2e keer L2 Vriezenveen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

2e keer L2 Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:05

Gisteren hebben mijn meisje en ik voor de 2e keer L2 gestart, er valt nog een hoop te verbeteren, desondanks waren we heel tevreden over het resultaat. 182 en 192 punten, en net buiten de prijzen. Foto's zijn ontzettend confronterend Bloos! ik moet nodig eens aan mijn houding werken; kin omhoog, schouders naar achteren, handen meer dragen en dichter bij elkaar, en beugels gaatje langer.

Afbeelding
we beginnen met haar uberschattige hoofdje Haha!

Afbeelding
drafje, opzich een fijn beeld, maar mijn handen, en ga eens rechtop zitten!

Afbeelding
Mooi drafje, maar ik moet mijn beugels eens een gaatje langer doen.

Afbeelding
galop vinden we nog steeds lastig, ze wordt dan wat sterk en van een mooie houding kun je dan al helemaal niet meer spreken Dromen

Afbeelding

Afbeelding
eeeennnn halt Haha!

Afbeelding
middendraf

Afbeelding
en dit is één van onze problemen, meisje zet de automatische piloot aan, wanneer we van hand gaan veranderen, en vliegt er vandoor in een middendraf, waarbij ze flink met haar voorbenen gooit, maar de bovenlijn vasthoud, wat resulteert in een slechte aanleuning. Ik ben dus gewoon te laat Koe

Afbeelding
nog een moeilijkheid, wijken. De achterhand is hier niet mee. Ook thuis vindt ik het lastig om haar tegelijkertijd goed te laten scharen, recht te houden zonder impuls verlies. Kortom nog verdraait lastig, zeker gezien het feit dat mijn paard precies onthoud wat er moet gebeuren, en de automatische piloot er regelmatig op gooit Tong uitsteken .

Afbeelding
en afgroeten Haha!

Ik plaats werkelijk nooit foto's op HAW, ik weet dat er nog heel wat punten zijn waaraan we moeten werken en daar mag je me op wijzen, maar graag wel een beetje opbouwend Knipoog .

Lowara

Re: 2e keer L2 Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:15

je mag trots zijn hoor Loes Ja
plaatjes geven een heel fijn beeld in ieder geval en ach.. als je alles al zou kunnen zou de lol er al snel af zijn toch Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:21

Hihi daar heb je gelijk in. Ik ben ook heel trots en blij met mijn kleine meid Knipoog. Waar ik overigens ook best trots op ben zijn haar knotjes, die lijken zowaar netjes recht Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:29

Nette punten.
Ik had met mijn paard ook moeite met het wijken. M'n nieuwe instructeur heeft me in het begin af laten wenden en echt puur alleen op het been opzij laten zetten. Voor helemaal niets doen.
In het begin vond m'n paard het best raar, maar daarna ging het goed. Toen ie puur en alleen op m'n been opzij ging, mocht ik voor begrenzen met m'n buitenteugel, en wat stelling onderhouden met m'n binnenteugel. Moet zeggen dat het enorm verbeterd is sindsdien! Misschien ook iets voor jou om het zo eens te proberen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:31

Bedankt voor de tip! Klinkt heel makkelijk........ Schijnheilig

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:36

Viel me best tegen de eerste keer. Haha!
Dan merk je dat je onbewust toch meer van voren doet.
Terwijl en paard puur op been opzij moet gaan.
Overigens buitenbeen er ook aanhouden om de voorwaartse drang er in te houden. Houdt ie in, gelijk met buitenbeen naar voren laten gaan. Desnoods even rechtuit.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:40

Dat gelijk rechtuit bij impulsverlies doen we al. Ik moet niet teveel gaan prutsen met been hier en daar, want dat stelt ze niet zo op prijs Knipoog. Maar ik denk inderdaad dat de oplossing nog wel eens kan zijn, dat ik alleen mijn been moet gebruiken en er voor de rest af moet blijfen. Ook al probeer ik dat zoveel mogelijk te doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:42

Ik dacht ook dat ik dat deed. Haha!
Maar merk nu wel degelijk verschil. Zo grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:03

Leuke foto's Lachen! probeer alleen voor je uit te kijken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:06

Ziet er goed uit hoor. Veel succes verder.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:23

Goed zeg, weer twee wp en 192 nog wel!

Commentaar geef je zelf idd al wel. Ik moet zeggen dat ik met ulisse ook altijd moeite met wijken had maar sinds ik een andere instructeur heb (Naud) gaat het stukken beter. Naud is echt super. Hij geeft aanwijzingen van kleine dingen die een wereld van verschil kunnen maken. Met Leo heb ik er nooit echt moeite mee gehad die doet het ook veel gemakkelijker. ulisse is een beetje typje als meisje en Leo, nouja, die ken je wel.

Misschien kan je ook een keer meedoen met de sessies van Naud bij onze club? Er doen wel vaker combinaties mee die geen lid zijn van onze club.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 08:53

Hee odessa! Ik heb inderdaad meerdere goede verhalen oven Naud gehoord. Ik ben alleen net begonnen met lessen bij Gert-Jan Braamse en dat bevalt super goed. Dus eerst maar eens kijken wat dat oplevert, maar toch bedankt voor de tip!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:10

He Loes,

Dat ziet er gewoon erg netjes uit hoor! OK dan!
Gewoon lekker dit buitenseizoen de L2 door rijden en dan het binnenseizoen de overstap naar de M1 maken Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 09:15

whaha zie je het al voor je? Ik mag tot de 40 dus ach....... Tong uitsteken tijd zat Vork

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:24

40? je mag toch "maar" tot 30 winstpunten met dressuur? Nagelbijten / Gniffelen
Zowiezo moet je maar niet te snel gaan vind ik, anders zitten we op concours veel te ver uit elkaar qua rijden.
en dat kunnen we niet hebben, ben ik all alone nu iedereen hogere klasses instroomt Clown

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 10:55

O ik was er zomaar vanuit gegaan dat het 40 was, omdat dat bij springen ook zo is. Even het regelement er op nazoeken Clown . En wees maar niet bang hoor, zo hard gaan we niet Lachen

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:39

Zo zo dat ziet er goed uit!!
Ga zo door met je wedstrijden..Lachen
SUCCES

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:11

Wat een leuke foto's. En wat is ze ook lekker wit. Vingers aflikken Ze ziet er keurig uit!!
Het grappige aan alle foto's is dat ze haar oren of één oortje zo leuk op jou gericht houd. Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:20

Haha! Ze lette inderdaad goed op. Ze was inderdaad lekker schoon, heb haar dezelfde ochtend nog gewassen, ze heeft dus geen mogelijkheid gehad zichzelf weer vies te maken Vork .