Karice [KWPN] @ stukje draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Honesty

Karice [KWPN] @ stukje draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:09

Hoi hoi bokkers! Doei!

Ongeveer 3 weken terug ben ik van mijn paard afgevallen, ben ongelukkig terecht gekomen en heb daarmee waarschijnlijk een zenuw beschadigd in mn voet.
Ik ben nu weer een beetje hersteld, alhoewel ik nog niet super lang normaal kan lopen, gaat het rijden met mn voet best goed, soms heb ik er nog last van, maargoed. Lachen

Deze week heb ik weer even gereden, het ging goed, en ik heb maar 1 filmpje helaas, deze wil ik met jullie delen. Lachen

Voor je commentaar gaat geven, dat ik mn paard moet laten ontspannen in de nek, wil ik dit nog even kwijt;
Vroeger toen mijn paard nog niet van mij was, heeft zij nare dingen meegemaakt, ze heeft ook nooit geleerd het goed te leren gebruiken van dr rug, en ik heb les gehad waar we verschillende dingen hebben geprobeerd; Thiedeman, elastiek ect, maar daardoor werdt ze alleen nog maar sterker. Misschien hielp het één maal, maar de dag daarna was de ontspanning er al weer uit, en hebben we de thiedeman eraf gehaald, daarna geprobeerd met elastiek, maar dat hielp ook niet, door de thiedeman & elastiek ging ze alleen maar hangen, en werdt ze te sterk voor mij.Iemand misschien nog tips?
Nu laat ik haar lopen, zoals ze zelf prettig vindt, dus hoofd omhoog. Clown
Máár het gaat veel beter, dan toen we begonnen, en ik ben elke dag nog meer trost op dr! Haha!

Genoeg! Haha! Nu het fimpje!

http://nl.picturepush.com/public/630224
Sorry voor het kwaliteit!

Manon

Re: Karice [KWPN] @ stukje draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:35

Ik denk dat als je gewoon zo doorgaat het beter gaat dan met de hulpteugels. Af en toe zakt/ontspant ze toch al iets? Gewoon lekker overgangetjes rijden, komt vast goed! Succes

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:41

Miss met slof proberen, dat als ze sterk word dat je ze erbij pakt, en daarna weer ontspant en de andere teugels erweer bij pakt.
Door veel oefeningen te doen, en bijv. chancheren word ze lekker soepel. Veel wendingen en overgangen. En dat effe volhouden want ze gaat niet ineens beter lopen, dat duurt wel een tijdje.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 17:11

Manon schreef:
Ik denk dat als je gewoon zo doorgaat het beter gaat dan met de hulpteugels. Af en toe zakt/ontspant ze toch al iets? Gewoon lekker overgangetjes rijden, komt vast goed! Succes

Ja, ik rij inderdaad veel overgangetjes al, en ze wilt al iets meer zakken, helaas niet op film, maar ze wilt inderdaad al wat zakken/ontspannen. Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:36

Ik vind het er al aardig uitzien, ik denk ook dat je gewoon zonder hulpteugels moet doorrijden, als je zo blijft rijden komt het vast goed. 1 opmerking, je kan je benen wat stiller houden, want je prikt nu om de pas je spoortje in z,n buik. Verder netjes hoor!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:09

Ben ik nu de enige die vind dat het basistempo een stuk actiever kan, ongeacht aanleuning oid? Ik vind het paard nogal sloffen. Ik denk als je hem lekker actiever laat lopen dat je ook iets hebt om naar toe te rijden (je hand nl.). Hulpteugels ben ik sowieso geen voorstander van, dus ik vind dat je het in die zin netjes oplost met gewoon rust erin bouwen en laten lopen. Zorg er dus alleen voor dat het niet TE rustig wordt...

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 17:39

Riddikulus schreef:
Ben ik nu de enige die vind dat het basistempo een stuk actiever kan, ongeacht aanleuning oid? Ik vind het paard nogal sloffen. Ik denk als je hem lekker actiever laat lopen dat je ook iets hebt om naar toe te rijden (je hand nl.). Hulpteugels ben ik sowieso geen voorstander van, dus ik vind dat je het in die zin netjes oplost met gewoon rust erin bouwen en laten lopen. Zorg er dus alleen voor dat het niet TE rustig wordt...

Ja, ik snap wat je bedoelt, en ik ben het met je eens, ze was vorige week niet een van de snelste, maar ik heb deze week haar meer actiever gereden, met resultaat: de ontspanning! Ja

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:18

Goedzo! Fijn dat je zelf ook merkt dat het een goede manier is Lachen