tica @ springwedstrijd hoekelum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

tica @ springwedstrijd hoekelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 00:07

uiteraard hebben tica en ik ook mee gedaan aan de springwedstrijd op hoekelum (B paarden)
we zijn WEER rondgekomen maar wel op de laatste 2 hindernissen een weigering (hindernis 8 en 9 een weigering)
ik vond dat bepaalde hindernissen aardig aan de maat stonden en ook aardg breed waren

de moeilijkste hindernissen springt ze en hindernis 8 een steilsprong weigert ze op en die voelde ik om eerlijk te zijn ook niet aankomen
hindernis 9 was wel kijkerig en voelde ook dat ze afremde, helaas voelde ik dit te laat aan komen waardoor ik tica de gelegenheid gaf om te stoppen.................stomme ik Boos!

maar ja we zijn in ieder geval weer rond en daar ben ik allang blij mee

met dank aan joost (mijn vriend) en ginny voor de foto's Haha! Haha! Haha!

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
9

Afbeelding
10

Afbeelding
11

zo dit waren de foto's (staan niet op volgorde van de hindernissen)

love_u

Re: tica @ springwedstrijd hoekelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 06:53

wat een mooi paard
en kan super goed springen veel succes verder

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:28

het blijft een leuke pony. Al zie ik liever dressuurtopics van je ..
Tijdens elke sprong zit je achter de beweging , en hang je echt in je schouders.
Probeer meer steun te houden op beugels en knieen en ga echt oefenen met je verlichte zit Knipoog

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:34

ik heb je zien rijden, en vind dat je echt een ontzettend leuk paard hebt!
Doordat je, naar mijn idee, al geconcentreerd was op hindernis 9 (omdat ie kijkerig stond), weigerde hij op hindernis 8, hij sprong namelijk fijn en je was ook geconcentreerd, alleen op de laatste twee ging het mis...

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:39

zag er leuk uit anous!! vind dat jullie heel veel vooruit zijn gegaan!
erg knap dat je maar 2 foutjes had, was een super moelijke parcours Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:00

crossmonster schreef:
het blijft een leuke pony. Al zie ik liever dressuurtopics van je ..
Tijdens elke sprong zit je achter de beweging , en hang je echt in je schouders.
Probeer meer steun te houden op beugels en knieen en ga echt oefenen met je verlichte zit Knipoog

dank je wel
en ik heb het over mijn houding gehad met mijn instructeur omdat ik vind dat ik teveel sta
hij zegt dat het niet uitmaakt zolang je je paard maar niet in de weg zit
en ik heb niet gemerkt dat ik haar in de weg zit

love_u schreef:
wat een mooi paard
en kan super goed springen veel succes verder

dank je wel Haha!
_noukie_ schreef:
ik heb je zien rijden, en vind dat je echt een ontzettend leuk paard hebt!
Doordat je, naar mijn idee, al geconcentreerd was op hindernis 9 (omdat ie kijkerig stond), weigerde hij op hindernis 8, hij sprong namelijk fijn en je was ook geconcentreerd, alleen op de laatste twee ging het mis...

dank je wel Haha!
en wat jij zegt zou best eens kunnen
al vond ik dat hindernis 4 ook kijkerig stond
maar ja het belangrijkste is dat we rond zijn gekomen en dat is ons weer gelukt Knipoog

GinnyBanshee schreef:
zag er leuk uit anous!! vind dat jullie heel veel vooruit zijn gegaan!
erg knap dat je maar 2 foutjes had, was een super moelijke parcours Lachen

dank je wel ginny Haha!
en ja ik vond het ook heel knap want makkelijk was het parcours zeker niet

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:05

Op foto 7 lijkt het net alsof je zadel heel erg naar rechts ligt, maar dat kan ook komen doordat die scheef springt dat ik het waar raar zie ofzooo:P Maarja vind het dr lekker uit zien!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:24

EllaBellaah schreef:
Op foto 7 lijkt het net alsof je zadel heel erg naar rechts ligt, maar dat kan ook komen doordat die scheef springt dat ik het waar raar zie ofzooo:P Maarja vind het dr lekker uit zien!

dank je wel Haha!
en nee hoor zadel ligt gewoon recht
paard springt af en toe beetje scheef Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:27

Het ging echt beter Anous !
Bij hindernis 8 zag ik het ook niet aan komen de weigering, bij 9 misschien meer. Maar dat komt denk ook omdat wij zelf al zenuwen hadden er voor ! Haha Tong uitsteken Maar ze heeft ruimte zat, dus veel blijven doen en alles komt goed Haha! !!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:30

Heel tof paard met goede techniek.
Maar je houding laat in mijn ogen veel te wensen over...
Je stoort je paard in zijn beweging op de sprong door op zo'n manier gaan te staan boven de sprong.
Als je instructeur zegt dat dat geen kwaad kan ,raad ik je aan om eens aan iemand anders een second opinion te vragen...
Op sommige sprongen lijkt het wel of je gaat opstijgen...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:34

hey anous!
jammer van 8 en 9... volgende keer beter!
Ik ben het wel eens met de andere dat je echt achter de beweging blijft.. het lijkt zo wel of je tica in de weg zit... maar goed zijn foto's he..

suc6 verder

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:40

Je paard heeft een heel nette techniek, hoor. Leuk dier!
Wel zou jou houding een heel stuk netter mogen. Je bent op alle foto's achter in de beweging van je paard, waardoor je hem niet genoeg ruimte geeft. Als je instructeur zegt dat je je paard niet in de weg zit, dan vraag ik me af hoe hij dat uitlegt.

