij kan gaan doen is 8tjes over de hindernis. je springt hem rijd een stukje rechtuit volte en weer aankomen andere kant hierdoor wordt de ruimte voor snelheid beperkt.

Hou op de sprong je handen ietswat laag om de hoofdhouding naar beneden aan te moedigen en dus ook het ruggebruik tot buigen. Ga zelf niet plat liggen op de sprong want dan is de snelheid snel omhoog.

Na de in uitjes kan je wat hoger gaan bouwen en let erop dat het paard moet wachten . In theorie klinkt het makkelijk maar is moeilijker dan lijkt.. Ik heb ook een race monster.
Martingaal mag misschien ook een tikje strakker

Verder houding ruiter, armen meer bij lichaam handen ontspannen en meer meegeven onderbeen iets naar voren voor beter balans punt. NIet te ver uit het zadel en niet plat gaat liggen. Iets terug zitten op de sprong. Handen stukje lager

Klopt de tuigage en rug verder ?? i.v.m. met wel heel extreem rug wegdrukken?

Succes Knipoog

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:51

het ziet er inderdaad niet erg fijn uit maar mischien kun je eerst proberen om met wat lagere hindernissen te werken.
en zodra dat wat beter gaat wat hoger te gaan..
ik denk dat het paard nu een enorme klap krijgt na de hindernis.
en verder, tja blijven oefenen.
wel heel mooi paard verder! succes
Laatst bijgewerkt door Kiimberly_ op 04-05-08 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:52

Maar als hij zo heet is en je bijna niet kan springen met hem, waarom spring je dan zo hoog? waarom niet hard aan het trainen hem rustig krijgen, en mooi netjes laten springen over lage sprongetjes, en als hij de lage sprongen goed doet ga je een keer hoger...

Er leuk paardje vin ik opzich, alleen zou de ruiter bij de dressuurtfoto's wel wat de schouders naar achter mogen doen, borst naar voren dus!! en de techniek bij springen is dnek ik al genoeg over gezegd. Wel heel mooi paard!

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:53

Maysie schreef:
Ten eerste mooi dier en qua dressuur ziet het er zo 1,2,3 wel fijn uit. Ruiter zit daar ook netjes alleen handen moeten rechtop.

Ik zou qua dressuur veel veel overgangen rijden en ben je daarna ook van plan te gaan springen galop even achterwege te laten. Op lange zijdes en ook op korte over gangen rijden terug en voorwaarts ect ect. veel veel met stem en gewicht. voltes en lange lijnen. Ga dan met een enkele balk aan het werk. Leg die op een volte neer of op een lijn van bijvoorbeeld B naar A of E naar A je snapt van wel wat ik bedoel. Eerst in stap erover en dan draf gaat hij duwen drammen of hard op de rem en pasje terug. weer aankomen en met je stem mooi kalmeren. Gaat dit nou zo goed dan kan je dit ook in galop doen. Ook daar de overgangen goed oefenen. Waarom op zo'n lijn omdat dit een korte lijn is en minder aan moedigd om tempo erachter te zetten. Gaat dit goed leg dan een balk op de binnen hoefslag lange zijde neer. Ook hier weer in de 3 gangen en links en rechts overheen. Dan ga je stap draf balken doen . soms wat breder leggen en dan wat smaller. Galop balken laat je even achterwege.
Dan kan je eventueel een balken parcoursje doen . Daartussen in ook weer goed op die overgangen en ruggebruik en nageven letten.

Is hier de controle dan lange zijde galopbalken. mooi meetellen en terugzitten. Gaat dit netjes dan klein kruisje vanuit draf dit kan je op bouwen naar een KLEIN stijltje ook dit vanuit draf tot 1 m is makkelijk vanuit draf te doen zelf mooi terug zitten naar de sprong toe en let op het ruggebruik en het nageven weer. Gaan het paard drammen terug nemen niet erlangs maar stil zetten en pasje terug. Hij moet geduld hebben en wachten wachten en wachten. Dit bouw je uit naar in uitjes of kleine dubbels en let op kleine lage sprongetjes op niet al te lange lijnen. ga zelf netjes mee houd je onderbeen wat naar voren en ontspan en geef mee met je hand ga zelf neit teveel naar voren maar blijf iets terug zitten daardoor heb ja bij de afsprong meer controle qua snelheid.

Wat kan je erbij doen bij de kleine kruisjes en stijljes V tjes leggen (2 balken op de sprong in een V vorm) Hier door wordt het paard aangemoedigd in het midden te komen en lichtelijk te gaan buigen. Wat je ook erbij kan gaan doen is 8tjes over de hindernis. je springt hem rijd een stukje rechtuit volte en weer aankomen andere kant hierdoor wordt de ruimte voor snelheid beperkt.

