Mijn verzorgpony zit erg vast op rechts, en het duurt echt een hele tijd voor ik haar ook maar een klein beetje losser krijg.
Hoe ik het nu op probeer te lossen? Door vooral heel weinig met rechts te doen, of op een volte in draf of in galop te vragen op rechts, het duurt een tijdje maar meestal begint ze dan wel los te laten.
Ben ik zo goed bezig of kan het ook op een andere manier? Ik houd echt zowat geen kracht meer over in mijn rechterarm en met links hoef ik echt zowat niks te doen. En omdat ze dan zo trekt op rechts en ik ga voltes rijden krijg ik juist de neiging rechts vast te zetten in plaats van zelf los te laten. En als ik dat dan doe gaat ze juist naar buiten vallen of heel scheef lopen met haar hoofd naar links. Ze heeft dus mijn rechterhand erg hard nodig en ik heb dat eigenlijk zelf veroorzaakt want ik ben zelf heel sterk op rechts. Wie weet hoe ik dat minder kan maken want ik ben me daar helemaal niet bewust van.

Weet iemand hoe ik dat dus bij mezelf kan oplossen? En op de pony? Ik bedoel, moet ik doorgaan met veel voltes rijden en vragen zonder vast te zetten of juist rechts helemaal met rust laten?
Pff, erg ingewikkeld verhaal ik hoop dat jullie het een beetje snappen.