Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mizora schreef:Je armen in een rechte lijn met je teugels houden. Dus lage halshouding wat lagere handen, hoge halshouding wat hogere handen.
(heb een tuiger) Maar ze zeg dat ik dan meer kan voelen wat me paard doet, als ik me handen lager zou doen zou ik ze sneller vast kunnen zetten. 
Mizora schreef:Je armen in een rechte lijn met je teugels houden. Dus lage halshouding wat lagere handen, hoge halshouding wat hogere handen.
mell_trix schreef:Als je je paard nagefelijk wil laten lopen, houdt je handen dan laag en knijp zachtjes in je teugels![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
XxX Mel
MissEvil schreef:Als je je paard nageeflijk vraagt, hoeven dat helemaal geen 'kneepjes' te zijn. Zónder die kneepjes lopen ze ook nageeflijk, en als je me niet gelooft kom je maar eens op mijn knol zitten![]()
Als je je paard van je been naar je hand rijdt, met (zoals de instructeur van de ts zegt) weerstandbiedende hand, dus dat hoeft niet eens weerstand te zijn, komen ze veel sneller achter eronder, en dán pas heb je de nageeflijkheid die je wil hebben.
Het ligt er idd. zoals Mizora zegt aan met welke halsverhouding je je paard rijdt. Als je aan het stretchen bent, houdt je je handen wat lager. Ga je oprichten, zul je ze wel wat hoger moeten doen, om te zorgen dat ze genoeg ruimte bij de keel houden. Anders gaat je paard vlug te diep lopen.
Dat voorbeeld met bijzetteugels; haha als ik mn paard longeer, en ik zet er bijzetteugels aan, loopt hij continue te vechten (maakt niet uit hoe los ik ze doe). Laat ik ze af, loopt hij nageeflijk![]()
Zo is ieder paard anders