[ITP] dressuur training. LUCYDAN.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

[ITP] dressuur training. LUCYDAN.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:14

vandaag weer evn flink gedressuurd. ik maakte de foto's en julia (verzorgster) reed.

kijk en geniet van deze scheet.

commentaar mag, graag zelfs, maar houd het vriendelijk aub.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

filmpje:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=282608

dit was het dan...
Vork

ORYX

Re: [ITP] dressuur training. LUCYDAN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:25

Dit word een reltopic Vork (vanwege de slof..)
Mag ik vragen waarom de slof er om zit?
Het ziet er opzich wel netjes uit, alleen moet ze proberen haar handen iets meer te blijven dragen. Dan kan de pony ook iets meer op eigen benen gaan lopen en blokkeerd ze hem niet, waardoor hij ook zijn kaak vast gaat zetten.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:30

ja dat d8 ik al dat dit een rel topic zou worden vanwege die slof. Vork maar dit meisje weet er goed mee om te gaan. en we rijden maar af en toe met de slof. en waarom nou omdat het deze week niet helemaal lukte ze was erg druk. en liet niet los maar met de slof koste het iets minder moeite en ze liet gewoon los.

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:33

Ze moet haar handen niet achter het zadel leggen en hoger dragen en opletten dat ze haar benen lang houdt, maar evrder netjes!

gr

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:34

Okee
je binnenhand is super streng, als ik naar het filmpje kwijt, trek je gewoon steeds je hand naar achter echt constant, daardoor beweegt je pony's hoofd van links naar rechts (of van rechts naar links).
Ik vind dat je op het filmpje je slofteugel te strak hebt zitten, want hij loopt soms gwn lekker door de nek heen, en dan zit de slof nog strak, je moet daar even opletten, want op deze manier komen de paarden er alleen maar slechter van terug. (dit is dus niet de hele tijd zo). Hij mag in het filmpje ook iets verzamelder lopen, en probeer meer op je zit terug te rijden inplaats van met je hand.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:41

hoort dit niet bij HAW?
omdat ze cometaar/tips wilt over het rijden?

cometaar is al gegeven. ik hoef er niks aan toe te voegen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:41

Ik ben benieuwd hoeveel pagina's commentaar er morgen is Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben niet bepaald gecharmeerd van het plaatje. Sowieso word de pony echt op de slof gereden, zit gewoon te strak.

Maar zonder de slof zou er denk ik ook heel wat commentaar gegeven worden omdat de amazone nogal terugwerkt met haar binnenhand (denk dat dit een vrij subtiele omschrijving is).

Ik zou als tip willen geven, laat de slof er af (of een heel stuk losser) en ga het beestje lekker van achteruit naar voren rijden, met je binnenbeen naar je buitenhand. En de beugels mogen wel een stukje langer.

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:57

onthou wel dat een paard niet perse van vore in de krul hoeft te lopen om zijn achter hand te gebruiken. (deze fout heb ik zelf ook een tijdje gemaakt) Als hij een dagje sterk is, lekker veel overgangen rijden en niet focussen op de krul! mischien een keer iets anders doen (weet niet of je veel afwisseld hoor, geef gewoon wat tips) lekker balkjes draven enz.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:59

nageeflijkheid ontstaat pas nadat het paard voorwaarts is, dus zijn achterhand eronder heeft. Daarna zal hij pas gaan nageven.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:01

daan_ordeal: wat versta jij dan onder van achteruit naar voren te rijden?

de slof zat miss iets te strak. maar goed dat is achteraf praten.
en dit meisje weet dat het een leerpuntje voor haar is (haar binnenhand).
en lucy was een beetje lastig vandaag maar het is vaak dat het rijden goed gaat(en we rijden heel soms met slof).

edit: ik probeer veel af te wisselen dressuur springen buitenrijden enz. alleen veel overgangen rijden vind ik lastig omdat als ik een goed moment heb wil ik dat moment vast houden.
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 04-05-08 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:02

Mag ik raden hoeveel pagina's het worden? Vork

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:05

ik denk ook dat het veel pagina's worden, maar miss denken mensen laat maar whaha Lachen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:14

hoezo whahaa laat maar. ik vraag toch om tips hoe het beter zou kunnen okee het commentaar op de slof kon ik verwachten maar hoe loopt ze, achterhand er onder of een beetje of totaal niet of kukelt ze naar voren. en hoe zou het verzamelder kunnen.
dit is een merrie van net 5 (16 april) en word net een jaartje dressuurmatig gereden.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:20

