Splendeur @ work in Anky Sand met nieuwe Camera!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katinkatjuh

Splendeur @ work in Anky Sand met nieuwe Camera!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 13:06

Eerst lezen alsjeblieft!
Hoihoi!
Eindelijk weer eens wat foto's van Splendeur op HAW. Splendeur is een 11 jarige merrie en 1.55m. klein. Ze is een Nimmerdor X Amor. Laatste tijd hebben we veel getraind het achterbeen er meer onder te krijgen, en heb ik aan mijn houding gewerkt. Eind oktober ben ik gevallen met springen en lelijk terecht gekomen, en had m'n onderste ruggewervels gekneusd. Toen heb ik fysiotherapie en alles gehad, en nu is het vrijwel over. Ik heb een tijd geprobeerd mijn rug zoveel mogelijk te ontlasten met rijden, en dit is niet bevordelijk geweest voor mijn houding. Ik hing achterover, en mijn onderbenen staken meer naar voren dan dat ze netjes naar achter lagen. Mijn onderbenen heb ik aan gewerkt en is al een stukje verbeterd, ik hang hier en daar nog wel naar achter, dus moet rechter gaan zitten! Ook mag ik mijn handen meer dragen, en soms vergeet ik naar voren te kijken. Nog genoeg om aan te werken dus. deze foto's zijn van gisteren. Mijn vriend heeft ze gemaakt met mijn nieuwe camera, voor de liefhebbers, een Canon Powershot A470. Ze zijn via mijnalbum geupload, dus de kwaliteit is wat achteruit gegaan.
Ik heb graag goed onderbouwd commentaar zodat ik daar verder mee aan de slag kan!
Ohja, de foto's zijn enkel van een hand omdat m'n vriend snel wat plaatjes heeft geschoten toen het droog was, en we er eigenlijk stomweg nietbij na hebben gedacht ook even wat foto's van de andere hand te maken, waar ik ook wel degelijk op gereden heb! Ohja, in Juni start ik met mijn "ukkie" tussen de paarden, ze is ook paardgefokt maar te klein gebleven. Eerst hebben we bij de ponys gestart. De winstpunten nemen we mee over, dus start dan eerst lekker in de B, en als dat goed gaat kan ik over naar de L1, want de punten ervoor hebben we al binnen!

Eerst zal ik in linkjes wat foto's plaatsen van wat maanden geleden, toen mijn houding totaal belabberd was, o.a. door mijn rug. Zo is de verbetering (ook vooral qua beenligging) goed te zien.

linkjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KLFERBBN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBJYFREH.jpg

En de foto's van gisteren! (het had net wat geregend, dus vandaar dat ze bovenop wat donkerder is, we hadden al een douche gehad!)
1. Lekker bekkie! Lovers
Afbeelding

2. Na wat stappen lekker ontspannen draven.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. niet op de voorhand kukelen!
Afbeelding

6. Door de plas! Héel Spannend!
Afbeelding

7. Drafje
Afbeelding

8.Nu ze er van achter al wat meer onder zit, komt ze van voor al wat meer omhoog.
Afbeelding

9. Lijkt net of ze bovenaan geen manen heeft, maar zijn gewoon uit model gewaait Clown
Afbeelding

10.m'n prinsesje, je haar danst! Haha!
Afbeelding

11.en tot de volgende keer! (zit voorover omdat ik haar net wilde gaan belonen!)
Afbeelding

Als je hier toch bent, zou ik het leuk vinden als je een berichtje achterlaat!
Zijn we er klaar voor tussen de paarden te starten, en heb je nog onderbouwde tips?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Katinka!

loez

Re: Splendeur @ work in Anky Sand met nieuwe Camera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:38

Na het 1e stukje gelezen te hebben, had ik ergere foto's van je houding verwacht Haha!. Maar het valt reuze mee hoor Knipoog Ziet er heel netjes uit! Wel mag je je handen iets meer naar voren doen. Dat dragen wat valt wel mee. Denk als je ze op deze hoogte houd en je handen wat na voren doet dus voor het zadel dat het al een heel ander beeld geeft. Wel een ontzettend leuk paard!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 13:42

Hee, Dankjewel! haha, ja ik vind ze er zelf echt erg uitzien, maar ben wel blij weer verbetering te zien! Ik zal er eens op letten en mn handen wat meer naar voren houden!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:00

Ziet er hartstikke goed uit:) Leuk paardje.

