Het rijden met Goldy gaat momenteel super, dus tijd om jullie foto's te laten zien.
Eerst wel even een verhaaltje vooraf, want er zit een heel verhaal achter Goldy: Als 3-jarige heb ik haar beleerd en ging alles van een leien dakje. Toen is ze verkocht en is ze naar een meisje gegaan die haar op een manege stalde. Toen ze eerst nog bij ons stond, had ik het meisje al gewaarschuwd dat het zadel niet goed lag en dat ze hier niet te lang mee moest gaan rijden. Ze is dus naar de manege gegaan met dat zadel en vorige week kregen we een telefoontje dat Goldy iedereen eraf smeet..
Ik wist natuurlijk direct wat er aan de hand was..
:evil: (Het zadel)Het meisje die hem had gekocht had iets met de agillespees dus die mag een half jaar niet rijden. Haar vader belde of Goldy weer naar ons toe kon, zodat ze toch gebruikt werd. Ik rij haar zelf en gebruik haar in een paar lessen..
Toen ik de eerste keer mijn eigen zadel erop wou leggen, begon ze helemaal te shaken en heen en weer te lopen. Niet goed.
Toen ik er op wou gaan zitten verkrampte ze helemaal en toen ik weg wou stappen begon ze te trippelen met haar hoofd in de lucht, oh ooh.. Na heel wat rondjes waarin zij trippelde en ik super-rustig bleef zitten durfde zij zich ook eindelijk een beetje te ontspannen en had ze door dat dit zadel geen pijn deed. Ze liet haar hals zakken en ook in draf bleef ze dit doen. De eerste dag heb ik geen galop gedaan.
Nu een week later gaat het steeds beter met Goldy en 12 mei hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd in de L.
Het was op de foto's trouwens de eerste keer met het nieuwe zadel.
Hier de foto's:
Er net op en even weer trippelen..

Wat langer maken in de stap

Al veel beter en wat stelling naar binnen.

Zo gaat het aandraven in het begin. Één en al spanning.

Al een beetje beter..

Pasje wegrijden

Heerlijk z03

Idem

Toch weer wat spanning

Wat actiever maken

Galopje rechts

Middengalopje op de grote volte

Drafje tussendoor.

Here we go again! Inzet middendraf

Inzet middengalop

Klaar

Tips zijn welkom!
Liefs, Kelly&Goldy
Hoe moeilijk dat ook is als zij zich gaat spannen, dan kun je beter ontspannen.
Veel succes ga zo door.