Sorry hoor maar om een paardje van 5 dat net onder het zadel is met slof te gaan rijden.. vind ik persoonlijk niet kunnen zoals hier boven is al het commentaar al gegeven. ik hou absolluut niet van een slof. alleen mensen die met slof rijden en die amper gebruiken dat gaat nog wel maar hier lijkt het net of ze in een krul word getrokken. ik zou eerst zeggen laat de ruiter de handen eerst op een goede plek houden en de pony op eigen benen laten lopen. voordat je je pony verziekt. Ik rijd ook op een drukke pony en ik heb als advies gekregen veel overgangen maken en volte`s 10 meter. Dan word de pony vanzelf ook rustiger. Ik merk het zelf ook aan de pony en ik gebruik geeneens een slof.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:52

Als dit meisje weet wat ze doet, waarom heeft ze dan haar handen in haar zak? Als je weet wat je doet hoor je toch te weten dat dat niet hoort lijkt me. Knipoog Ze moet haar binnenhand op haar plaats houden en eerder loslaten van binnen dan vasthouden, handen omhoog en niet vastzetten.
En komaan, ieder paard heeft weleens zijn dagje/weekje niet, waarom dan meteen een slof!?
Verder een leuk actief paardje! Succes.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:08

Ik vind hem nu erg diep lopen, en hij plaatst zijn achterhand er absoluut niet onder. In mijn idee komt dit zeker door de slof. Verder sluit ik me aan bij wat hieronder al is gezegd, ik zou dat ding eraf halen! Er zijn meer oplossingen om een druk paard wat meer ontspannen te rijden, zeker zo'n jonge!
Probeer ook je handen bij elkaar te houden en te kijken waar je heen gaat in plaats van naar je pony!

(Je hebt wel een prachtig beestje! Dat wilde ik nog wel even kwijt Vork )

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:10

Toen ik de slof al zag op de eerste foto wist ik ook al genoeg Clown (veel opmerkingen over de slof dus)

Maar goed, de slof zit echt te strak, nu loopt hij niet ontspannen over de rug maar word erin getrokken waardoor je een paard finaal kunt kapotrijden. Ik heb dit bij een paardje gezien en dat kost echt jaren om dat er weer fatsoenlijk uit te rijden. Natuurlijk zeg jij dat jullie niet altijd met slof rijden maar je weet nu wel (als je dat nog niet wist) wat de consequenties kunnen zijn. De berijdster is veel te streng met de binnenhand, op 1 foto heeft ze hem letterlijk tot op haar been! Op het filmpje loopt hij echt veel te snel. Je kunt wel zeggen: 'hij loopt snel en dus komt hij genoeg van achteren en moet in de krul lopen' maar dit klopt absoluut niet. Zij probeert hem nog wel af te remmen maar doet dit op de verkeerde manier, namelijk met de teugels/slof. Laat haar langzamer draven door haar zit zwaarder te maken en langzamer te lichtrijden. Als ze langzamer draven, zij haar handen (vooral binnenhand) rustiger houd en de slof afdoet zul je zien dat hij vanzelf voorwaarts neerwaarts gaat lopen en lekker ontspannen over de rug. Wat ik nu zie is een erg overhaast paard wat in de mond word geprobeerd af te remmen en een totaal niet ontspannen over de rug lopend paard.

Zorg voor een langzamere draf, slof eraf en minder strenge hand.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:16

ik dacht ook al,slof erom zal wel weer een hoop op gezegd worden,je hebt foto s erbij dat je de slof los hebt maar daar loopt die wel compleet op zijn voorhand,

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:19

sorry hoor als mijn verzorger het zou wagen om een slof aan mijn knol te hangen en dan op zo een manier ermee te rijden
die hoefde voor mij niet meer te komen hoor Bloos

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:23

Slofteugel is opzich niets mis mee, ik gebruik m zelf ook nu met mijn paard aangezien die nét bij me is en hij in een voor hem totaal nieuwe omgeving staat, ook ivm sterk worden. Met slof heb je dan nét even meer controle maar dat betekent niet dat je je slof moet gebruiken om m naar beneden te rijden

Mijn paard laat me heel goed voelen dat zodra ik hem actief rijd, hij als het ware 'in mijn handen komt' aan de voorkant. Met een nageeflijk paard zou je dus ook eigenlijk niet meer dan 500 gr. in je handen hebben..
Dus lekker achterhand activeren, (en dat is niet persé sneller) overgangen, balkjes en pas als je pony lekker actief is de voorkant er wat meer bijpakken Ja Der is mij de afgelopen weken ingestampt, dat het voor zo'n jong dier superbelangrijk is om op eigen benen te lopen (niet dat dat anders is voor oudere paarden)

Het is wel een super leuke haf om te zien zeg Haha! Haha!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:40

wat zeg je me nou?
een merrie van net 5 en dan een slof?
sorry vond het al geen fijn plaatje nou al helemaal niet meer.
wil je een tip: doe die slof weg en ga gewoon rijden en neem les als je dat niet heb

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:44

at zorro:
ik rij bijna nooit met slof. en ik heb geen les. (dat meisje wat er op rijd wel.)