Ik denk dat als jij meer mee gaat zitten en een onafhankelijker houding krijgt, je paardje het nog beter gaat doen!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:45

Amber_ schreef:
Het ging echt beter Anous !
Bij hindernis 8 zag ik het ook niet aan komen de weigering, bij 9 misschien meer. Maar dat komt denk ook omdat wij zelf al zenuwen hadden er voor ! Haha Tong uitsteken Maar ze heeft ruimte zat, dus veel blijven doen en alles komt goed Haha! !!

thanks amber Haha!
en ach volgende keer misschien foutloos

giotto schreef:
Heel tof paard met goede techniek.
Maar je houding laat in mijn ogen veel te wensen over...
Je stoort je paard in zijn beweging op de sprong door op zo'n manier gaan te staan boven de sprong.
Als je instructeur zegt dat dat geen kwaad kan ,raad ik je aan om eens aan iemand anders een second opinion te vragen...
Op sommige sprongen lijkt het wel of je gaat opstijgen...

dank je wel Haha!
en ja paard heeft zeker goede techniek
en over mijn houding:
hier heb ik het uitgebreid in de springles over gehad en toen zei mijn instructeur dat mijn houding niet storend was
waarschijnlijk zit ik met de springles dan wel goed

Martine_m schreef:
hey anous!
jammer van 8 en 9... volgende keer beter!
Ik ben het wel eens met de andere dat je echt achter de beweging blijft.. het lijkt zo wel of je tica in de weg zit... maar goed zijn foto's he..

suc6 verder

ach het belangrijkst is dat ik weer rond kom Lachen
en tja houding heb ik al uitgelegd

Yorghos schreef:
Je paard heeft een heel nette techniek, hoor. Leuk dier!
Wel zou jou houding een heel stuk netter mogen. Je bent op alle foto's achter in de beweging van je paard, waardoor je hem niet genoeg ruimte geeft. Als je instructeur zegt dat je je paard niet in de weg zit, dan vraag ik me af hoe hij dat uitlegt.

Ik denk dat als jij meer mee gaat zitten en een onafhankelijker houding krijgt, je paardje het nog beter gaat doen!

dank je wel Haha!
en ja paard heeft zeker een goede techniek
over mijn houding heb ik hier ietsjes boven al gezegd
dus snap daar verder ook niks van

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:47

Ben t wel met de rest eens wat je houding betreft, op foto 5, 6, 8 en 9 kun je zien dat je achter de sprong zit...

het is al beter dan t was, maar nog steeds zit je niet helemaal goed mee. ook zit je soms wat scheef.. vraag anders idd eens aan iemand anders of die je hiermee wat kan helpen

verder ziet er t wel netjes uit, paardje springt braaf en netjes

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:31

Commentaar is al gegeven maar als jij vind dat jou houding er goed uit ziet en dat je je paard niet stoort, sorry maar dan ben je of lichtelijk blind of heel erg eigenwijs... Het spijt me voor mijn harde verwoording.

Je staat dan wel in de beugels, maar houdt je gewoon boven de sprong vast aan de teugels van je paard! Komop zeg, je paard niet storen. Verward Als je instructie zegt dat je houding zo goed en niet storend is zou ik maar heel snel op zoek gaan naar iemand anders; ik vind het vrij logisch dat ze weigerd.

Al met al vind ik dat je een heel, heel lief paard hebt. Scheve mond
Een goede meegaande houding is essentieel bij het springen, jij hebt deze nog niet, waarom ga je dan niet eerst oefenen voordat je op wedstrijd gaat? Of wil je gewoon geen correcte houding aannemen. Dat laaste lijkt me waarschijnlijk, aangezien je je tegen ieder commentaar blijft verdedigen. Verward

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:35

Nimmy schreef:
Ben t wel met de rest eens wat je houding betreft, op foto 5, 6, 8 en 9 kun je zien dat je achter de sprong zit...

het is al beter dan t was, maar nog steeds zit je niet helemaal goed mee. ook zit je soms wat scheef.. vraag anders idd eens aan iemand anders of die je hiermee wat kan helpen

dank je wel marieke
en zou niet weten wie ik hiervoor zou kunnen vragen?

Lara_Silver schreef:
Commentaar is al gegeven maar als jij vind dat jou houding er goed uit ziet en dat je je paard niet stoort, sorry maar dan ben je of lichtelijk blind of heel erg eigenwijs... Het spijt me voor mijn harde verwoording.

