Zeldzaam(v. Tjungske) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Zeldzaam(v. Tjungske) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:38

Voor het eerst dat ik maar eens een topic start over mijn rijkunsten Haha!

Dit is Zeldzaam een net 4-jarige ruin die ik nu zo ongeveer 2 maandjes rijd en dan ongeveer 2 daagjes per week. Normaal spring ik alleen maar met hem, maar dressuur doen we ook wel eens (vinden we zelf allebei niet al te leuk altijd) Haha!
Zelf vind ik mijn houding nog niet alles, soms beetje kromme rug en benen te ver naar voren... Ligt ook iets aan mn zadel die achter wat meer opgevult moet worden, daardoor ligt hij nu achter nog lager, maar ook mijn houding is beetje niet goed Nagelbijten / Gniffelen
Verder loopt Zeldzaam te veel achter de teugel voornamelijk in draf. We zijn hiermee druk aan het werk, dus misschien paar maandjes al wat beter geworden.
Foto's staan door elkaar en in de stap werd er nog druk geoefend met het fototoestel, waardoor daar geen foto's van zijn Sigaar

Afbeelding
rustig drafje

Afbeelding
Overgang terug proberen te rijden, ging nog niet echt goed, en hier kun je goed zien dat mn benen naar voren steken..

Afbeelding
Hier kun je goed zien dat hij soms te ver achter de teugel kruipt

Afbeelding
Hier net zo, neus meer eruit en mijn houding moet beter

Afbeelding
Dit vind ik zelf nog wel een redelijke foto.. Nog wel iets te ver achter teugel

Afbeelding
een gallopje

PercyLeen

Re: Zeldzaam(v. Tjungske) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:45

Ziet er netjes uit hoor! Ik ben wel benieuwd naar springfoto's *LOL*

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:46

Ziet er goed uit!
Probeer alleen wat meer naar voren te kijken ipv naar de grond Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:53

Leuk dier Roos! Haha!
Dat wordt dus je nieuwe springcrack? Haha!
Strakke,mooie hals trouwens!
Ziet er goed uit,behalve dan dat foto's net wat op verkeerde moment gemaakt zijn! Nagelbijten / Gniffelen

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:20

hey roos,

wel even wennen, jou met zeldzaam en een dressuurzadel... normaal zie ik jullie alleen met springzadel Tong uitsteken
Maar foto's zien er leuk uit, misschien dat de foto's niet helemaal op de juiste momenten zijn genomen, geeft het toch een fijn en ontspannen beeld.. dat te diep rij je er wel weer uit..

Zal je van de week denk ik niet op les zien, ivm met de avondwedstrijd donderdag...

groetjes

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:07

ey bernadette! achja lars is niet een echte ster in foto´s maken haha!! zult me ook niet vaker zien met dressuurzadel ben ik bang voor! Haha! Veel plezier met wedstrijd trouwens!!

@ jennifer: Tot nu toe gaat springen wel redelijk, maar we moeten eerst nog hoop oefenen voordat we echt een concour gaan afleggen Haha!

@ SoOp Ja idd, kijk altijd beetje veel naar de grond, anders kan ik me niet echt concentreren Nagelbijten / Gniffelen probeer dr al wel af te komen, maar lukt nog niet echt Haha!