Jodoc is 17 en ik rijdt hem nu ruim 4 jaar.
Jodoc is erg dominant en heeft een eigen willetje en typische tuiger-gangen.
Voor mij heeft er een vrouwtje op gereden en die reedt hem stang, slof, sporen en zweep en dat alles ook grof gebruikten. Bij iedere halve pas die Jodoc verkeerd zette kreeg hij zowel met sporen als zweep en om hem dan nog te kunnen houden is de stang en slof er aangehangen.
(dit heb ik achteraf te horen gekregen, toen ik hem dus ging rijden.)
Ik heb hem meteen terug gezet op een gewoon trensje en alle toeters en bellen afgedaan (alleen de zweep heb ik wel bij me). Je kunt je wel voorstellen hoe sterk hij ondertussen was dus het eerste jaar heeft hij me alle hoeken van de bak laten zien en heb ik er dikwijls naast gelegen. Maar koppig als ik was wist ik zeker dat ik hem op een trensje kon rijden als ik maar genoeg geduld had en hem een kans gaf.
En zoals je ziet, na 4 jaar....de aanhouder wint
.Het is nog lang niet perfect en we hebben samen nog veel te leren maar ik ben super trots op wat hij tot nu toe heeft bereikt!!!!!
Maar genoeg gel*ld, hier de foto`s van onze "training".
Ohja, we hebben natuurlijk ook losgerden maar dat staat in een filpmje, daar zijn geen foto``s van.

Hij loopt wat te diep.....check zijn tong

Vind ik wel een mooi beeld...jammer van mijn vinger

Hij had een behoorlijk tempo en gooide me erg hoog op zoals je kunt zien.

Wat een prachtig beengebruik...toch?

Gallopje

Check zijn been gebruik
Jammer dat ik wat te ver naar voren hang.

Hier doen we het voor.......wat ben ik toch trots op hem!!!!!!

Als beloning mag hij een sprongetje pakken. Teugel wel te los....maar we gingen vandaag dan ook voor de dressuur
Hij springt erg graag en haalt met gemak de 1.20. Nu maar een laag sprongetje en maar 1x want ik heb geen cape op. Met springen en buitenritten heb ik namelijk wel een cape op. Alleen met dressuur rijden niet, dat is eigen keuze!
Ik sta open voor tips en commentaar mitst het onderbouwt is!
Bedankt voor het kijken!!!!!!!!!!!!!!

, ik denk dat hij dan lekker lang en laag kan gaan lopen ..