Het was wel eerder een veldrit(minder lang parcour en niet zo'n moeilijke sprongen). Voor beginnende combinaties en jonge paarden. Deus is nu 4.5jaar(5 in juli) en deze zomer 1jaar bereden.
Hij was een beeeetje lui vandaag (lekker weertje en sja, soms heeftie is een mindere dag
) maar tijdens het parcour was het beter.Hij was héél erg braaf, verschoot van niets(was ook de 1ste x maal op onbekend terrein). Hij was vooral in het begin wel wat kijkerig naar de sprongen zelf.
We hadden 1 weigering op een afsprongetje. 'Thuis' doet hij dit wel maar deze vond hij maar eng aangezien het toch een redelijke put was
Ik had hem eigelijk kunnen 'duwen' of een goeie tik kunnen geven, dan hadden we geen weigering, maar aangezien het de eerste keer was dit zeker niet gedaan zodat hij geen slechte herinneringen eraan overhoudt!Ik heb hem ook regelmatig teruggenomen naar draf aangezien ik hem dan toch iets beter onder controle had!
Genoeg uitleg, hier de foto's:
Aankomst

Mijn vriend had een plein verder voetbaltornooi dus die kwam even tussen 2wedstrijdjes kijken

Bijna klaar voor vertrek, Deus wacht rustig af

Sprong 1 vond hij heel eng

Sprong 2 ook
Het lijkt of hij stopt maar we reden er gewoon in draf naartoe aangezien de bocht van 1 naar 2 nogal kort was!
Slalom, had ik wat schrik voor aangezien hij niet zo kort kan draaien maar ging vrij vlot
Was ook in draf, galop niet mogelijk met zo'n groot paard
Velen deden het zelf in stap.
Op weg naar sprong 4:

Sprong 4: ik lig wat te plat. Kijk ook al naar de volgende sprong (waar we een stopje zouden hebben).

Volgende foto's zijn niet zo goed aangezien ze van wat ver getrokken zijn
Sprong 6: soort triple.

Sprong 7: een soort punt.

Dubbelsprong 9: Waterbakjes en boomstammetje

Hier had hij even schrik dus teruggenomen in draf. Op weg naar sprong 11.

Sprong 11: niet zo'n goede timing.

Sprong 12 = EINDE!

Samen met de papa(die het absoluut niet voor paarden heeft
) bespreking

Commentaar meer dan welkom! Onthou wel dat mijn paardje dit nog nooit gedaan heeft en we nog maar een jumping of 3 gelopen hebben.
)