HELP oprichten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twosteps

HELP oprichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 22:26

waarschijnlijk is dat wel al een keer vaker aan bod gekomen
maar toch wil ik nog even een keer vragen

mijn paard is 8 jaar en we rijden nu M hij moet meer in de oprichting gaan lopen wat hij erg moeilijk vind want hij loopt heel gouw op de de voorhand
nou probeer ik het steeds met rijden enz maar toch blijft het moeilijk en k ken dan slecht me geduld bewaren en nu gaat het dus echt niet lekker met rijden het lukt niet en ik ben dan veelste fanatiek
dus wie heeft er tips voor mij!!!!!!!!!!
en k weet dat jje van achter naarvoor en al dat soort gedoe
maar wie heeft er echt goeie tips voor mij zoals bepaalde oefeningen enz.
k hoop dat iemand mij kan helpen ??
xx

moeshie

Re: HELP oprichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 01:01

Eerst en vooral: rustig blijven! Heel belangrijk Lachen
En verder is het erg moeilijk om jou te helpen zonder verdere info over je rijstijl en je paard. Misschien is het beter om een paar lesjes te volgen? Die heb je vanaf nu toch wel nodig.. (M en ev. Z)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 07:45

allereerst heel veel geduld, Ach gut heel veel overgangen, zijgangen, tempowisselingen maken, niet op het hoofd letten waar het is of niet nageeft in en tijdens de overgangen, als hij daar goed en vlot op reageert, dan pas weer het hoofd op zijn plaats vragen, Ach gut zonder dwang, Haha! dan moet het goed komen, eerst je eigen ballans, dan je paard zijn ballans, dit moet kunnen met heel weinig teugel werking, maakt hij de overgangen met het hoofd omhoog dan heeft hij nog geen eigen ballans.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:02

Wat in dit stukje heel belangrijk is,is verbinding van achter naar voor.Je moet altijd het gevoel hebben dat het paard iets aan je trekt {niet te} met het neusje er een beetje uit.Maar niet teveel,wel met een welving in de hals,dan geeft je paard in in hoeverre hij op het achterbeen kan lopen,dit doe je door middel van schakelen,heel veel schakelen.

Ulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:42

twosteps schreef:
en k weet dat jje van achter naarvoor en al dat soort gedoe
maar wie heeft er echt goeie tips voor mij zoals bepaalde oefeningen enz.
k hoop dat iemand mij kan helpen ??
xx

Kwaliteit kost tijd Cool

'Dat soort gedoe' is denk ik toch nodig om te zijner tijd oprichting te krijgen. Hoe meer je paard zijn achterhand gebruikt hoe meer hij van voren op richt. Dit kan hij alleen als hij voldoende bespiering heeft. En dat kost helaas tijd Knipoog