Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IJp schreef:Bij het westernrijden rijden we een paar meter uit het hek, zo'n 3 meter. Het paard heeft dan geen muur om aan vast te kleven.
In het begin lopen ze nog niet recht. Maar uit eindelijk, als je goed naar een punt blijft kijken, kun je ze ook op gevoel recht krijgen. Corrigeren met je benen, gaat het paard naar rechts, dan je rechterbeen aan leggen en andersom.

. Naarmate het dan beter gaat kun je de lengte van de stukken steeds meer uitbreiden. In ieder geval goed je buitenteugel begrenzen. Succes ermee! rosanne1988 schreef:ik denk dat je op dit moment met schouder voor niet echt ver komt!
het paard is waarschijnlijk totaal niet rechtgericht, en dit komt doordat ze haar buitenteugel er niet genoeg bijhoudt.
dit ga je niet tegen door schouder voor te rijden, en je paard dus naar binnen te stellen...
door stelling naar buiten te vragen, dwing je je paard op zijn eigen 4 benen recht te lopen, en niet om telkens naar binnen te vallen, en de achterhand naar binnen te plaatsen.
schoudervoor werkt averechts.
supertammy schreef:Ik heb net als Rosanne1988 ook het idee dat schoudervoor niet dé oplossing is. Als ik kijk naar mijn eigen paardje, die wilde ook altijd haar achterhand naar binnen gooien. Gewoon een trukje om niet recht te hoeven lopen. Svhoudervoor werd ook al snel een trucje van haar om niet recht te hoeven lopen.
Gewoon goed rechtstellen en buitenteugel erbij!
Er gaat veel langer tijd overheen, omdat je paardje ook sterker moet worden vanachteren. _Ivana_ schreef:Vraagje: kan hij wel netjes schoudervoor/schouderbinnenwaarts in stap in draf? Anders dat ook meenemen, zodat hij weet wat de bedoeling is.

misschien is het goed als je een keer een kraker ofzo langs laat komen! Anders oplossen met de tips die je al van de andere bokkers hebt gehad!