Gold @ Dressage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Gold @ Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:32

Hi,

Het rijden met Goldy gaat momenteel super, dus tijd om jullie foto's te laten zien.
Eerst wel even een verhaaltje vooraf, want er zit een heel verhaal achter Goldy: Als 3-jarige heb ik haar beleerd en ging alles van een leien dakje. Toen is ze verkocht en is ze naar een meisje gegaan die haar op een manege stalde. Toen ze eerst nog bij ons stond, had ik het meisje al gewaarschuwd dat het zadel niet goed lag en dat ze hier niet te lang mee moest gaan rijden. Ze is dus naar de manege gegaan met dat zadel en vorige week kregen we een telefoontje dat Goldy iedereen eraf smeet..
Ik wist natuurlijk direct wat er aan de hand was.. Rolleyes :evil: (Het zadel)

Het meisje die hem had gekocht had iets met de agillespees dus die mag een half jaar niet rijden. Haar vader belde of Goldy weer naar ons toe kon, zodat ze toch gebruikt werd. Ik rij haar zelf en gebruik haar in een paar lessen..

Toen ik de eerste keer mijn eigen zadel erop wou leggen, begon ze helemaal te shaken en heen en weer te lopen. Niet goed.
Toen ik er op wou gaan zitten verkrampte ze helemaal en toen ik weg wou stappen begon ze te trippelen met haar hoofd in de lucht, oh ooh.. Na heel wat rondjes waarin zij trippelde en ik super-rustig bleef zitten durfde zij zich ook eindelijk een beetje te ontspannen en had ze door dat dit zadel geen pijn deed. Ze liet haar hals zakken en ook in draf bleef ze dit doen. De eerste dag heb ik geen galop gedaan.

Nu een week later gaat het steeds beter met Goldy en 12 mei hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd in de L.
Het was op de foto's trouwens de eerste keer met het nieuwe zadel.
Hier de foto's:

Er net op en even weer trippelen..
Afbeelding
Afbeelding

Wat langer maken in de stap
Afbeelding
Afbeelding

Al veel beter en wat stelling naar binnen.
Afbeelding
Afbeelding

Zo gaat het aandraven in het begin. Één en al spanning.
Afbeelding
Afbeelding

Al een beetje beter..
Afbeelding
Afbeelding

Pasje wegrijden
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk z03
Afbeelding
Afbeelding

Idem
Afbeelding
Afbeelding

Toch weer wat spanning
Afbeelding
Afbeelding

Wat actiever maken
Afbeelding
Afbeelding

Galopje rechts
Afbeelding
Afbeelding

Middengalopje op de grote volte
Afbeelding
Afbeelding

Drafje tussendoor.
Afbeelding
Afbeelding

Here we go again! Inzet middendraf
Afbeelding
Afbeelding

Inzet middengalop
Afbeelding
Afbeelding

Klaar Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn welkom!
Liefs, Kelly&Goldy

Nessie

Re: Gold @ Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:34

Mooi naamgenootje!
Probeer je handen alleen soms wat dichterbij elkaar te houden en niet vast te zetten Knipoog Hoe moeilijk dat ook is als zij zich gaat spannen, dan kun je beter ontspannen.
Succes met je wedstrijd!

chrissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:40

Let ook op je handen dat je geen pianohandjes krijgt.Volgens mij druk je soms je hak teveel uit of ze zijn te kort je beugels.Dan krijg je een stijf been kun je minder goed fijne hulpjes geven.En teveel druk in 1 stijgbeugel kan het paard ook ongewild laten afwenden.Verder heb je een suuuuper houding echt heel mooi, Haha! heel natuurlijk. Bloos
Je drukt ook beetje je buik uit lijkt het wel goed, hoop dat mij dat ook gaat lukken zo'n zit! Vingers aflikken Veel succes ga zo door. Pling

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:40

haha bij die laatste foto dacht ik echt HUH waars der hoofd gebleven Huilen van het lachen
lijkt wel the ring Huilen van het lachen:')

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:44

Haha, the ring!! Ja, mijn hoofd was daar zoo raar.. Clown

chrissie1985 schreef:
Citaat:
Let ook op je handen dat je geen pianohandjes krijgt.Volgens mij druk je soms je hak teveel uit of ze zijn te kort je beugels.Dan krijg je een stijf been kun je minder goed fijne hulpjes geven.En teveel druk in 1 stijgbeugel kan het paard ook ongewild laten afwenden.Verder heb je een suuuuper houding echt heel mooi, heel natuurlijk.
Je drukt ook beetje je buik uit lijkt het wel goed, hoop dat mij dat ook gaat lukken zo'n zit! Veel succes ga zo door.

Mijn handen klopt inderdaad en m'n hakken ook. Maar dat kwam omdat de beugels inderdaad te kort waren. Zo'n zadel zit voor het eerst trouwens ook erg raar, ik hobbelde helemaal..

Bedankt voor de tips!

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:45

hee goh wat sneu dat het daar zo slecht ging !!
Maar gelukkig is ze weer bij jou!!
Nou ik ga Xx.rijanna

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 19:08

Tsja, jammer dat het zo gelopen is, maar het komt weer goed!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:14

Maar moet ze nu weer terug? Echt zonde van haar rug. Hopelijk krijgt ze er niet veel problemen mee verder.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:19

het zadel ligt ook een tikkelje te ver naar voren.ligt teveel op de schoft.daar door gaan je bene ook weer naar voren afsteken.en de zadel wipt daardoor een beetje naar boven aan de achterkant. waarschijnlijk daardoor ook die spanning.maar voor de rest je komt er wel
groetjes

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 19:27

Nee, Goldy blijft bij ons staan Knipoog Haha!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:29

Ziet er leuk uit! Probeer alleen je handen wat meer voor je en rechtop te houden. En ook wat minder geld te zoeken. De kans is heeel klein dat je wat vindt!
Mooi paardje hoor! Haha!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:02

laatste paar fotos zij echt super mooi!!
op 1na laatste foto loopt ie echt lekker Lachen
ga zo door!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 06:58

Bedankt! Haha! Pling Pling

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:00

sandro schreef:
het zadel ligt ook een tikkelje te ver naar voren.ligt teveel op de schoft.daar door gaan je bene ook weer naar voren afsteken.en de zadel wipt daardoor een beetje naar boven aan de achterkant. waarschijnlijk daardoor ook die spanning.maar voor de rest je komt er wel
groetjes

Ik sluit mij hierbij aan. ook de schouders van het paard worden hierdoor een soort van afgekneld waardoor ze niet lekker kan lopen.
omdat je aangeeft dat ze last heeft van haar rug en niet fijn reageert op het zadel zou ik persoonlijk eens door een erkende zadelmaker of fitter naar het zadel en de pasvorm laten kijken. Problemen kan je altijd beter voorkomen dan genezen.
het is een leuk paardje om te zien, veel plezier ermee

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:27

Het klopt, hoor. Van het zadel. Maar hij past echter wel goed. Vandaag heb ik het zadel wat meer naar achteren gelegd en daar bleef ie ook liggen. Op de dag van de foto's had ik haar ook niet zelf opgezadeld, dus waarschijnlijk is ie gewoon teveel naar voren gelegd.

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:54

Zonde dat dat meisje niet luisterde...
verpest je hele pony..

bij jou loopt ze erg netjes zeg!
hoop dat ze gauw een ander zadel haalt