Je staat dan wel in de beugels, maar houdt je gewoon boven de sprong vast aan de teugels van je paard! Komop zeg, je paard niet storen. Verward Als je instructie zegt dat je houding zo goed en niet storend is zou ik maar heel snel op zoek gaan naar iemand anders; ik vind het vrij logisch dat ze weigerd.

Een goede meegaande houding is essentieel bij het springen, jij hebt deze nog niet, waarom ga je dan niet eerst oefenen voordat je op wedstrijd gaat? Of wil je gewoon geen correcte houding aannemen. Dat laaste lijkt me waarschijnlijk, aangezien je je tegen ieder commentaar blijft verdedigen. Verward

sorry hoor maar lees eens wat ik typ!
ik typ alleen wat mijn instructeur heeft verteld toen die tijd toen ik over mijn houding begon en dat ik dan waarschijnlijk met de springles wel goed zit
lees aub!!!!!!!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:39

missanous schreef:
Nimmy schreef:

dank je wel marieke

Lara_Silver schreef:

sorry hoor maar lees eens wat ik typ!
ik typ alleen wat mijn instructeur heeft verteld toen die tijd toen ik over mijn houding begon en dat ik dan waarschijnlijk met de springles wel goed zit
lees aub!!!!!!!!

Dat is dan toch goed? Nee mij ging het mede om deze quote, daarin staat namelijk iets heel anders. Knipoog

missanous schreef:
dank je wel
en ik heb het over mijn houding gehad met mijn instructeur omdat ik vind dat ik teveel sta
hij zegt dat het niet uitmaakt zolang je je paard maar niet in de weg zit
en ik heb niet gemerkt dat ik haar in de weg zit

Hier verdedig je je namelijk wel hoor, dus ja ik heb gelezen, anders zou ik bovenstaande niet schrijven.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:44

ik schrijf zelf toch dat ik vind dat ik teveel sta en daarop schrijf ik alleen wat mijn instructeur daarop heeft gezegd
en daarbij zet ik alleen neer dat ik zelf niet gemerkt heb dat ik haar in de weg zit

ik heb mezelf nergens neer zien zetten dat ik goed op mijn paard zit hoor
enne als jij dat berichtje onder verdedigen verstaat tja dat is jou pakkie an en is voor mij in ieder geval geen verbetering want ik snap zelf ook dat mijn houding beter kan

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:49

missanous schreef:
ik schrijf zelf toch dat ik vind dat ik teveel sta en daarop schrijf ik alleen wat mijn instructeur daarop heeft gezegd
en daarbij zet ik alleen neer dat ik zelf niet gemerkt heb dat ik haar in de weg zit

ik heb mezelf nergens neer zien zetten dat ik goed op mijn paard zit hoor
enne als jij dat berichtje onder verdedigen verstaat tja dat is jou pakkie an en is voor mij in ieder geval geen verbetering want ik snap zelf ook dat mijn houding beter kan

En daar is denk ik waar ik je verkeerd begrepen heb! Ik dacht dat je geen zin had je houding te veranderen, dus ik heb je echt verkeerd begrepen heb.
Don't get me wrong, je dressuurtopics zien altijd super uit en je paard kan ook goed rspringen dus dat gaat wel goedkomen, zolang je maar wil. Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:51

denk idd dat je me verkeerd begrepen hebt Clown
mijn houding was een aantal maanden geleden nog erger dan dit dus heb het al een deel verbeterd

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:58

missanous schreef:
Nimmy schreef:

dank je wel marieke

ik zou toch iemand anders vragen dan je eigen instructeur, er zijn er hier in de omgeving genoeg die springles geven hoor. een goede houding is zo belangrijk, zeker als je hoger komt.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:01

ja maar meer instructeurs worden niet toegelaten bij ons op stal
het is namelijk een pensionstal en er moet ook tijd zat over blijven zonder dat er altijd maar les is

helaas beschik ik ook niet over vervoer om ergens anders te gaan lessen met mn paardje mits ik dus met iemand mee zou kunnen rijden

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:18

Erg mooi, Tica is echt een prachtig paardje.
nakomeling van Rico he ? *LOL*
Iig, jij en Tica zijn echt een perfect koppel. Haha!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:21

Ik zie in de foto's dat je niet goed mee komt met de beweging van het paard. Probeer thuis te oefenen. Door goed naar achter te blijven zitten en te wachten op de sprong. hierdoor voorkom je dit meestal. misschien kun je hier wat mee

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:40

Gitta_ schreef:
Erg mooi, Tica is echt een prachtig paardje.
nakomeling van Rico he ? *LOL*
Iig, jij en Tica zijn echt een perfect koppel. Haha!

dank je wel Haha!
en tica is gewoon net zo knap als haar lieve papa Haha! Haha! Haha!

Armani88 schreef:
Ik zie in de foto's dat je niet goed mee komt met de beweging van het paard. Probeer thuis te oefenen. Door goed naar achter te blijven zitten en te wachten op de sprong. hierdoor voorkom je dit meestal. misschien kun je hier wat mee

dank je wel
en ik wacht thuis al op de sprong (ik spring namelijk alleen als ik les heb) Lachen