Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

EngeltjeS schreef:Kijk het zadel eens na![]()
wat heb je gister met hem gedaan?
heb je hem van te voren gelongeerd?
heb je je bezeerd?
Gisteren heb ik hem alleen
Chupa schreef:EngeltjeS schreef:Kijk het zadel eens na![]()
wat heb je gister met hem gedaan?
heb je hem van te voren gelongeerd?
heb je je bezeerd?
Het zadel past goedGisteren heb ik hem alleen
even aan de longe gehad, van te voren heb ik hem
net even in de bak losgegooid.
Ik heb me geen pijn gedaan, kwam op mijn voeten terecht
Ik moet hem dus wel aan het werk houden. Rijden aan de longe doe ik nooit met jonge paarden, heb ik slechte ervaringen mee. nickyu schreef:doet die van mij ook als die denkt dat singel of dekje net niet 100% ligt
als ik opstap en voel dat die gaat spannen moet ik er echt direct af ,
haal zadel los leg alles opnieuw neer
(na checken) en ook al leek er niks fout daarna is het weer goed
en kan ik zo weer verder rijden ..
misschien zat de singel niet lekker of zat er een strowtje oid tussen dekje en paard
iig succes
) zodat hij zich niet overvallen voelt. wizewo schreef:reed je daarvoor met een andere singel, dan is dat zeker mogelijk.

Urielle schreef:Hoeveel keren is het paard gereden? Meestal als ze niet meer zo overdonderd zijn, of ze zijn net wat in balans, kun je ineens wel eens zoiets krijgen. Betekent niet dat er wat fout is gegaan, maar de geestelijke spanning van het beleren moet er even af ofzo. Zorg sowieso dat hij afgelongeerd is van te voren en blijf even oefenen met mak maken op dingen, zodat hij niet raar reageert op je been wat er aankomt. Let ook op dat je been in contact blijft voor je aandrijft (maar aangezien je er al meer hebt gedaan, weet je dat zelf ook wel) zodat hij zich niet overvallen voelt.
Het zal nog wel een paar keer gebeuren, en dat is helemaal niet erg