Dressuur-haf April @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

Dressuur-haf April @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:51

Ik begin standaard met 10 minuten instappen op het terrein. Dan duiken we de bak in en probeer ik haar voorwaarts neerwaarts in te rijden. Aangezien ze dit heel moeilijk vind om juist haar rug te gebruiken, probeerd ze na een tijdje hem er altijd tussen uit te sjeesen. Aangezien ik deze gevecht niet van haar win (het blijft een haflinger die haar volle gewicht gebruikt) doe ik voor 15 min. ongeveer de slof erom, zodat ze even weet dat ze het niet hoeft te proberen. Dan gaat deze eraf en pak ik er op. Ze zal altijd nog wel even in moeilijke momenten er tussen uit gaan, maar een stuk minder dan in het begin. Verder stap ik veel tussendoor. Zit er vaak ruim 1,5 uur op waarvan ik al 3 kwartier stap met lange teugel. Maar op dagen dat ik de slof helemaal niet heb hoeven te gebruiken en ze superbraaf is, kan ik ook met 20 min. klaar zijn.

Verder mijn commentaar:
Mijn houding is soms ver te zoeken. Naar beneden kijken en naar voren hangen en niet op mijn kont zitten. Ik zie nu gelukkig wel dat mijn zadel omhoog wipt van achteren. Dat verklaart voor mij al een hoop (zadelmaker komt gelukkig volgende week). Verder lijkt het soms op de foto's dat ik mijn handen vastzet. Maar dit doe ik echt niet.

Verder is alle commentaar welkom.

1. We beginnen met poging tot voorwaarts neerwaarts inrijden
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Dit is weer zo'n stapmoment tussendoor
Afbeelding

6. Dan komt de slof er even om.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Supermooie galopfoto vind ik het zelf. Alleen jammer dat ik er in sta en de slof erom hangt.
Afbeelding

11. Dan begint het echte werk zonder slof
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Na superbraaf te zijn gaan we het voorwaarts neerwaarts weer inzetten...
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. ...om er uiteindelijk mee af te sluiten.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.

Bellie2

Re: Dressuur-haf April @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 06:51

ziet er netjes uit!!
ook nadat de slof eraf was, nog erg netjes!
veel succes verder!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:43

Het ziet er netjes uit! Het commentaar geef je zelf al!
Lekker dooroefenen! Knipoog

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:18

Zit er netjes uit joh *LOL* Leuke haf. Hij pakt het mooi en netje op na gebruik van de slof Knipoog