Probeer je handen niet op 1 plek vast te zetten, dat werkt minder prettig. Succes Lachen

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 15:52

Dankjewel! heb je gelijk in, zal er eens meer op gaan letten!

chrissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:00

Ziet er super uit zeg!
Ze loopt echt mooi aan de teugel zoals het hoort dat doe je heel goed.Ik zou nog wat aan je zit werken ,je hangt naar achteren zo kom je achter de beweging en is het zwaar voor het paardje zijn rug.
Door het naar achter hangen zijn je handen ook strenger ,ik denk dat als je je bekken naar voren kantelt (hollere rug)en rechter op zit dat je handhouding ook beter wordt.Echt lief en mooi paardje om te zien.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:06

Dankjewel, ja je hebt gelijk van het naar achteren hangen. Was ook wat aan het doorzitten en dan hang ik voornamelijk naar achter. Foto 5 is met het lichtrijden gemaakt en daar hang ik niet. Is inderdaad een puntje waaraan gewerkt moet worden! dankjewel!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:19

wat een leuke merrie heb je zeg!!
Ziet er netjes uit, veel succes in het L straks!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:51

Dank je! Haha! Leuke reacties allemaal zeg!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:10

wel recht boven je paard blijven zitten je hangt scheef
probeer ook niet te hangen en oefen het doorzitten eens zonder dat je teugels vast hebt dan moet je je even wicht zelf gaan corrigeren omdat je dan merkt dat je er af kan kukkelen.
verder mocht je zadel wel een maatje groter zijn
je past er nauwelijks in met je kont Bloos
(niet aanvallend bedoeld Knipoog )

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 17:21

Ik denk zelf dat dat met het zadel wel meevalt. Het vertekend ook omdat ik naar achteren hang en niet superstil kan zitten met bovenlichaam met doorzitten, wat natuurlijk niet goed is maar waaraan gewerkt wordt. Dus het is deels vertekening denk ik. Als ik normaal in mijn zadel zit is er niet zoveel loos hoor.
Al komt er nog wel een keer een nieuw zadel, aangezien we deze bij dit paard hebben gekocht toen, en naderhand bleek dat er aan de onderzijde scheurtjes in het leer zaten, gewoon geen onderhoud gehad toen. Daarom ook altijd wat dikkere dekjes en/of een bontje. Doorzitten zonder teugels vasthouden moet ik eens proberen, dat is wel een goeie!
Ohja, als je het tekstje bij m''n beginpost leest, weet je ook dat mn rug meespeelt in mn houding en zit, en dat we er hard aan bezig zijn, o.a. met fysio en oefeningen in de sportschool, waar ik 3x per week ben, dat helpt ook goed voor je balans moet ik zeggen!
Laatst bijgewerkt door Katinkatjuh op 30-04-08 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:23

Ziet er leuk uit! Haha!
Let wel op dat je je handen niet vast zet!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:30

Hee Katinka!
Het ziet er weer goed uit. Vind Splen echt een lekkerdje Haha! ! Je houding valt ook echt helemaal niet tegen hoor. Jammer dat ik je niet meer zal tegenkomen bij de pony's!
Let er wel op dat je niet scheef moet gaan hangen.
Doeii

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:32

Hey Kathinka, dat is lang geleden zeg! Hoe is het met je?
Ziet er netjes uit hoor!

Liefs, Cleo

ziggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:34

Hej Tinka!
Wat een leuke spierbundel is Splennie zeg Tong uitsteken .
Verder zeg je zelf al wat er verbeterd moet worden en ben ik het hélemaaal mee eens Knipoog

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:40

splendeur ziet er weer goed uit katinka ! Lachen en ik vind dat jullie een stuk vooruit gegaan zijn. Ga zo door! gaat vast goed komen tussen de paarden..

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:38

Dankjewel voor de superleuke reacties allemaal!
@ Cleo, ja idd lang geleden! enne, dankje! met mij is alles goed hoor! met jou en Maiko ook? Vind je HAW topics er ook super uitzien hoor, ''t blijft een machtig stoer beest!
@Robin&Jade: Dank jullie wel! haha, spierbundel, nou kmoet zeggen dat dr nek echt flink veranderd is en dat dat nu wel ''n flinke hap spieren is, maar blijf verliefd op dat bekkie van dr, net als op de eerste foto!
@Melanie: Dankjewel! ja we hebben afgelopen tijd niet niks gedaan. wel geen wedstrijden, maar gewoon lekker veel getraind en dat is dus niet voor niets geweest. Splendeur is een stuk beter gaan lopen, en ikzelf ben ook weer ''n stukje verbeterd.
Al met al ben ik weer helemaal trots en blij met m''n poownie! Lovers

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:48

Ziet er goed uit hoor. En je houding valt aan te werken. Al het commentaar is al gegeven Lachen

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:50

ziet er goed uit Haha!
alleen probeer je handen niet op je bovenbeen te zetten (zo lijkt het in ieder geval Tong uitsteken ) maar probeer ze wat meer te 'dragen' Knipoog

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:01

het ziet er goed uit vind ik Lachen!
leuk paard trouwens!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 16:50

Dankjewel allemaal!
@Manonie12: Ik denk dat het vastzetten wel meevalt, maar het ziet er inderdaad wel een beetje zo uit op de foto's. Ik moet inderdaad mn handen meer gaan dragen en zoals eerder iemand zei in dit topic misschien de teugels wat korter. dan is het ook al een mooier plaatje denk ik. Bedankt!