Het gaat goed, en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Het gaat goed, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:52

Ik heb een verzorgpaard dat heel erg braaf is maar soms van dingen schrikt. Nu heb ik veel moed verzamelt en ben met haar naar een oefenterrein gegaan. Er gaat altijd wel iemand mee om me te helpen. Nou gaat het daar heel erg goed, en durf ik nou wat meer. Ik heb daar ook een keer les gehad van mijn paardrijlerares, en nou heb ik ook veel meer vertrouwen om daar gewoon te gaan rijden.

Maar ik wil ook al een tijd de bossen in, maar nu vraag ik me af wat ik nog meer zou kunnen doen om straks de bossen in te kunnen gaan. Ik wilde al via een andere straat naar de stallen gaan, maar na een tijdje zal dat ook wel lukken.

Graag ideeën,

Groetjes Procent.

P.s. Het klinkt allemaal alsof ik heel erg bang ben. Ben ik ook geweest, maar nu heb ik mijn vertrouwen weer terug.

Niientje

Re: Het gaat goed, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:48

Ga je altijd alleen met je paard of gaat er ook een ander paard mee?
Mijn pony vindt in zijn eentje ook veel dingen eng, maar met een maatje gaat alles een stuk beter. Misschien is het een idee om eerst even in het bos te gaan wandelen, zodat jullie allebei een beetje kunnen wennen en je kan kijken hoe je paard reageert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:51

Sowieso fijn dat je je vertrouwen weer terug heb. Lachen
En het is uiteraard pas verstandig naar het bos te gaan, als jij denkt dat je het "aankan" samen met je verzorgpony.

Het is idd een slim idee, om als het mogelijk is, samen met een ander paardje/pony op stap te gaan.
De paarden zijn dan vaak een stuk braver.

Ander misschien ,als het niet te ver is, eerst een keer een stuk door het bos lopen aan de hand?
Of iemand mee nemen met de fiets, terwijl jij op de pony rijd?

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 08:27

Soms ga ik met een ander paard, en dat gaat heel goed. En dat wandelen is inderdaad een goed idee, maar dat zou ik wel even moeten vragen.