Santana & Ik @ Springwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Santana & Ik @ Springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 18:39

Hoi!

Allereerst leuk dat je even komt kijken, dit is mijn bijrijdpaardje Santana. Het is een 9 jarige NRPS ruin waarvan vader onbekend is.
Ik rijd hem nu sinds december ongeveer en het gaat steeds beter. Aangezien ik mee wil doen met een onderlinge wedstrijd van school zijn we nu dus ook aan het springen, wat hem aanmerkelijk beter afgaat als de dressuur. Het is ook echt een springpaard alleen hij is hierin erg weinig bevestigd en ik moet hier ook nog veel in leren.
Vorige week hebben we voor het eerst springles gehad en gister zijn we weer wezen springen.
Gister ging het beter als vorige week, hij is nogal rennerig na de sprong en dat wist ik gister beter op te lossen.
Op de foto's lijkt het net of we dressuurmatig helemaal bagger zijn maar dit valt best mee maar hij vond het allemaal wel errug spannend. Er werden net paarden naar de wei gebracht en er was een zeil wat klapperde dus het was nogal snurken. Op den duur ging het erg goed alleen hier zijn dan weer geen foto's van.
Nou genoeg gekletst, ben benieuwd wat jullie er van vinden! Tips hoor ik graag!

Afbeelding
Whaa wat zie ik daar??

Afbeelding
Eindelijk een beetje ontspanning..

Afbeelding
En toen werd er een paard in de wei gezet...

Afbeelding
Charmant sta moment Lachen

Afbeelding
Even stappen tussendoor..

Afbeelding
En toen.. Actie.. maar k schaam me diep voor mijn tenen.. Bloos

Afbeelding
Ellebogen langs mijn lichaam houden!!! Frusty

Afbeelding
Deze vind ik zelf wel netjes, alleen we gingen nogal hard dus ik had iets meer mee mogen geven met mijn handen!

En als laatste, even om te laten zien dat we ook wel kunnen dressuren, hoewel dat niet zijn sterkste kant is en hij het ook niet altijd even leuk vind!
Afbeelding

Hou het lief! ik wil graag leren dus tips zijn meer dan welkom!!

Sjiemie

Re: Santana & Ik @ Springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:08

Heey,

Je hebt echt een heel leuk beestje! Probeer wel boven je sprong je handen mee naar voren te doen, want je houdt hem (waarschijnlijk onbewust) te kort aan de kop Knipoog
Succes!

MaartJ

Re: Santana & Ik @ Springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:16

Dank je wel! Hij is ook leuk!
Alleen met springen nogal uhm omstuimig! Daarom is het ook best lastig omdat ik constant bezig ben met terug rijden en tempo controle om op tijd mee te geven boven de sprong.