Vandeweek was er nog maar weinig aan te zien en gister liep hij in de bak weer helemaal goed. Inge, stalgenootje, en ik waren gister ook bij de divoza geweest waar we een dressuurzadel vonden die ons heel erg aansprak. Dus deze is maar meegenomen om een week te proberen.
Dat was een goed excuus om toch even te proberen op Puce. Dus even 15/20 minuutjes erop gezeten, eerst rustig met lang teugeltje kijken of hij écht goed liep. En daarna ook nog kort even opgepakt.
Over Puce; Puce is een 11-jarige Burggraaf ruin. In zijn leven nog niet zoveel aan het werk geweest. Ook een tijd lang al klachten gehad (losse wand dus). Ik had hem 6 week in training voor hij 1,5 week niet zo lekker liep. Laatste rijfoto's zijn van onze eerste keer les; [HAW] Eerste keer les met Puce (v. Burggraaf)
Verder reed ik hem steeds met een springzadel. Moest ik eerste week erg aan wennen, nu was het weer heel erg wennen op een dressuurzadel
Beugels mogen nog wat langer, maar even geleidelijk weer wennen aan die lange dingen 
De foto's;

Even rustig beginnen

En even wat oppakken

Op m'n kont zitten

Proberen hem wat te laten zakken, maar snapt hij toch niet helemaal na 1,5 week

Moet ik zelf ondertussen ook rechtop blijven

En klaar!!
Nou ik was met het rijden meer bezig met dat Puce wel goed liep en het fijne gevoel dat ik er weer op zat. Maar merk toch dat m'n houding al beter is geworden doordat ik er zoveel op gelet heb. Maar moet er de komende tijd nog wel aan denken hoor!
Rechtop blijven, hakken uitdrukken, geen pianohandjes, voor me kijken etc

Puce viel me hartstikke mee, natuurlijk wel onwennig en niet zoals hij 1,5 week terug liep. Maar feitelijk pakte hij alles zo weer op. Alleen was hij in 1,5 week weer hartstikke scheef, waar we net 6 week ontzettend hard aan getraind hadden. Maar goed, we pakken het volgende week gewoon weer lekker op, hoop ik

Of ze was aan het kijken naar dat mooie rode divoza label wat er nog om zit