Thiedeman eraf; beginnen met ontspannen, lang teugeltje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Thiedeman eraf; beginnen met ontspannen, lang teugeltje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 18:33

N.a.v. mijn HAW topic, waar veel commentaar op mijn thiedeman werd gegeven, wil ik eigenlijk wel eens uitproberen of ze nou wel te houden is. Ik ben echter bang dat ze weer hoog op gaat gooien, en gigantisch haar best gaat doen om dit weer voor elkaar te krijgen.

Ik denk daarom dat het het beste is om met een lang teugeltje te beginnen, en dit langzaam op te pakken. Om haar eerst mooi laag en erdoorheen te rijden. Aangezien ze altijd haar hoofd lekker hoog op wil gooien, en ze zich enorm sterk maakt in haar rug, wil ik voordat ik hieraan begin wat tips etc. van 'kenners'. Ik heb geen les, en sta er daarom helemaal alleen voor. Daarom vraag ik hulp aan bokt; jullie dus.

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:55

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 05-11-22 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Thiedeman eraf; beginnen met ontspannen, lang teugeltje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:10

Ik heb even in je fototopic gekeken, en eerlijk gezegd adviseer ik je lekker tegen heel Bokt in om die Thiedemann er fijn aan te laten zitten, en je eerst te gaan bekommeren om je eigen houding en zit.
Een Thiedemann is een relatief vriendelijke hulpteugel die alleen inwerkt als de pony het hoofd te hoog brengt. Nu die teugel eraf halen maakt dat het paardje eerder met het hoofd hoog en de rug verder weggedrukt zal lopen, waardoor jij nóg ongemakkelijker gaat zitten, en dat kost nu al moeite genoeg.

Ik zie het probleem van de Thiedemann niet. Als je het tóch nog vriendelijker en 'meer op eigen hand' (waar je nog helemaal niet aan toe bent) wilt doen, doe dat ding dan gewoon op het eerste ringetje.