Paard kent alleen sporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ivanaaa

Paard kent alleen sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 09:39

Ik heb op dit moment een prachtig beestje op het oog om te kopen. Voorheen weinig mee gedaan, maar nu sinds een jaar onder het zadel. Ze is wat kijkerig met rijden, maar zal niet snel schrikken en vervolgens aan de kletter gaan.

Nu ben ik dus gisteren proef wezen rijden. Nou ging ik er eerst op zonder spoortjes, maar dan reageert ze nauwelijks op been.
Pas toen ik spoortjes omhad en af en toe een prikje moest geven reageerde ze beter. (Een Z ruiter heeft haar doorgereden)
Ook moest je behoorlijke ophoudingen maken om haar enigzins aan de hand te krijgen.
Maar als ze loopt, dan loopt ze ook!! Vingers aflikken

Ik denk zelf dat dit er wel rijtechnisch is op te lossen, doormiddel van veel oefenen.
Maar heeft hier iemand ervaring mee om een paard op deze manier opnieuw te moeten beleren? En een kijkerig paard?

Ik zit nu dus echt in dubio of ik de uitdaging aan moet gaan. Ze is namelijk nu net 7...
(Les neem ik sowieso!)

Eowyn3003

Re: Paard kent alleen sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:41

7 is nog jong hoor, toch in mijn ogen Lachen

Je kan daar echt wel op oefenen hoor, als je voelt dat er een klik is zou ik het zeker niet laten! Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:42

ja hoor kan heel goed Haha!
kost even tijd maar het lukt echt wel om ze weer voor het been te krijgen.
de mond vind ik altijd minder leuk als ze daar al wat hard in zijn maar ook dat moet kunnen.
als jij het een fijn paard vind verder,ga er voor.
mijn merrie was z gereden op spoor en slof en ook kijkerig.
na een paar maanden was het een heel ander paard.

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:46

Het paard kent je niet, dat is misschien ook een oorzaak dat je haar niet meteen aan het lopen krijgt zoals jij dat graag wilt?
Ik vind opnieuw beleren een beetje een zwaar woord.
Als ik jou was, zou ik vragen of ik nog een paar keer zou mogen komen rijden voor ik de knoop definitief door zou hakken.
Over dat het paard kijkerig is volgens jou, ik heb ze zelf liefst wat kijkerig. Een kijkerig paard is alert.
Neem anders voor de zekerheid even een expert mee naar dit paard.
Wat voor ras is het, en wat voor geslacht?

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:33

Bedankt voor de reacties!

Ik denk ook dat het slim is dat mits ze niet verkocht is nog een keer te gaan rijden. Ik heb ook een binnenbak op stal, dus misschien dat dat ook een heel stuk zou kunnen helpen voor het kijkerige... Ik reed toen in de buitenbak.

Het is een westfaler merrie. Ik had nou niet bepaald meteen de klik, maar misschien toch maar eens proberen om volgend weekend nog eens langs te gaan..