Hou op de sprong je handen ietswat laag om de hoofdhouding naar beneden aan te moedigen en dus ook het ruggebruik tot buigen. Ga zelf niet plat liggen op de sprong want dan is de snelheid snel omhoog.

Na de in uitjes kan je wat hoger gaan bouwen en let erop dat het paard moet wachten . In theorie klinkt het makkelijk maar is moeilijker dan lijkt.. Ik heb ook een race monster.
Martingaal mag misschien ook een tikje strakker

Verder houding ruiter, armen meer bij lichaam handen ontspannen en meer meegeven onderbeen iets naar voren voor beter balans punt. NIet te ver uit het zadel en niet plat gaat liggen. Iets terug zitten op de sprong. Handen stukje lager

Klopt de tuigage en rug verder ?? i.v.m. met wel heel extreem rug wegdrukken?

Succes Knipoog

Kijk, daar hebben we wat aan! Harnanchement is in orde, daar ligt het zeker niet aan. Ik ga bovenstaande uitprinten en menemen voor de volgende training, bedankt voor de tips!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:55

Pollewoppy schreef:
Oei, vind het springen er echt niet fijn uit zien...
Je ziet het er echt niet aan af dat dit paard internationaal gesprongen heeft. Volgens mij hindert de ruiter het paard gigantisch in de mond (correct me if I'm wrong)

Dressuurfoto's zien er beter uit.
wel een imponerende schimmel Ja

Ben het helemaal met je eens.
De ruiter hindert het paard GIGANTISCH in het springen, vooral qua handgebruik.
Je ziet ook dat het paard er last van heeft.
Omdat het paard zo wordt tegengehouden door de ruiter komt hij verkeerd uit voor de hindernis, waardoor hij zo lomp hoog moet springen en de ruiter gelanceerd wordt...
Laat die ruiter eerst maar eens met fatsoenlijk handgebruik cavalleti's draven Bloos

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:21

het ziet er niet echt al te fijn uit..
ik zou een martingal ofzo dragen..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:26

olala schreef:
het ziet er niet echt al te fijn uit..
ik zou een martingal ofzo dragen..

Als je goed kijkt zit er al een martingaal omheen Knipoog

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:19

Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat dat paard zo boven de sprong is, de ruiter trekt als het ware de kop boven de sprong helemaal omhoog, dat beestje kan geen kant op.
De ruiter houdt zich vast aan de teugels boven de sprong, het moet wel een braaf beestje zijn, want ik denk niet dat veel paarden zo lang blijven springen als je het paard zo hinderd tijdens een sprong.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 00:38

Watch_Me schreef:
Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat dat paard zo boven de sprong is, de ruiter trekt als het ware de kop boven de sprong helemaal omhoog, dat beestje kan geen kant op.
De ruiter houdt zich vast aan de teugels boven de sprong, het moet wel een braaf beestje zijn, want ik denk niet dat veel paarden zo lang blijven springen als je het paard zo hinderd tijdens een sprong.

Picasso springt ook vrij met zijn neus in de lucht. Ik ben het met je eens dat hij meer mee moet gaan met zijn handen, maar voor de houding van het paard maakt het geen verschil. Probleem is dat de techniek van het paard erg vreemd is. Soms landt hij op z'n achterbenen of springt met 4 benen tegelijk de lucht in. Er hebben de laatste paar maanden al een aantal mensen op gesprongen die hetzelfde probleem met hem hadden. Ik heb zelf het idee dat er vroeger hulpmiddelen zijn gebruikt om hem zo hoog mogelijk te laten springen, maar daar kom je toch niet meer achter. Het is nu de bedoeling dat ie meer gaat ontspannen en minder racen. De tips van Maysie kunnen we misschien wel wat mee, daar kunnen we mee gaan trainen. Maar natuurlijk zijn meer tips altijd welkom.
Laatst bijgewerkt door Anouska op 05-05-08 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 00:38

.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:45

Geduld dat is het belangrijkste en niet stappen overslaan En gaat het weer wat minder dan dan gewoon een stap terug. Maar ook aan houding van de ruiter moet gewerkt worden. Kalm en ontspannen dat moet op het paard overgebracht worden maar wel zo duidelijk dat hij ook weet dat het racen niet gewaardeerd word. Het is gewoon er zo mee spelen dat je het paard het vertrouwen geeft voor op en na de sprong zowel in houding als in tempo en in zijn koppie. Samenwerking. En lage sprongetjes en balkenwerk is in mijn ogen belangrijkste.

Want je ziet zoveel mensen tegenwoordig maar omhoog knallen met die balken terwijl er soms nauwlijks controle is over het paard of de houding van de ruiter nog niet eens optimaal is. (Nu heb ik het over het algemeen he Knipoog) Basis basis basis zo belangrijk maar wordt spijtig genoeg te vaak vergeten in mijn ogen.