Nageeflijk rijden is geen probleem, voorwaarts rijden is geen probleem, ontspanning is geen probleem, niks is een probleem; als mijn bijrijdpony maar loopt.
Zij heeft nl. de beste truc ooit gevonden; stil staan en niks meer doen. Meestal gebeurt dit na 15 a 30 min. en je krijgt haar met geen mogelijkheid meer vooruit.
We hebben vanalles geprobeerd, wat een week of 2 hielp, maar dat had ze daarna gewoon in de gaten... Aanpakken hoef ik niet te horen, want dat pikt ze gewoonweg niet. Het is een echte dame die weet wat ze wil.

Ik vind het heel jammer want ze kan zo geweldig lopen (als ze loopt) en ze is echt een plaatje om te zien.
Het zadel ligt goed, ze heeft niks aan haar tanden oid. en ze is harstikke gezond. De ene dag heeft ze hartstikke veel plezier in het werk, en doet ze nog geen vlieg kwaad, maar de andere dag verandert ze in de duivel.
Ze is totaal niet gemeen, zal mij er nooit expres afgooien en is er nog nooit 'vandoor gegaan'.
Tips???
Als ik haar een flinke tik verkoop kan ik een flinke bok terugverwachten, ik kan uren blijven tikken, en dan blijft ze hoger bokken. 
.