Middendraf.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Middendraf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 10:47

hallo allemaal!

Sinds een tijdje loop ik met een probleem. Mijn pony heeft van haar zelf al aardig ruime gangen. Voor de middendraf verzamel ik haar wat meer en laat haar tijdens de middendraf van voren wat losser. Alleen gebeurt er helemaal niks. Ze hangt aan mijn been, of springt soms aan in galop.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert zoals, balkjes lopen, caveletti lopen, nog meer overgangen rijden, nog meer verzamelen, of nog losser laten van voren.

Nu rijdt ik ook wedstrijden en voor de middendraf krijg ik steeds een 5, met als commentaar, te weinig, pony springt aan in galop, niet getoond.
Binnenkort heb ik weer een wedstrijd en ik hoop dat ik dan eens een hoger cijfer voor de middendraf krijg.

Wie heeft er tips om de middendraf te verbeteren?

Ik heb de bokt wiki al geprobeerd maar dat leverde bij mij niets op.

3lsk3

Re: Middendraf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:03

Heel goed rechtstellen, dan springt je paard als het goed is sowieso niet aan in galop, en verder goed been geven.

MerelSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:02

gewoon rechtstellen en rustig blijven zitten en ook gewoon veel overgangen rijden Knipoog

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:21

Met dat loslaten moet je ook weer oppassen. Want als jij dan op de diagonaal komt en je geeft been gaat zij idd naar voren. Maar als je haar niet begrenst, springt ze aan in galop. Dit omdat ze daarvoor alle ruimte heeft, want jij laat haar los van voren!

Mijn tip: geef haar wel de ruimte om ruimere passen te kunnen maken, maar probeer ook weer op tijd te begrenzen. Dan maar een iets mindere middendraf, als ze maar niet in galop aanspringt. Hierbij kun je gebruik maken van schakelen, paar passen naar voren en gelijk weer terug. Dan weer een paar passen naar voren en weer terug, en dit langzaam uitbouwen tot langere stukken. Pas op dat je niet alleen naar voren gaat schakelen, probeer ook wat meer te verzamelen!

In de proef kun je het best in de hoek en op het begin van de diagonaal idd wat verzamelen, en dan vanuit daaruit de middendraf uitbouwen. Laat goed verschil zien in wat je doet! Ook weer goed terug nemen, dan is de middendraf misschien wat minder, maar door het verschil lijkt het beter!

Iig succes ermee! Knipoog

yyvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:31

je paardje op z'n kont zetten,met jou kont zijn kont naar beneden drukken(niet teveel natuurlijk!) & in de hoeken dan een beetje verzamelen.
en goed rechtstellen!
myn paard had hetzelfde probleem en zo is het opgelost bij mij, ik weet natuurlijk niet of het ook werkt bij jou, maar iig succes ermee.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 11:45

Bedankt voor de tips! Ik ga er vandaag zeker mee bezig. Knipoog

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:49

heel veel schakelen oefenen,dus op ieder plekje in de bak wat naar voren en terug zetten..
Bij het verruimen niet losgooien van voren, je paard moet ruimer gaan bewegen, al sje loslaat valt je paard op de voorhand en raakt uit balans met als gevolg aan springen in galop of alleen maar versnellen..
dus je paard handiger maken in het schakelen, gewoon met kleine stukjes beginnen en als dit goed gaat die stukken langer maken..er staat niet voor niets enkele passen middendraf in de proeven..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:01

Niet te veel loslaten voor en ga veel schijnovergangen rijden...dus vanuit draf bijna terug naar stap en dan weer rustig voorwaarts tot middendraf dit 2/3 pasjes en weer terug zodat ze niet in galop kan aanspringen...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:21

Als je het weet wil je dan ff segge want mij verzorgpaard springt dan ook best vaak gewoon in galop Koe

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:38

xChantal94 schreef:
Als je het weet wil je dan ff segge want mij verzorgpaard springt dan ook best vaak gewoon in galop Koe

was het maar zo simpel zeg!!

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:16

ik kijk even mee,bij mij staat er ook vaak te weinig maar mijn pony heeft ook geen ruime gangen..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:23

ook in de middendraf moet je je paard kunnen opvangen.

Dit kan je inderdaad oefenen door veel te schakelen, schijnovergangen etc.
Blijf ten allertijden een fijn contact houden met de mond.

Als je in de hoek komt, voordat je de diagonaal op gaat, bereid je hem al wat voor, neem je het paard iets terug en zorg je dat hij er met zijn achterhand goed bij is. Als je dan op de diagonaal bent, en je paard inzet naar die enkele passen middendraf, geef je hem iets meer ruimte van voor, zodat je paard ook zijn pas af kan maken, maar niet loslaten. je zet bijvoorbeeld je hand enkel iets naar voren zodat je je paard ook fijn weer op kan vangen.

Ik weet niet wat je rijd.. Maar de middendraf in een b of l proef hoeft maar een pas of 4 tot 6 te zijn.. Dus probeer niet de hele diagonaal uit te rijden in de middendraf.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:30

Opvangen van voren goed eraan rijden van achteruit.

Ik ga altijd eerst tempo wisselingen doen langzame draf gewone draf zodat mijn paard goed voor het been is. En van daaruit ga ik de middendraf opzoeken.
In de hoek opvangen wakker maken voor je been, als hij netjes naar benden loopt dan hoef jij alleen je hand te onstpannen maar wel bij je houden. en dan goed been eraan voor het einde van de hoek weer opvangen en terug rijden.

En let heel goed op je zit, als jij te ver naar voren komt gaat hij galoperen of harder draven. En dat is ook zo met recht richten zorg dat hij goed recht gesteld is, misschien voor jou gevoel dat hij iets naar buiten kijkt.

succes

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:35

dankjewel Kingsley2 !
morgen ga ik er hard aan werken.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:39

Mijn houding is op dit moment echt bagger. Ik val ook snel voorover, ik denk dat het een combinatie is van verschillende dingen. Bloos

In de proef komt er echt geen middendraf omdat ik denk dat ze dan in galop gaat. Op mijn coupon staat heel vaak, mag wel met meer lef rijden enzo. Ga er echt omdenken. Knipoog