Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veraaa_ schreef:Mijn pony deed het eerst ook. Is de pony nog jong?
Ik heb mijn pony toen 2 keertjes in de week met bijzet gelongeerd en na een tijdje deed hij het niet meer!
tina123 schreef:Ik weet niet precies wat de situatie is, maar...de zon?
Ik rijd ook wel eens een pony die last heeft van de zon, gaat dan schudden enzo.
Ze heeft nu zo'n petje op d'r hoofd zodat ze er wat minder last van heeft.
Als er dan een wolk voor de zon gaat, stopt het schudden ook gelijk
Liezel1 schreef:kan het aan de pollen liggen?
hoe is zij/hij zadelmak gemaakt en ingereden...
ik heb ooit een ruin gereden die ook vreselijk met zijn hoofd gooide, maar die bleek tijdens het zadelmak maken vreselijk van voren te zijn tegengehouden, daardoor miste hij die steun....
Rianneke schreef:ik denk dat ie last heeft van beestjes als ie het pas sinds kort doet...
Somebitch schreef:Ik denk dat je te maken hebt met het headshaking syndrome..
Doet hij het al lang? Vorig jaar ook bijvoorbeeld?
Doet hij dit alleen in de zomer? / lente?
Doet hij het in de wei ook? Of met andere dingen? Uitgezondert het rijden.
Somebitch schreef:Veegt hij zijn neus ook vaak af?
Somebitch schreef:Een stal deur of aan vanalles.![]()
Zowel onder het rijden als los.
TJolieke schreef:Probeer eens een pollennetje, kun je voor ca. 10-15 euro kopen in elke ruitersportzaak. Je knoopt deze aan de neusriem en het netje valt dan precies voor de neusgaten. Hier zijn al veel paarden en pony's mee geholpen waarvan niemand begreep waarom ze met hun hoofd schudden, het kost weinig dus het proberen waard naar mijn idee.
TJolieke schreef:Probeer eens een pollennetje, kun je voor ca. 10-15 euro kopen in elke ruitersportzaak. Je knoopt deze aan de neusriem en het netje valt dan precies voor de neusgaten. Hier zijn al veel paarden en pony's mee geholpen waarvan niemand begreep waarom ze met hun hoofd schudden, het kost weinig dus het proberen waard naar mijn idee.
Anne___ schreef:kan je hiermee ook rijden op wedstrijden?