Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ikenindi schreef:leren om op lichtere hulpen te reageren. ken je de 4 fases?

ikenindi schreef:eerst heel zachtjes, dan steeds iets harder tot ie reageert op je hulp. dan gelijk stoppen met hulpen geven. dat is de beloning.
als je dat concequent doet zal hij eerder reageren...
daar heb je idd gelijk in ja, bedankt! 

Sonja schreef:Is het paard bang voor de zweep, of is 'ie gewoon een beetje slim?
Ik zie liever het zweepje erbij dan het 'afstompen' op beenhulp wat nu duidelijk dus gebeurt.
AnoukSem schreef:moeilijk hoor, heb het bij mijn paardje wel eens opgelost door het wel met de zweep te doen, en m dan bij mijn been te leggen als ze daar niet op reageerde. Zij had ook angst voor de zweep. Op een gegeven moment werd ze wel beter aan het been.
Indomitable schreef:Misschien helpt het om veel overgangen te rijden. Die van mij wordt dan zeker beter op mijn been. Ook schijnovergangen rijden wil wel eens helpen.
Mocht dat echt niet baten dan zou ik toch voor de zweep kiezen. Eventueel kun je hem dan aantikken (net achter je been) op het moment dat je been geeft.
ik vind het alleen zo jammer dat het dan met zweep moet
AnoukSem schreef:moeilijk hoor, heb het bij mijn paardje wel eens opgelost door het wel met de zweep te doen, en m dan bij mijn been te leggen als ze daar niet op reageerde. Zij had ook angst voor de zweep. Op een gegeven moment werd ze wel beter aan het been.
Mariekee_ schreef:Ga eens longeren. En doe dan heel veel van die oefeningen van stap naar draf en darf naar galop. Of gebruik van stomp spoortjes, of haver is ook goed voor je paardjee.
) dus ik vind het ook onnodig om dat hem nog te gaan leren. Maar bedankt voor je idee