Inrijden:

Inspringen:

Dressuren kan ie ook:

En aan de slag:

Tikkie hoger:
En Bas wordt afgeschoten
:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

:

viefdepief schreef:Ziet er inderdaad niet fijn uit
Paard springt compleet zonder ruggebruik.
Inderdaad veel meer meegeven en ik denk ook wat minder proberen te regelen vlak voor de sprong zodat het paard zich goed op de sprong kan concentreren. Maar dat is van foto's af natuurlijk niet goed te zien..

Maysie schreef:Ten eerste mooi dier en qua dressuur ziet het er zo 1,2,3 wel fijn uit. Ruiter zit daar ook netjes alleen handen moeten rechtop.
Ik zou qua dressuur veel veel overgangen rijden en ben je daarna ook van plan te gaan springen galop even achterwege te laten. Op lange zijdes en ook op korte over gangen rijden terug en voorwaarts ect ect. veel veel met stem en gewicht. voltes en lange lijnen. Ga dan met een enkele balk aan het werk. Leg die op een volte neer of op een lijn van bijvoorbeeld B naar A of E naar A je snapt van wel wat ik bedoel. Eerst in stap erover en dan draf gaat hij duwen drammen of hard op de rem en pasje terug. weer aankomen en met je stem mooi kalmeren. Gaat dit nou zo goed dan kan je dit ook in galop doen. Ook daar de overgangen goed oefenen. Waarom op zo'n lijn omdat dit een korte lijn is en minder aan moedigd om tempo erachter te zetten. Gaat dit goed leg dan een balk op de binnen hoefslag lange zijde neer. Ook hier weer in de 3 gangen en links en rechts overheen. Dan ga je stap draf balken doen . soms wat breder leggen en dan wat smaller. Galop balken laat je even achterwege.
Dan kan je eventueel een balken parcoursje doen . Daartussen in ook weer goed op die overgangen en ruggebruik en nageven letten.
Is hier de controle dan lange zijde galopbalken. mooi meetellen en terugzitten. Gaat dit netjes dan klein kruisje vanuit draf dit kan je op bouwen naar een KLEIN stijltje ook dit vanuit draf tot 1 m is makkelijk vanuit draf te doen zelf mooi terug zitten naar de sprong toe en let op het ruggebruik en het nageven weer. Gaan het paard drammen terug nemen niet erlangs maar stil zetten en pasje terug. Hij moet geduld hebben en wachten wachten en wachten. Dit bouw je uit naar in uitjes of kleine dubbels en let op kleine lage sprongetjes op niet al te lange lijnen. ga zelf netjes mee houd je onderbeen wat naar voren en ontspan en geef mee met je hand ga zelf neit teveel naar voren maar blijf iets terug zitten daardoor heb ja bij de afsprong meer controle qua snelheid.
Wat kan je erbij doen bij de kleine kruisjes en stijljes V tjes leggen (2 balken op de sprong in een V vorm) Hier door wordt het paard aangemoedigd in het midden te komen en lichtelijk te gaan buigen. Wat je ook erbij kan gaan doen is 8tjes over de hindernis. je springt hem rijd een stukje rechtuit volte en weer aankomen andere kant hierdoor wordt de ruimte voor snelheid beperkt.
Hou op de sprong je handen ietswat laag om de hoofdhouding naar beneden aan te moedigen en dus ook het ruggebruik tot buigen. Ga zelf niet plat liggen op de sprong want dan is de snelheid snel omhoog.
Na de in uitjes kan je wat hoger gaan bouwen en let erop dat het paard moet wachten . In theorie klinkt het makkelijk maar is moeilijker dan lijkt.. Ik heb ook een race monster.
Martingaal mag misschien ook een tikje strakker
Verder houding ruiter, armen meer bij lichaam handen ontspannen en meer meegeven onderbeen iets naar voren voor beter balans punt. NIet te ver uit het zadel en niet plat gaat liggen. Iets terug zitten op de sprong. Handen stukje lager
Klopt de tuigage en rug verder ?? i.v.m. met wel heel extreem rug wegdrukken?
Succes
Pollewoppy schreef:Oei, vind het springen er echt niet fijn uit zien...
Je ziet het er echt niet aan af dat dit paard internationaal gesprongen heeft. Volgens mij hindert de ruiter het paard gigantisch in de mond (correct me if I'm wrong)
Dressuurfoto's zien er beter uit.
wel een imponerende schimmel
olala schreef:het ziet er niet echt al te fijn uit..
ik zou een martingal ofzo dragen..
Watch_Me schreef:Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat dat paard zo boven de sprong is, de ruiter trekt als het ware de kop boven de sprong helemaal omhoog, dat beestje kan geen kant op.
De ruiter houdt zich vast aan de teugels boven de sprong, het moet wel een braaf beestje zijn, want ik denk niet dat veel paarden zo lang blijven springen als je het paard zo hinderd tijdens een sprong.
) Basis basis basis zo belangrijk maar wordt spijtig genoeg te vaak vergeten in mijn ogen.