Mn paard valt op de voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Mn paard valt op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 23:46

Tijdens het rijden valt mn paard iedere keer op de voorhand. Wat is dr beste manier om dr wat meer op de achterhand te laten lopen? En dan bedoel ik oefeningen ervoor...
(Ben ook bezig met nagevelijk laten lopen enzo)

Oamaru

Re: Mn paard valt op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:55

Een paard kan niet nageven als het niet in balans loopt. Knipoog Begin bij het begin. Mijn paard had hetzelfde, veel balkjes lopen om wat meer bespiering te krijgen op zn billen helpt een heel stuk. Probeer veel middendraf - terug - middendraf- terug te doen. Probeer niet teveel te richten op het nageven, dat komt vanzelf wel. Lachen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:57

Ga aan de gang met rechtrichten aan de hand, leer je je paard hoe hij zijn achterbenen kan plaatsen zodat hij beter in balans gaat lopen met een ruiter op de rug.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 08:21

Oamaru: Mijn eerste gedachten was idd ook middendraf-terug-middendraf-terug maar ik wist het niet zeker. Ik ga ook zeker vanavond aan de gang met balken! Dankjewel.

midgie: Ik ga er mee aan de gang. Dankjewel

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 11:34

Verder nog tips/oefeningen? Lachen

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:38

Mijn pony heeft daar ook wat last van, en van mijn instructrice moet ik dan schouderbinnenwaarts doen, en dan als het kan nog wat schakelen daarin...ik weet niet of dat voor jou wat is of dat je paard dat kan, maar ik merk wel zelf dat mijn pony steeds sterker wordt in de achterhand Ja
Succes ermee! Vork

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 11:48

Ik weet wel dat ze schouderbinnenwaart kan omdat mijn moeder dat wel eens met dr doet maar ik heb er zelf nooit de hulpen of iets voor geleerd Bloos

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:00

Haha, ja dan wordt dat lastig Tong uitsteken Gelukkig zijn er nog zat andere manieren om de achterhand sterker te maken Knipoog

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:09

ik zou hem eerst zijn rug goed leren gebruiken, lang en laag rijden zodat hij zijn rug volledig ontspant, vandaaruit kan je naar oprichting (voorhand boven, achterhand onder) rijden door idd veel te schakelen (verzamelen en verruimen)

vergeet natuurlijk niet zelf recht te zitten en BLIJF ZEKER NIET VANVOOR VASTHOUDEN

MerelSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:59

veel overgangen rijden en niet aan de voorkant denken en zitten dat komt allemaal later wel als ze uit zichzelf wat nagevenlijker word. Vork

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:22

Mijn pony doet dit ook maar als ik probeer om middendraf te lukt dat maar ik krijg hem dan heel moeilijk weer terug en raakt hij in paniek hoe rustig ik het ook houd.... maar het balkjes draven ga ik zeker proberen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:30

veel overgangen rijden

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:15

Dank je wel iedereen ik g vanavond weer rijden en dan ga ik er hard mee aan de gang Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:17

veel benen,en voorwaarts rijden,laag ,diep, rond zou ik even mee wachten,dan duikelt hij nog meer naar voren..

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:19

geerke schreef:
laag ,diep, rond zou ik even mee wachten,dan duikelt hij nog meer naar voren..

Jaah dat gevoel had ik dus ook al dus vanavond eerst trainen op de achterhand Lachen

Unique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:31

De achterhand goed trainen. Ken dit probleem volledig. Ja

Wat voor mij heel goed gewerkt heeft, zijn de overgangen rijden.
En dan vooral de overgangen in draf naar middendraf, en heel belangrijk dan ook weer goed terug rijden.

Ook een hele effectieve oefening : Halthouden, 6 passen achterwaarts, en dan weer voorwaarts.

Zorg dat dit allemaal zo actief mogelijk gaat.
Je zal de verbeteringen al heel erg snel kunnen merken, zolang je maar veel blijft oefenen. Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:35

Overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen.
Niet op de hoefslag blijven rijden, maar continu bezig blijven.
Lachen Consequent blijven is hierin belangrijk Lachen

Succes!

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:44

Met de binnen teugel helemaal in laten buigen tot z'n neusje bijna op je been ligt (wel buiten teugel los laten en doen met geduld en niet alleen getrek). Dan als die zo stil staat (ook gewoon geduldig wachten) met binnen been naar buiten toe drijven (hij gaat dan over de achterbenen). Zo krijg je meer controle over de achterhand en leert hij zijn achterhand te activeren. Hetzelfde voordelen als met schouder binnenwaarts, maar luistert iets minder nauw.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:48

Hi ik heb hetzelfde probleem.. alleen is mijn pony ENORM voorwaarts en ben ik al meer dan een half jaar bezig om alleen het lang en laag/ontspanning erin te brengen. Helaas zet ze zodra ik de draf start (benen er tegen aanleg) de onderhals erop en gaat ze keihard draven tot rengalop zeg maar.
Wanneer ze wel rustig draaft loopt ze volledig op de voorhand...

Iemand tips hoe ik haar ontspannen kan laten lopen zonder dat ze aan het rennen gaat en ik wel aan de teugels MOET komen?!
Zweep voor bijtikken en balken zijn geen optie, hand werk hab ik een jaar geprobeerd maar daar wordt ze onwijs vervelend van (slaan ed.).... HELP haha

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:53

ik ben nu samen met iemand een pony opnieuw aan het berijden, omdat de pony helemaal op het bit gereden is.
Daardoor loopt zij nu ook erg op de voorhand. hoe wij het aanpakken: eerst longeren met dubbele longe. Dan met het rijden, steeds verbinding met de mond houden. Als ze naar beneden wil met haar hoofdje, de teugels laten glijden, maar steeds die verbinding houden. Dus voorwaarts neerwaarts rijden. Als die pony haar hoofd naar beneden doet, loopt ze meteen een stuk beter Knipoog

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 15:18

dankjewel allemaal Lachen